Autozug läggs ned

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Blir nog inte lika bekvämt att ligga och slagga på ett lastbilsflak jämfört med en säng i en sovvagn.
Eller ska man lasta bilen/motorcykeln på en tradare, sätta sig på tåget och...... förmodat vänta nåt dygn innan ens fordon levereras på destinationen? Låter ju som en kanonfin affärside.........
 

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Ort
Grödinge
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Hur tänkte dom nu då?...
Vilket sammanträffande att Scania köptes av Volkswagen nyligen.
 

RottenSound

Medlem
Gick med
17 Apr 2013
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super Duke GT -18, BMW S1000R -15
Tråkigt som fan alltså, jag som tyckte det var skitkul att åka iväg med hojen på det där tåget. Får se till att boka in en tripp neröver till nästa år så man får uppleva det åtminstone en gång till.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag håller med honom till viss del.... Felet är att längst ner läser jag toruingklubben.. Och jag kör supersporthoj..... =) :arsele =ont
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tyskland är å andra sidan inte problemet (om man skall till Adenau..) - det är här hemma torkande färg är mer upphetsande. Den där bergslagsdiagonalen är värre än tio tyska vägarbeten tillsammans.

En färja från ståkkålms-området till düskland skulle inte sitta fel alls. :fakta
 

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Är tåget ett alternativ?
Verkligen???
Jag gillar köra hoj så jag har inte sett fördelarna.
Ett alternativ är väl annars att hyra skåpbil envägshyra och lasta in 3 hojar och köra dit man vill?
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Fast o andra sidan chans till konkurrens och de som inte bemästrar surrning/skadefri transport sorteras förhoppningsvis bort rel. snabbt. Med tanke på hur tågstatusen beskrivs känns hojen på långdojja och själv i en bekvämare sits med en kall i handen inte så tokigt, förutsättningsvis rimligt pris inkl. någon godtagbar försäkring.

Hur lång tid tar det realistiskt för lastbilen att transportera sig samma sträcka som tåget?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Är det bara jag som alltid har lastat hojarna i transportbilen smiskat autobahn och lastat av på hotelparkeringen? Inga platta däck, massor av packutrymme, inga 100mil i fuktigt skinnställ osv....
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Är det bara jag som alltid har lastat hojarna i transportbilen smiskat autobahn och lastat av på hotelparkeringen? Inga platta däck, massor av packutrymme, inga 100mil i fuktigt skinnställ osv....

Jag trailade ned lilla svarta till ringen förra veckan. Kanon (speciellt med tanke på 80 mil ösregn ned).
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Har också kört hojarna på släp när vi var ned ned till ringen för två år sedan. Var skönt men också lite segt då man inte kunde köra så fort med släpet.

Är sugen på en resa neröver Europa men inte nån att åka med som det ser ut. Tänkte ta tåget en riktning åtminstone.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tyskland är å andra sidan inte problemet (om man skall till Adenau..) - det är här hemma torkande färg är mer upphetsande. Den där bergslagsdiagonalen är värre än tio tyska vägarbeten tillsammans.

En färja från ståkkålms-området till düskland skulle inte sitta fel alls. :fakta

Går ju en från jöttlabörj till düsklant.
 

falconiii

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1 Svart 2007
Inte så dyrt med färjan Göteborg-Kiel om man bokar i tid. Det går väl på 1600:- då ungefär.
Att köra de 60 milen istället kostar om vi räknar på en riktig låg milkostnad 15:- så blir det 900:-
Sen tillkommer bro eller färjeavgifter på det ca 600:- vilket är totalt 1500:-
Om man sen lägger på övernattning på det så är det mycket billigare att ta färjan samt att man slipper köra.

Eller räknar jag fel?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Tåg är ett 200 år gammalt trafiksystem som fungerar allt sämre, varför bli ledsen över en nedläggning?
Men det jag blir mest förvånad är över är alla hojåkare som diskuterar hur man slipper att åka hoj!!!
Min RSV4 har varit i Assen 2 gånger och vid Sachsenring en gång och mer skall det bli!
Gröna helvetet och Mugello (MotoGP) skall hinnas med inom några år.
"Nog finns det mål och mening i vår färd -men det är vägen, som är mödan värd."
Som de säger i MB reklamen!
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top