Mcdäckonline.com Någon som handlat därifrån?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Handlat där många gånger, sällan strul. Mest bekymmer har vsrit med de som ska köra ut det..

Senaste tiden har jag handlat på dack365.se har det oftast nästa dag om jag beställt innan lunch.
 

Ryggbiff

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
hemma :)
Hoj
Honda Africa Twin
mynetmoto.com är billigare, när jag beställde däck därifrån var dom hemma efter 3 dagar.
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Håller med om mynetmoto, köpte därifrån senast. Skitsmidigt och snabb leverans.:tummenupp
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Har bara positiva saker om mc däck online , däckena kommer på 3-4 dagar och om man vill till en däckverkstad:tummenupp - bara och åka och och sula om
 

Mac-10

RealRoadRacing
Gick med
2 Apr 2014
Ort
Luleå
Hoj
RC8R -12
Köpte pilot Power 2ct därifrån för typ 3 veckor sen. Leverat till dörren 2 dagar efter lagd order. Inga problem alls 5 av 5 stjärnor.
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Köpte en set med pilot road 2 därifrån. Kom efter 2 dagar dock var jag inte hemma så jag fick hämta ut dom själv. Riktigt bra kontakt då jag råkat skriva fel mailadress men det fixade dom till.. Kommer handla av dom nästa gång d e dags med.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Fast dom har vid två tillfällen skickat fel däck till mig, så helt fläckfria är dom inte...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fått riktigt skräp när jag beställt från Däckonline. Ett par friska också men mestadels gammalt mög och det är rent för omständigt att reklamera där.

Tar hellre från http://hojdack.se/. Fått fräscha sulor och i tråd efter tråd så får också kunden back-up när det kör till sig, förutom gratiskonsultationen på forumet. Prisskillnaden är försumbar, kanske t o m till hojdäcks fördel med de rimliga priserna för bytet.

Varför inte gynna en SH-medlem som, såvitt jag kunnat se, alltid betett sig juste?
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Så där ja! Kan bara instämma med alla andra, det gick utmärkt! Kommer beställa därifrån fler gånger efter detta.

Beställde kl 11.30 tisdag förmiddag, i dag kl 9.30 kom posten och levererade till dörren.
Däcket tillverkades vecka 17, 2014. 10 veckor kan man anse som "rätt" färskt hehe :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Varför inte gynna en SH-medlem som, såvitt jag kunnat se, alltid betett sig juste?
Du har så rätt, Tom ska ha all heder för sin verksamhet och är alltid beredd att svara på frågor kring de svarta ostarna utifrån sin erfarenhet - inte utifrån vad som för tillfället ger bästa avansen!

Har man frågor kring däcken och nyttjar t ex Toms råd - handlar man hos honom. PunCkKt!!! En rätt enkel fråga om moral. Internethandel från utlandet passar nog bara den som verkligen vet vad den vill ha och med varje till buds stående medel jagar de sista kronorna. Problemet ligger som jag förstått det inte hos Tom och hans ÅF-kollegor, problemet ligger i att t ex de tyska handlarna har inköpspriser som de svenska handlarna bara kan drömma om...

Skulle vi se en normalisering av den bilden, på samma sätt som skett i många andra branscher de senaste åren (t ex konsumentelektronik), skulle nog prisskillnaden avsevärt reduceras. Personligen skulle jag jubla och applådera den utvecklingen, det är gott att kunna prata svenska när man har frågor och funderingar :)
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Detta ska jag lägga på minnet, visste inte om hojdäck och att han som har det finns här på sporthoj när jag köpte mina nya sulor. Nästa gång det är dags så ska jag se till att köpa därifrån om det nu inte skiljer multum då så att säga. Kan helt klart lägga en extra slant för att stödja detta.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Detta ska jag lägga på minnet, visste inte om hojdäck och att han som har det finns här på sporthoj när jag köpte mina nya sulor. Nästa gång det är dags så ska jag se till att köpa därifrån om det nu inte skiljer multum då så att säga. Kan helt klart lägga en extra slant för att stödja detta.

Forummedlemmen går under namnet Tom@Work och han kan hjälpa till med de flesta frågor kring däck. Deras annons finns allt som oftast till höger, om du nu inte kör Tapatalk eller något reklamfritt alternativ.
 

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Aha, ja jag kör ju Tapatalk jag annars hade jag nog kollat d. Jepp men det kommer fler tåg däcken håller ju inte för evigt så då vet jag till nästa gång:)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top