Tack

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Kul att du klarade dig så bra som det nu gick och samtidigt tråkigt att denna sträcka omvandlats till någon form av offentlig racebana.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ja vad säger man, vi är glada att du klarade livhanken! Stämmer in i kören och hoppas rehaben går bra för dig, krya på dig!
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Satt och jämrade mig över en elak mensvärk idag, nu känner jag mig riktigt löjlig, kan inte föreställa mig smärtan då måste ha! Hoppas att du får trevliga piller och att dom tar bra hand om dig på sjukan.
Lider med dig angående benet, jag vet bara hur fäst jag själv är vid mina kroppsdelar! Fint att höra att du lever och verkar vara vid gott mod.
Krya på dig!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Enormt imponerad över det goda modet du visar. Fortsätt på den vägen. Önskar dig all lycka i din rehabilitering.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Hej,
Du har precis mist ditt ben men ändå har styrka nog att sätta dig framför en dator och skriva och dela med dig till oss! Jag hade inte klarat av det! Hör av dig om du har krokarna förbi någon dag så bjuder jag på kaffe!
Både du och Laidback är 2 starka själar som vi har mycket att lära oss av :tummenupp
Hoppas att allt går bra för dig framöver.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Hej,
Kul att det gick "bra" ändå. Vill säga att jag lider med dig men egentligen inte. Mitt tips är att passa dig för att lyssna på sjuksyrrorna som säger att det är synd om dig, och se nu till att inte göra dig till ett psykiskt kolli. Du är stark, benet flög av men det var ju inga problem. Det finns miljoner människor som har det sämre och chicks digs scars! :)
fortsätt vara lycklig för att du lever, och tack för uppdateringen.

(fixade en hjärnblödning i thailand, där sedan den Svenska sjukvården drog ner min återhämtning genom att försöka inbilla mig att det var synd om mig och jag var svag. till slut började jag tro på det. Mina vänner drog istället ut mig i endurospåret, det var jobbigt men bra, de fick vänta lite på mig, men efter 4 gånger körde jag nästan snabbare än innan. Så glöm inte att du är stark)
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Hej,
Kul att det gick "bra" ändå. Vill säga att jag lider med dig men egentligen inte. Mitt tips är att passa dig för att lyssna på sjuksyrrorna som säger att det är synd om dig, och se nu till att inte göra dig till ett psykiskt kolli. Du är stark, benet flög av men det var ju inga problem. Det finns miljoner människor som har det sämre och chicks digs scars! :)
fortsätt vara lycklig för att du lever, och tack för uppdateringen.

(fixade en hjärnblödning i thailand, där sedan den Svenska sjukvården drog ner min återhämtning genom att försöka inbilla mig att det var synd om mig och jag var svag. till slut började jag tro på det. Mina vänner drog istället ut mig i endurospåret, det var jobbigt men bra, de fick vänta lite på mig, men efter 4 gånger körde jag nästan snabbare än innan. Så glöm inte att du är stark)

Pinsamt att läsa att när någon i sjukvården delar sin sympati med dig vid denna olycka då gnäller du istället som en liten unge.Och om de hade sagt till dig att du skulle skärpa dig då hade du väl genast anmält dom.Använd silvertejp nästa gång istället så ger du mer plats till de som är tacksamma för hjälpen.

Själv sjukvårdsanställd.
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Krya på dig! Skönt att du klarade dig med det viktigaste kvar. LIVET!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Själv sjukvårdsanställd.
Då vill jag passa på att ge en eloge till all personal inom vården, ni gör ett fantastiskt jobb med alla griniga egocentriska patienter som skriker "jag, jag, jag" !!
Jag skulle inte stå ut en dag med det jobbet.
 

jocke esox

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2012
Ort
haninge
Hoj
STR3R
Det var ett gäng polacker som hade paus i fotokurvan. En av dessa ringde nog först men gav sedan telefonen till mig pga språkproblem. Sedan kom fler som ringde 112.
Riktigt tråkigt att höra om benet, men det kunde gått mycket värre. Hoppas killen med triken inte skadade ryggen så allvarligt som det verkade på plats.
Håll modet uppe och kämpa på med rehaben.
// Joakim
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Själv sjukvårdsanställd.

Jag vill inte klanka ner på sjukvårdare, de gör ett jobb jag inte skulle klara av, och jag ser upp till er.
Jag vill helst inte heller ha den diskussionen i denna tråd, men min erfarenhet är att den är för "omtänksam", i alla fall för min smak, och jag är ju ingen direkt återkommande besökare så jag kan kanske inte ger en rättvisande bild. Vi kan ta mer via PM om du vill. :)

Jag är i alla fall övertygad att trådskaparen måste ha inställningen (och verkar ha den också) att allt är och kommer bli bra för att kroppen ska styra sig så. Och att deppa över ditt ben gör dig ingen nytta. Jag tappade en liten sak, som luktsinne vilket gjorde mig lite less, men vafan - det finns väl fiskar eller andra djur som aldrig har kunnat lukta och de är inte ledsna för det. Jag har tex aldrig kunnat flyga (av mig själv) men är inte ledsen (så värst) för det heller. luktsinnet sket jag i efter 1 månad. nu kan jag gå och skita på vilka offentliga toaletter som helst utan problem, och jag slipper duscha. Man vänjer sig med nya situationer förvånande snabbt, med rätt inställning går det lättare. (Jag är stark, jag har kul vs. det är synd om mig) Se på Sportbikes kompis.
och som sagt, det kunde varit värre. :)
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Är hemmapå Nyköpings sjukhus nu tack för all pepptalkden kommer att behövas till rehab :3freakpå något sätt känns det somom jag känner varje1 av er riktigt en värmande känsla
 

frejac

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJR 1300 -07
Fy fan vad bitter jag hade varit på trikeföraren. Men bitterhet är ingen höjdare.
Hoppas det går bra mer rehab och att du snart kan göra allt du vill.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Är hemmapå Nyköpings sjukhus nu tack för all pepptalkden kommer att behövas till rehab :3freakpå något sätt känns det somom jag känner varje1 av er riktigt en värmande känsla

Det kan vara telepati, eller så är det medicinen.
Och i värsta fall så har du kissat ner dig.

Skämt åsido.

Skönt att höra att du kommit "hem"
Resten av kroppen fungerar trotts den skadade nacken?
 

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Tråkigt, men hoppas att rehab går bra. Det kunde varit värre trots allt.
Krya på dig



Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Petra.H

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Ludvika
Hoj
GSX-R 750 -09
Krya på dig!
Hoppas att du är på två hjul igen inom kort (om du vill det förstås)! Jag känner två personer som kör med benprotes. En av dem är instruktör på bana.

PS. Om du är medlem i SMC - tveka inte att söka hjälp från skadefonden. Det finns säkert massor av saker som kan underlätta din rehab.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top