Mekhjälp?

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Många gnällspikar...

Ska ha dig och din nya däckmaskin i tankarna när det är dax för byte ;)
 
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Låter bra det :tummenupp Fick den på plats i går och jag har tränat på några olika fälgar o däck och det är kul som fan, byggde om och hängde upp mitt balanserings ställ på väggen så det börjar bli ordning o reda också.
Njuter av att meka, rätt nöjd över att ha en go hobby, ser man fram mot att få hjälpa lite bikers också som kan lägga pengarna på bensin i stället :D
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vad tar du för ompackning av gaffel? Typ
Vad tar du för en ventilkontroll ev ändring? Typ
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Vad underbart att hitta denna tråden :)
Kommer nog höra av mig någon dag för lite hjälp med min ZRX.
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Glad att kunna vara till hands :tummenupp Tänk också att det finns möjlighet att själv tex byta packboxar i gaffeln med mitt moraliska stöd och verktyg eller liknande jobb och då blir det givetvis ännu billigare :)
Är ofta så att man kan själv men har varken plats eller verktyg:rolleyes:
 
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Den bästa investeringen jag någonsin gjort är min lyft för ett antal år sedan, I dag skulle jag inte klara mig utan den, samma är nog däckmaskinen, som jag har slitigt genom åren och varit rädd att skada fälgar med kräng verktygen nu går det så lätt att jag står med big smile när jag jobbar, största jobbet är demontera bakhjul som på en glidare som någon klant hade stoppat i axel från fel håll så jag var tvungen att demontera avgassystemet delvis för at få ur den, då kan det lätt gå en timme extra då är det gott att man kan stå och jobba i rätt höjd :)
 
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
En verkstadspress är inte dum att ha, inte bara att pressa lager o dylikt utan funkat mycket bra att bocka eller rikta saker med eller montera gaffelfjädrar osv
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Lediga dagar = verkstadstid. Köpte mig en smådelstvätt, aldrig mer sölande i plastbaljor
Glad Midsommar alla och ta det vackert med alkoholen :fyllisar
 

aydeen

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple 675 - 07
Har fått alla mina däck bytta av Lasse :tummenupp:tummenupp
Min Gsx-r 750 gick skit kasst då den stått ett bra tag så jag lämnade den till Lasse. Någon timme efter att ha lämnat tillbaka hyrsläpet på statoil fick jag ett sms att hojen var klar. Körde en runda söndags, nu går den hur fint som helst :fyllisar
 

EmilEmil

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 900 2006
Det var några gnällspikar ändå, men det kan man inte komma undan tror jag,
Klart karln skall ha en symbolisk summa för att han hjälper till. Dessutom tycker han det är roligt, till skillnad mot många andra fackliga mc mekaniker som inte bara är överbelastade utan även tycker det är ett skitjobb.

Du har ett PM Bosse, skickade ett sms tidigare också.
 

baggen1970

Medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ZRX1200s
Lär höra av mig till Lasse flera gånger :)
Trevlig kille och stort plus att jag slipper stå på gatan när jag skall göra nått med hojen.
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Tack Tack för vänliga ord, är glad att ni är nöjda :D har några jobb inbokade och det är bra men tänkte ta några fler under min semester som är V28,29,30 så passa på då om det behövs servas eller bytas däck.
fritid är något man har när man har mycket att göra med något som är roligt :tummenupp
mvh Lasse
 

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Köra hoj när det är varmt ute är överskattat ;) tur man har en sval verkstad där man kan serva hoj i lugn o ro.
Här en Hornet 900 som får ventilspelet kollat...
 

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
GBG
Hoj
Rsix
Riktigt fin hoj till att börja med Lasse, och stort tack för att du tog på dig jobbet på så kort varsel, då jag ska åka iväg snart och ska sälja hojen ASAP.

Var och lämnade hojen hos Lasse i morse för fix på motorblocket.
Fick ett samtal tidigt på eftermiddagen om upphämtning så jag inte ens lämna tillbaka släpet ( trodde att jobbet ev. skulle blivit klart imorgon) :tummenupp Rekommenderas snabbt

Kul att det finns personer Lasse som har kunskaper/färdigheter som kommer till användning för oss andra också.

Sjukt trevlig, vi kommer säkert att höras av igen!



P.S. Till er paragrafryttare, gnällspikar som är "nu vill jag inte vara sån, men nu är jag en SÅN" haha måste vara kul att umgås med er....... :glömdet

Tänk gärna lite om eller sluta vara så negativa på tråden, ni ska vara tacksamma att någon ens erbjuder sina skills såhär och med schyssta priser på det.
:confused::va ( skriver bara vad jag tycker, ta det som ni vill )


mvh
 
Last edited:

ptb59

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2010
Ort
Hisings Kärra
Hoj
Turbo Sportster XLRT
Tack Amiri, ja turbo sportsern väcker en del uppmärksamhet och även många sporthojs fan verkar gilla den, kul :tummenupp Det blev ett par timmar av rent skärt nöje och avkoppling från stressiga telefoner på mitt normala jobb, ingen ide att söla och dra ut på det när man tycker att meka är kul :D
 

EmilEmil

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 900 2006
Även jag får lov att kliva in och tacka för arbetet som utfördes på min hoj.

Jag har ännu inte kört något med hojen (förutom 1 mil hem) så jag har låtit bli att lämna några kommenterar, samtidigt ser jag det som ett gediget utfört arbete.

Lasse är snabb, kunnig och entusiastisk när det kommer till motorcykelreparationer. Han gjorde ett jättejobb på min mc på kort tid, vilket uppskattas när man vill ut och åka.
Dessvärre har inte vädret tillåtit mig att dra några repor denna vecka (solskensåkare :lol) eftersom det regnat varje dag. Som jag längtar :banana

Jag kommer absolut vända mig till dig igen om det behövs hjälp.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top