Rörliga farthinder

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Efter de första stämningarna gällande förstörda lågprofilfälgar/däck så brukar dylika saker försvinna.
Fast då har ju Uppsala redan spenderat någon miljon på makapären.

7vwwxWl.jpg
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De där falluckorna igen?
De är ju ingen direkt fin idé med tanke på halkigheten vid väta, men med MC kan man ju iaf köra vid sidan om dem.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Inte särskilt orolig.
Inte direkt så de kommer installeras på Nynäsvägen där man prövar om varvstoppet fungerar på 6:an utan snarare i 30-50 områden där man ändå bör ta det lugnt:tummenupp:)

(Stackars Saltis-pappan med sin Cayenne GTS, han får använda njurbälte):D
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
De där falluckorna igen?
De är ju ingen direkt fin idé med tanke på halkigheten vid väta, men med MC kan man ju iaf köra vid sidan om dem.

Läste det precis på tillverkarens hemsida, vilket iofs är bra


Hur hanterar systemet tvåhjuliga fordon?

Oavsett fordonstyp så passerar man Actibump opåverkat när man håller tillåten hastighet. Det finns även, på var sida av vägmodulen, ett område brett nog för passage med tvåhjuliga fordon.

http://www.edeva.se/index.php/actibump/fragorsvar/

Sedan är väl tanken att farthindren ska finnas i tätbebyggt område. Men jag vet att jag läst nånstans att tillverkaren inte ser några konstigheter med att placera dem på 70+ väg också
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Med tvåhjuliga fordon åsyftar företaget trampcyklar enligt sina reklambilder.....just saying...

Tyckte iofs att det såg ut att finnas plats för en MC med, om det inte är något rejäl kryssare. Goldwing och sånt, men det går nog med dem också.
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Kommer bli intressant att se vad som händer när snön kommer :) Brukar det sandas/saltas i Uppsala på vintern?
 

KarlHelmer

Medlem
Gick med
6 Dec 2007
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Dom verkar bara funka ibland. Men den gången de fungerade så dunkade det till så jag trodde hela framvagnen skulle lossna
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag ser stor potential för practical jokes. Om de inför sånt här i Karlstad skall jag se till att cykla i för hög fart mot radarn så Actibumpen sänks ner precis när bilar skall passera, även om de håller rätt fart. :hihi
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Tyckte iofs att det såg ut att finnas plats för en MC med, om det inte är något rejäl kryssare. Goldwing och sånt, men det går nog med dem också.

Det är väl inga problem. Om du visualiserar lite koner runt Actibumpen så har du en perfekt matchning mot den första väjningen på högfartsbanan. Klockrent! :tummenupp
 

dkpj

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2013
Ort
hemma
Hoj
Hornet 08, xt660r 04
Jag ser stor potential för practical jokes. Om de inför sånt här i Karlstad skall jag se till att cykla i för hög fart mot radarn så Actibumpen sänks ner precis när bilar skall passera, även om de håller rätt fart. :hihi

hahaha klockrent :D
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Hmm, vore det inte roligare att höja upp plattan om du kör för fort? Tror att fler skulle reagera på ett plötsligt hopp än en liten duns :crash :gnissla
 

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
Sitter precis efter betalstationen på Öresundsbron. Har inte testat funktionen än...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top