Toalettrutiner

Hur ser dina "nummer två"-rutiner ut?


  • Antal röstningar
    0

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Sätter mig, öppnar upp en Diesel Power Mag, bajar, hittar ett reportage om dubbelturbokonvertering på en IDI 7,3:a, tiden går, torkar, spolar går 3 steg så man är tillräckligt långt från en vägg att stödja sig mot. DÅ kommer sviterna av somnade ben och jag får lida genom 7 min av totalt helvete. :standardrutin

Hear hear. De bästa ideerna förlöses, likt en välskapt klubba, på muggen.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Körde alternativ tre förut men efter en hygienföreläsning så gör jag enligt nummer ett, dvs spolar bara en gång.
Det kommer en litet moln av toalettbajsvatten varje gång du spolar och efter standard tre spolningar så vill man ju inte komma ut täckt i bajspartiklar. Jag har dessutom slutat ha tandborsten i samma nivå som toastolen. Urk.

TILLÄGG: SPOLA MED LOCKET STÄNGT!
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Körde alternativ tre förut men efter en hygienföreläsning så gör jag enligt nummer ett, dvs spolar bara en gång.
Det kommer en litet moln av toalettbajsvatten varje gång du spolar.......

Hoppas du inte betalade pengar för den där föreläsningen. Du vet om att vattnet i toaletten kommer från samma ledning som allt annat kranvatten va?
Att toaletten eller området däromkring skulle vara extra bakteriefyllt är en seglivad myt. Jag är betydligt mer oroad att ta i offentliga ledstänger, dörrhandtag etc än min egen toalett.
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Hoppas du inte betalade pengar för den där föreläsningen. Du vet om att vattnet i toaletten kommer från samma ledning som allt annat kranvatten va?
Att toaletten eller området däromkring skulle vara extra bakteriefyllt är en seglivad myt. Jag är betydligt mer oroad att ta i offentliga ledstänger, dörrhandtag etc än min egen toalett.


Nä, det företag jag jobbar på har ett dotterbolag som är stora inom hygien. Vattnet kommer ifrån samma ledning ja, men själva stolen kan/är ju inte alltid kliniskt ren, det kan man ju se själv när man städar. Det är den smutsen inklusive det som precis dumpats som virvlar omkring. Och skit är skit, även om det är min egen känns det inte bättre för det.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hoppas du inte betalade pengar för den där föreläsningen. Du vet om att vattnet i toaletten kommer från samma ledning som allt annat kranvatten va?
Att toaletten eller området däromkring skulle vara extra bakteriefyllt är en seglivad myt. Jag är betydligt mer oroad att ta i offentliga ledstänger, dörrhandtag etc än min egen toalett.

Pisset och gårdagen kebabrulle i pureform som ligger i muggen?

För visst, spolar du i en ren holk med nystädad tank så...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Det finns faktiskt FÅ ställen som är så rena som en toalett, så det där med "moln av bajsvatten" ger jag exakt noll för...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det finns faktiskt FÅ ställen som är så rena som en toalett, så det där med "moln av bajsvatten" ger jag exakt noll för...

Att det är rent beror på att bakterierna som följer med behöver vatten.

Vill man se med egna ögon kan man kakla golvet med helt matta, lite ljusare grafitfärgade plattor, ytterst avslöjande.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Påminner mej om min bror som hade diskussion med sin fru om renligheten i toaletten.
Så han för ner ett glas i muggen, spolar så han får vatten och dricker.

Han lever än. Normaltoaletten i hem i Sverige är rena och fina.
Men hål i golvet, rännskita och stekhett klimat är inte världens bästa kombination.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
ni som dubbelspolar , sitter ni kvar eller reser er när ni spolar
båda förfaringssätten har sina brister
Sitta kvar=risk för stänk av toavatten i röven
Ställa sig upp= risk för att nått konkel kladdar ut/lossnar från rövskägget och landar på ringen
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Man kan ju bli blöt om dronken om man sitter kvar men va fan, han behöver ju tvättas lite han också.....
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
ni som dubbelspolar , sitter ni kvar eller reser er när ni spolar
båda förfaringssätten har sina brister
Sitta kvar=risk för stänk av toavatten i röven
Ställa sig upp= risk för att nått konkel kladdar ut/lossnar från rövskägget och landar på ringen

Dessutom, vid varje spolning utan locket nere sprider sig fekaliepartiklar i luften till ett avstånd på upp till 2 meter från toan.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
4:20 och framåt, myth busted! :banana

Det bildas aerosol med fekaliepartiklar vid spolning, enligt MB, sedan kanske avståndet var i underkant från min sida... Var är myth busted då?

Sedan är Myth Busters inte riktigt vetenskapligt grundade, men ett intressant program.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det bildas aerosol med fekaliepartiklar vid spolning, enligt MB, sedan kanske avståndet var i underkant från min sida... Var är myth busted då?

Sedan är Myth Busters inte riktigt vetenskapligt grundade, men ett intressant program.

Tittade du klart så såg du att det var samma mängd fekalier på tandborsten som var i ett annat rum i "steril" miljö.
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top