Motorcykelmodeller att pryda hyllan med, var finns det?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

Skulle vilja veta om nån vet var man kan hitta modellmotorcyklar???

Bilar finns ju i massor, tex Bruago, då borde det väll finnas nån som gör motorcyklar med???

Skulle vilja ha en Honda NSR 125, Årsmodd från 94 till 04... Eller en R1a, ja, vore kul o ha nån fin modell, som kanske är typ 20 cm lång... Tänk va fint o ha en boklhylla med alla olika sporthojjar parkerade ijämte varan med lite spotlights på!

Ända haken är väll att dom lär va rätt dyra, men man kan ju köpa en iaf...

Hoppas nån vet var det finns....

//Martin :) På väg att bli :squid
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Men då måste man ju limma och måla och sådär? Tänk på att man har bara en viss kvot kreativ energi. Att bygga en plastmodell av en NSR500 kan kräva hela kvoten, och då är du rökt när det gäller att göra något annat som kräver kreativ energi. :mattias
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Å andra sidan sparar man en hel del pengar på att bygga själv. Som vi alla vet är pengar samma sak som lycka och lyckan i sig ger troligen en hel del extra kreativ energi. Fast mest pengar sparar man förstås genom att inte handla något alls och då har man ju också kvar hela kvoten. Alltså köper man ingen mc-modell.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
1:6

Det finns officiella MotoGP hojar i skala 1:6, mycket snygga, det ända som talar imot dem är priset.
Den senaste jag köpte kostade 109€ den köpte jag i Assen på MotoGP, finns även i motogps web shop.

sök på Die Cast models 1:6 eller liknande på google.com.. massor av shoppar att välja mellan, tänk på att det blir dyr frakt (ca 300: -)
 

Bifogat

  • nsr500 1till6.jpg
    nsr500 1till6.jpg
    69.4 KB · Visningar: 481

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Estremo skrev:
Å andra sidan sparar man en hel del pengar på att bygga själv. Som vi alla vet är pengar samma sak som lycka och lyckan i sig ger troligen en hel del extra kreativ energi. Fast mest pengar sparar man förstås genom att inte handla något alls och då har man ju också kvar hela kvoten. Alltså köper man ingen mc-modell.
Doh! Smarta ni va då, hehe, men jag vill inte ha nån byggsatts, utan en färdig modell...

Ingen som vet var man hittar det?`

Har nite hittat nåra fina motorcyklar ännu, lite gammla o så bara, har inte kollat allt dock...
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
MRX_Martin skrev:
Doh! Smarta ni va då, hehe, men jag vill inte ha nån byggsatts, utan en färdig modell...

Ingen som vet var man hittar det?`

Har nite hittat nåra fina motorcyklar ännu, lite gammla o så bara, har inte kollat allt dock...

Mina ovan är färdiga modeller, inga byggsatser...
Dög inte dom?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Eftersom jag är en GP-nörd så köpte jag tre småhojar att leka med på vardagsrumsbordet. En Honda RS125R, en Yamaha YZR250 och en Yamaha YZR500. De kostade hundra spänn styck och är tillverkade av Majorette.
35.jpg

4.jpg

P1270534E.jpg


Jag har iofs sett vanliga gathojar i skala 1/18 på Toys'R'Us också.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Mr. Dante skrev:
Det finns officiella MotoGP hojar i skala 1:6, mycket snygga, det ända som talar imot dem är priset.
Den senaste jag köpte kostade 109€ den köpte jag i Assen på MotoGP, finns även i motogps web shop.

sök på Die Cast models 1:6 eller liknande på google.com.. massor av shoppar att välja mellan, tänk på att det blir dyr frakt (ca 300: -)

Fasen va fina dom ser ut!!! Men priset! :eek: :eek:

ca 1000 spenn för en liten modell, hehe, nä, men okej, finns det en sån fin Honda NSR 125 R 01 med dom färgerna jag vill ha så är det nog värt det!!!

Men hur stora är dom? svårt att få en uppfattning om det på bilden? Hur långa är dom? Eller ännu bättre, kan du ställa odm framför dataskärmen eller musen eller nått, o fota? så man har nått o jämföra med...


Vad va det förnån i bakgrunden? såg nästan ut som nån suzuki? eller?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag köpte en fullskalemodell - 1:1. Den går till och med att köra med... klart tufft! ;)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
TomK skrev:
Jag köpte en fullskalemodell - 1:1. Den går till och med att köra med... klart tufft! ;)


Menar du Barillan? Vänta en liten stund bara. Snart går den inte att köra med mer. När dreven spricker och kommer ut genom vevhuset eller skiten skär. :FU
 

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/på ön mitt i stan
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Mattias skrev:
Men då måste man ju limma och måla och sådär? Tänk på att man har bara en viss kvot kreativ energi. Att bygga en plastmodell av en NSR500 kan kräva hela kvoten, och då är du rökt när det gäller att göra något annat som kräver kreativ energi. :mattias

Det är roligare att bygga själv.... men din finmotorik kanske inte klarar av det... Är det därför du är så bitter Mattias....?? :FU

/FW
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Roadrunner skrev:
Kolla på race-planet, dom har många modeller mest racehojar..

http://www.race-planet.com/

Där fanns ju en del fina till hyffsat pris, men va kostar det om man ska få dom hemskickade?? blir rätt dyrt va?

Finns det ingen i svergi som säljer sånt, typ BR eller nån leksaksaffär? eller vart ska man annars leta efter modeller???
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
MRX_Martin skrev:
Fasen va fina dom ser ut!!! Men priset! :eek: :eek:

ca 1000 spenn för en liten modell, hehe, nä, men okej, finns det en sån fin Honda NSR 125 R 01 med dom färgerna jag vill ha så är det nog värt det!!!

Men hur stora är dom? svårt att få en uppfattning om det på bilden? Hur långa är dom? Eller ännu bättre, kan du ställa odm framför dataskärmen eller musen eller nått, o fota? så man har nått o jämföra med...


Vad va det förnån i bakgrunden? såg nästan ut som nån suzuki? eller?

Här är lite närbilder... NSR:n är ca: 30cm lång. Samma med XR400 och CBR954RR (Altså ingen Suzuki :va )
+några små blandade...
 

Bifogat

  • NSR500ChrisWalker.JPG
    NSR500ChrisWalker.JPG
    78.1 KB · Visningar: 284
  • CBR954RRLiten.jpg
    CBR954RRLiten.jpg
    66 KB · Visningar: 282
  • XR400Liten.jpg
    XR400Liten.jpg
    87.4 KB · Visningar: 275
  • BlandatLiten.jpg
    BlandatLiten.jpg
    105 KB · Visningar: 310
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Mr. Dante skrev:
Här är lite närbilder... NSR:n är ca: 30cm lång. Samma med XR400 och CBR954RR (Altså ingen Suzuki :va )
+några små blandade...

Tack för att du fixa fotona, helt klart häftiga!!! Synd att man är en fattig moppefucko bara, kunde man inte vart en rik sporthojsåkare....

30cm, då är om ju stora, häftigt... Hittade en R1a plus en Kawa o honda skala 1:18... Undra hur stora dom är, men dom måste ju va klart mindre... Går ju räkna ut om man orkar...

Orkade visst, dom borde va ungefär 10 cm va? dom är ju riktigt små, ska ju va stora, imnst 20 cm... Fast o andra sidan kostade dom bara 8 euro, men frakten lär ju vara dyr, tyvärr...
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
MRX_Martin skrev:
Tack för att du fixa fotona, helt klart häftiga!!! Synd att man är en fattig moppefucko bara, kunde man inte vart en rik sporthojsåkare....

30cm, då är om ju stora, häftigt... Hittade en R1a plus en Kawa o honda skala 1:18... Undra hur stora dom är, men dom måste ju va klart mindre... Går ju räkna ut om man orkar...

Orkade visst, dom borde va ungefär 10 cm va? dom är ju riktigt små, ska ju va stora, imnst 20 cm... Fast o andra sidan kostade dom bara 8 euro, men frakten lär ju vara dyr, tyvärr...

Mindre modell = mindre frakt.. kanske en hundring, men dessa är inte lika detaljerade och ser lite oseriösa ut, typ en modell för alla märken bara andra dekaler.
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Mittemot polishuset på Davidshalls torg i Malmö finns det en man (gubbe) som har en liten butik där han säljer modeller av bilar och motorcyklar. Borde det inte finnas nån sådan butik där du bor? Har bara kollat på bilarna/mcna genom skyltfönstret men de ser mycket fina. Antar att de kostar där efter...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Mr. Dante skrev:
Mindre modell = mindre frakt.. kanske en hundring, men dessa är inte lika detaljerade och ser lite oseriösa ut, typ en modell för alla märken bara andra dekaler.

Jo, det är väll så, man får ju vad man betalar för...

Men hur är det på din modell där, är det tex gummihjul, fungerande kjedja och att man kan styra o däcken kan rulla så man kan sitta o lkea med den på ggolvet, hehe, nmen, hur pass detaljerad är den? Är det tillohmed fungerande stötdämnpning?
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top