Bild 3 Hjuliga MC.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Jag anser att svårigheten med körning av tvåhjulingar är i hård trafik bland blinda bilförare.

Sen anser jag att alla som får köra bil skall ha några hundra mil hojåkning i ryggen, men visst gör det dig glad kan det hållas i gatlampans sken, men jag bryr mig föga.

Jag tror också att dom flesta bilförare skulle bli bättre bilförare om dom lärde sig att köra mc först men jag skulle inte säga att det är en bra ide att släppa ut dom på mc utan utbildning vare sig det är innanför tullarna eller ej.
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Ser dom dagligen i sthlms-trafiken. Ser dock sällan någon som filtrerar. Så jag ser inte riktigt poängen (i stadstrafik).
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror också att dom flesta bilförare skulle bli bättre bilförare om dom lärde sig att köra mc först men jag skulle inte säga att det är en bra ide att släppa ut dom på mc utan utbildning vare sig det är innanför tullarna eller ej.

Nu har dom ju redan utbildning, nämligen sitt b-kort.
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Nu vet jag inte vart du tog körkort men här i Sverige täcker inte ett b körkort mc.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Oouuuuk väm är anledningen till att de måst-ä sitta i rullstol dåe?

Jo det ska jag säga till däj Floki, en borgare i Mercedäs!

Här köer en hederlig arbetare med LO-flanellskjorta på hoj och blier överkörd av en borgare, däerför bit vi tvunga att se dessa kapitalisthjulingar på väegarna sördu.

veiron-2.jpg


När Veyron skaffar hoj, då blir det en Uran model Sovjet, så att jag kan köra över älven med en go vind från öst.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Oouuuuk väm är anledningen till att de måst-ä sitta i rullstol dåe?

Jo det ska jag säga till däj Floki, en borgare i Mercedäs!

Här köer en hederlig arbetare med LO-flanellskjorta på hoj och blier överkörd av en borgare, däerför bit vi tvunga att se dessa kapitalisthjulingar på väegarna sördu.

veiron-2.jpg


När Veyron skaffar hoj, då blir det en Uran model Sovjet, så att jag kan köra över älven med en go vind från öst.
Pinsamt försök att härma urgöteborgare! Kom ner hit får jag tjöta me dig ditt lella jävla ålrens!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Dom får tyvärr köras på b körkort. Såg en förare idag med schorts och öppen hjälm med visir som enda skyddsutrustning.
. Det verkar som trehjuliga och fyrhjuliga mc har dom mest konstiga och ologiska körkortsregler som tänkas kan. Säkerheten verkar inte ha prioreterats särskilt högt.
 
Last edited:

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Öhhhhh du får köra i shorts på en sporthoj också, så säkerheten är väl samma som på vanlig 2-hjuling??
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top