Varför hälsar ingen längre?

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
har någon testat att köra en skottkärra med en hand......därför morsar sällan hd åkarna, och dom har ju även fullt upp att försöka se stenhårda ut med
tycker att de flesta i stockholmtrakten morsar bara man är lite utanför city

precis :)
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
jag tycker det är tvärtom.
Ok om man koncentrerar sig på bulten eller liknande, eller på motorväg där man passerar varandra på typ 20-30 meters avstånd men annars hälsar folk typ alltid! tycker dessutom customåkarna börjat släppa loss mer sen jag började köra -09

händer ju fan att man råkar hälsa på något som på avstånd ser ut som en hoj men senare visar sig va en sketen liten moped! dom ser alltid så frågande ut när man vinkar "öööh.. känner jag den dära..?"
men det bjuder jag på. ser det som ett smakprov på om dom en dag vågar komma in i tvåhjuls-matchen på riktigt ;)
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hälsar fan på allt, gubbe på scooter, MC-polis, "reflexvästar", grabbarna med ryggmärke, moppefucko... You name it! Kanske dags att skaffa nya brillor?? :lol

Fast det är ändå alltid lika kul när hojåkare som inte förväntar sej att en sporthojare hälsar på dem får upp kardan snabbt som ögat för att hälsa tillbaka :kär
 

Goreplay

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2013
Ort
nordöstra skåne
Hoj
Husqvarna Nuda 2012
Väldigt sällan folk inte hälsar tillbaka här nere i skåneland. Men ibland missar man det själv för att man har uppmärksamheten åt annat håll..

Har även hälsat på mopeder. Men bara om dom hälsar först. :D
 

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Här på Öland hälsar i princip alla oavsett om dom kör Japan, brittisk eller HD trots att jag kör en 125:a. :krama
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
En sak jag har lagt märke till är pendlarna. Dom bemödar sig inte ens med att vrida på skallen om man glider upp bredvid vid ett rödljus. Gäller såklart inte alla men fan 99%
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag hälsar alltid men så är jag sällan inne i city o snurrar... :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hälsar inte så värst mycket på motorväg eller inne i sthlm. På motorväg känns det lite onödigt, och inne i sthlm har jag fullt upp med trafiken som kör åt samma håll som mig och har inte riktigt tid för att leta efter potentiella hälsningsobjekt i mötande trafik. Har blivit prejad av plåtlådefolket tillräckligt nu känner jag.
Men jag hälsar alltid annars. Ja, inte på bana heller då kanske... Förutom nån gång ibland. Men då är det ju inte mötande man hälsar på, har iaf inte hänt än. :hihi
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag tycker allt de hälsar på fint i GAMLA GOA GÖTEBORG! nämen ja. här hälsar det. Jag ser dock ut som en polis ofta då jag kör med regnjacka hyffsat lik polis-mc jacka. folk brukar tveka på gasen när jag kommer :crash men sen kör vi race o då fy jädrans! :yoparty
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Folk med tuffa västar och de på touringhojar hälsar oftas inte. Speciellt folk med touring, dom ger jag oftas fan i att hälsa på för 8/10 hälsar aldrig tillbaka.
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
På nåt sätt borde du förstått det här. :D

rZYH82A.jpg
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag hälsar på alla, oavsett hoj. De som inte hälsar tillbaka är de som har skinnväst med märkliga loggor, men de har antagligen inte gått SMC-kurser och lärt sig att man kan köra med bara en hand på styret...
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Klart man morsar om situationen tillåter det. Oavsett hojtyp. Om de hälsar tillbaka eller inte är upp till dem. ImageUploadedByTapatalk1402232987.896628.jpg
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Brukar inte hälsa på motorväg i rusningstrafik. Lugn trafik motorväg. Hälsar ibland. Om blickarna möts. Annars hälsar jag alltid. Angående folk. Som inte hälsar tillbaks. Är lite whatever. Skall inte tvinga folk att hälsa tillbaks om dom inte vill. Men trevligt när dom gör det.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Hojen ville inte hem idag efter jobbet så den stack naturligtvis iväg på en ovanligt lång omväg och jag hängde frivilligt med.Vi mötte kanske 20 hojar och varenda en hälsade av dessa.Sporthojar som custom. :crash

Samtidigt är det roande hur skarpögda många blir i trafiken när jag på håll tydligen påminner lite om lag och ordning pga klädseln.Men skit samma, många som verkar ha fickparkerat i vänsterfil på motorväg flyttar sig ovanligt snabbt.
 
Last edited:

Sodan

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2009
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Sprint 1050 GT 2012
Tycker det börjar förta sin charm. På vissa håll runt stockholm gör man inte annat än hälsar. Blir lite glädje kvar till körning. Kan absolut hälsa om det hade betytt nåt. Men att vifta med handen åt 200 hojåkare på en timme är nåt annat.

Jag ser det som en brist på självkänsla om man tar illa vid sig om inte alla hälsar i högsäsongen
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top