Fått ombesiktning på parkerad motorcykel. Är det möjligt?

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
STÄM HONOM JÄVLA CP POLIS!!! :hihi


Skärp er för fan, han behöver inte legitimera sig. Sluta käfta nästa gång så kanske du slipper strulet.

Ser på din avatar att du saknar DB killer och kör aldeles för fort.

Jag är polis och det blir 8000:- i böter, PM'a så ger jag dig ett kontonummer du kan föra över till.
Naturligtvis tänker jag inte legitimera mig och räknar helt med att du inte börjar käfta emot
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Ser på din avatar att du saknar DB killer och kör aldeles för fort.

Jag är polis och det blir 8000:- i böter, PM'a så ger jag dig ett kontonummer du kan föra över till.
Naturligtvis tänker jag inte legitimera mig och räknar helt med att du inte börjar käfta emot

hahaha - fick mig att dra på smilbanden :hihi - sporthoj.com är allt ett underbart ställe.....
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Klart de har skyldighet att legga sig, annars kan vilken virrpanna som helst knalla runt och kalla sig polis. Har de uniform med hela kitet är det ju kanske mer uppenbart....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
HE BA Å SKJUT! :kulspruta:kulspruta:kulspruta

Klart de har skyldighet att legga sig, annars kan vilken virrpanna som helst knalla runt och kalla sig polis. Har de uniform med hela kitet är det ju kanske mer uppenbart....

Jag hade nog ändå viljat se vem jag pratar med om jag blir stoppad.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
HE BA Å SKJUT! :kulspruta:kulspruta:kulspruta

Jag hade nog ändå viljat se vem jag pratar med om jag blir stoppad.
Om du blir stoppad av en person med blåvit bil och polisuniform och du inleder "konversationen" med ett "kan jag få se leg" så bör man nog inte förvänta sig att kunna lämna platsen "obotad".

Du vill inte visa ditt ev KK och han/hon vill inte visa leg..
Mexikanskt stando?
Gissa vem som vinner?:D
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Vilka saker fick du anmärkningar på?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Motardåkare = jailbait!
Största felet du gjorde var att köpa den där eländiga hjälmen med piasavakvast på. Fel nummer två var A.C.A.B luvtröjan och tatueringarna i ansiktet.
Vågar man fråga vad länsman anmärkte på?
 
Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Åkte ner och pratade med en polis på stationen idag som var 20 ggr trevligare än han i helgen. Han sa bla att om man ska hård dra det så får dom göra en flygande besiktning på en veteran bil som stått inne i en lada i massa år om dom vet att den ska köras med tex.
Sen sa han även att det var bra att jag kom in och berättade mina synpunkter på den andra polisens beteende och att han skulle ta det med honom så kanske han var trevligare nästa gång.
Och nej ännu en gång så käftade jah ingenting med honom, men blev däremot jävligt sur till slut när han svarade alla mina frågor med samma svar.
 

joggeboy

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2008
Ort
Jönköping
Hoj
XT1200Z
Vilka var dina anmärkningar??Då denna fråga ha ställs innan och du inte har svarat så blir man lite nyfiken :va
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Åkte ner och pratade med en polis på stationen idag som var 20 ggr trevligare än han i helgen. Han sa bla att om man ska hård dra det så får dom göra en flygande besiktning på en veteran bil som stått inne i en lada i massa år om dom vet att den ska köras med tex.
Är väl lite där bevisbördan ligger, finner det lite osannoligt att detta skulle hålla på högre distans. Har du sagt att hojen körts ska köras är det helt korrekt. Om du säger att den körts dit på släp / rullats kommer det till det kära gränslanden som har med en glad/griniga inblandande att göra.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Det satt inga backspeglar och blinkers på. Skylten satt i hjulhuset.
Mini blinkers skulle på men den store skylten där bak och backspeglar? Njaa, inget jag är sugen på..
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Men jisses, ärligt talat vad är det att gnälla om?
Du gjorde fel, du vet om att du gjort fel och du åkte dit på det.
Hört talas om ordspråket; "If you cant do the time, dont do the crime" ?

Montera på speglarna, blinkers och besikta om hojen så har du saken ur världen. Montera sen av speglarna och flytta in regplåten i hjulhusen igen om det är så viktigt, men böla inte efter sympati nästa gång du åker dit på samma sak igen.

Gnäbb. Lagen ska följas, från alla parter. Man ska inte åka dit på en parkerad hoj, och snutten ska inte dra en vals att han sett den köras om personen inte har det, punGt.
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
Gnäbb. Lagen ska följas, från alla parter. Man ska inte åka dit på en parkerad hoj, och snutten ska inte dra en vals att han sett den köras om personen inte har det, punGt.


Lagen säger ju att om de har misstanke om att fordonet har kört så har de rätt till bes...
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Varför inte bara köra där ifrån när polisen börjar bli jobbig? :7peta och om dom skulle följa efter så har du väll sätt hur spök gösta gör? :rock
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nja saken var att jag undrade om jag kunde få ombesiktning på hojen när jag inte körde på den och inte pga avsaknad av speglar och blinkers.. Har nu fått svar på mina frågor av en mycket trevligare polis på stationen så nu har jag inget att gnälla över :tummenupp
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Man måste ju dock inse att historien från den drabbade är extremt enfärgat,

(ej riktat till dig)

Självklart, men det är så det är här på sh, och det förstår alla. Men blir bara less på såna som ska whinea i trådskapares trådar om att TS är gnällig, låt bli att läsa dom då :fakta
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
vill tro gott om poliser och polis väsendet. men tyvärr så har alla jag hittills stött på varit upp pumpade miffon med storhetsvansinne som gör lite som dom vill med skydd av brickan.... nej jag håller ej på och buskör eller ställer till med otyg eller annat. har med dom att göra en del genom jobbet och mina andra fritidsintressen...

men tyvärr så stämmer fortfarande uttrycket ACAB eller 1312
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Bör kanske nämna att Biddarn på annat forum nämt att han vid tillfället flyttat hojen 50m sittandes på cykeln...
Huruvida detta räknas som körning låter jag vara osagt. Personligen skulle jag då aldrig sitta på min hoj under en bilträff och trippa fram på tårna 50m utan att starta och köra fram den istället, men det kanske bara är jag. :rolleyes:

Man måste ju dock inse att historien från den drabbade är extremt enfärgat, Polisen i fråga har säkert en helt annan uppfattning av situationen. Vem som verkligen haft rätt lär vi heller aldrig få veta.
Hade jag kört utan speglar, blinkers och regskylt så hade jag varit glad om man bara fick en ombesiktning.

Lagen...

Det var ingen som tillfrågade mig när dom skrev lagboken. Jag erkänner därför inte heller dess relevans.

Jag är en förnuftig vuxen människa, som kan signalera med armarna när jag behöver svänga, och uppmärksamma andra trafikanter på det. Avsaknaden av speglar löser jag genom att vrida på huvudet, det sitter inte fast.
.
Nu kör jag iofs med både speglar och blinkers, men jag behöver inte sitta här och vara ett pretto för det.
Jag hoppas innerligt att du håller hastighetsbegränsningarna, aldrig någonsin slangar, och inte fultankar din musik.


Men visst, jag är av en generation där vi fortfarande fick lära oss att tänka själva, vara kritiska mot samhällsintryck, och bilda oss en egen uppfattning istället för att citera texter skrivna av någon annan.


I övrigt, god fredag på dig. Ta en öl och bli som folk. :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top