Skillnad i mått på VW Caddy skåpen? 2 vs 5 sits.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Som rubriken lyder. Är det någon skillnad i mått på dessa? 2 sits (helskåp) vs 5sits(glasat) om man river bort baksätet. Tänkte främst på golvytan och höjden.

Edit: den gamla versionen 97-03 nånting, osäker på årsmodellerna men denna->CRW_9974.jpg
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Som rubriken lyder. Är det någon skillnad i mått på dessa? 2 sits (helskåp) vs 5sits(glasat) om man river bort baksätet. Tänkte främst på golvytan och höjden.

Edit: den gamla versionen 97-03 nånting, osäker på årsmodellerna men denna->View attachment 409033

Hej
Femsitsversionen har ingen mellanvägg/lastförskutningsskydd.
Då får du lite mera längd.
Höjden vet jag inte hur den är, om dom har "brunnar" för baksätespassagerarna att ha fötterna i eller inte.
Det var någon som hade en länk till alla mått på alla bilar i en annan tråd, kan inte komma på vilken bara.

/A
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Jo är en liten urgröpning har jag för mej, det jag ställer mej mest undrande till är om själva lastutrymmet ligger på samma höjd bakom sätena, eller snäppet högre på den femsitsiga för någon inpassning eller nått.

Försökt hitta måttet på nätet, tyvärr verkar dom skilja sej från sida till sida o vem som skriver...
 

Ucklahoma

Medlem
Gick med
2 May 2013
Ort
Borås
Hoj
Affar
Jo är en liten urgröpning har jag för mej, det jag ställer mej mest undrande till är om själva lastutrymmet ligger på samma höjd bakom sätena, eller snäppet högre på den femsitsiga för någon inpassning eller nått.

Försökt hitta måttet på nätet, tyvärr verkar dom skilja sej från sida till sida o vem som skriver...

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig mera, men någon som har en sådan bil kanske kan mäta åt dig eller så får du beväpna dig med tumstock och gå på blocketjakt! :)
Lycka till!

/A
 

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Ort
SsS
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Tacksam för svar iaf:)
Hämtade nya packåsnan idag, den glasade. Verkar vara identiska mått om minnet minns rätt med helskåpet.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top