Kvinnor är riktigt luriga ibland.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej Bullen!

I och med att man håller på att renovera hemma så har jag försökt få till dealen, att frugan städar och jag renoverar vårat hem.

Tyvärr så kan jag använda fel tonval enligt henne, hon har inte haft tid eftersom det har varit så mycket i skolan osv, och i slutändan är det ändå jag som får sköta allt här hemma.:gnissla

Så då kom den lysande idén om att jag dammsuger & renoverar så sköter hon badrummen och torkar damm. Hon gick med på det och jag drog fortare än fortast iväg och köpte en robotdammsugare och nu går den runt och dammsuger 1 ggr/dag när inte vi är hemma. Men då är det fusk enligt henne. :huvet

Hur fan gör man sin fru nöjd? Jag orkar inte göra allt här hemma.

/Try
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lyd, det brukar göra dom nöjda, det och presenter. . . . .min är aldrig nöjd.
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Hur det fungerar i ert förhållande ger jag mig inte in i, men ibland är det så att man har olika krav på hur rent det "måste" vara och då måste man ju kompromissa lite (tyvärr)
Professionell städhjälp ett par gånger i månaden kanske vore nåt?
Eller så bygger du om den självgående dammsugaren med sugkloppar och dammvippor. Eller nåt
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Förmodligen tar pluggandet mycket mer energi än renoveringen, jag menar hon lär sig nåt nytt men du kan redan ditt hantverk?
Vad har hon för hobbys, du leker med motorcykeln och åker på bandagar, vad gör hon då?
Kanske du ska be henne komma med förslagen om jobbfördelning, jag har lärt mig att om dom tror att dom bestämmer så flyter det på lättare.


edit: fan va klok jag e, undrar varför jag är singel?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Så då kom den lysande idén om att jag dammsuger & renoverar så sköter hon badrummen och torkar damm. Hon gick med på det och jag drog fortare än fortast iväg och köpte en robotdammsugare och nu går den runt och dammsuger 1 ggr/dag när inte vi är hemma. Men då är det fusk enligt henne. :huvet

Hur fan gör man sin fru nöjd? Jag orkar inte göra allt här hemma.

/Try

:skrattaåt

Vem är det som är lurig egentligen :va :rolleyes:

Ni har nog en del att diskutera. Ett råd i all välmening är att gå till djupet med det. Irriterar det här dig nu kommer det bara att bli värre. Du hittar andra områden att irritera dig på. En städfirma är nog inte lösningen på problemet även om det underlättar för stunden.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
I ett annan del av internet:

"Hej Bullen!

I och med att vi håller på att renovera hemma medan jag går i skolan (fast jag har sagt att det inte kommer att gå) så har jag försökt få till dealen, att jag städar och gubben renoverar vårat hem.

Tyvärr så blir han alltid irriterad och sarkastisk när jag tar upp det här, jag har inte haft ork att bråka eftersom det har varit så mycket i skolan osv, och i slutändan är det ändå jag som får sköta allt här hemma. Han är ju alltid ute och kör motorcykel. Jag tror han tar mer på den än på mig...

Så då kom jag på den lysande idén om att han dammsuger & renoverar så sköter jag badrummen och torkar damm. Han gick med på det och drog fortare än fortast iväg och köpte en sån där automatdammsugare och nu går den runt och dammsuger 1 ggr/dag när han inte är hemma men då jag försöker plugga. Det känns som att han har ställt in den så för att reta mig och jag vet inte hur man ställer om den. Dessutom känns det som att han köper sig ur det här. Jag får ju städa toaletten för hand, han står ju dessutom upp och kissar!

Hur gör man för att få sin man att förstå? Jag orkar inte göra allt här hemma.

/FruTry"
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jo tjena.
-Hörrö, vart e du på väg?
-Men älskling, fyra timmar, jag orkar inte mer.
-Jävla sillmjölke, nu kommer du hit för jag är inte klar än !!

Endera så gör du helt fel, eller så har du bara träffat fel kvinnor. Det skall inte ta så lång tid att få dem nöjda, då går det ju fortare att städa... :rolleyes:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Endera så gör du helt fel, eller så har du bara träffat fel kvinnor. Det skall inte ta så lång tid att få dem nöjda, då går det ju fortare att städa... :rolleyes:

Fast knepet är ju att inte få dem nöjda, men samtidigt inte ge upp utan sträva efter mer.....
 

Tottan77

Söker......
Gick med
13 Apr 2013
Ort
Horred
Hoj
Kawa Z900
Här var det liknande fast tvärt om. Jag pluggade exet jobbade borta månd-tord. Jag hade hand om 4 barn, hus, hund! 2 av barnen var öronbarn (1 o 3 år gamla). Jag vägrade tvätta, det fick han göra på helgerna när han var hemma! Jag fick dra hela lasset. När han var hemma helgerna så ville han ta det lugnt...så han tyckte jag skulle ta barnen så han fick sova( det var ju så tufft att jobba borta!!!) jag kunde inte ens åka o handla själv....för familjen skulle ju vara tillsammans hela tiden tyckte exet! Mitt största intresse har alltid varit att köra hoj....men det fick jag lägga ned! Kvinnor ska ju inte köra hoj enl. honom. Jag var egoistisk!
En vacker dag fick jag nog! Nu är vi skilda. Jag köpte ut honom ur huset. 14 dagar efter han hade flyttat o kom för att hämta sina grejer stod det en hoj i garaget! Vilken jävla seger det var att se hans min!:rock
Jag drar fortfarande hela lasset med hus o barn( dock inte 4 st...hans flyttade) pendlar 20 mil om dagen för att jobba.... Men summan kardemumman är att underskatta aldrig någon! Jag är lyckligare en någonsin. Saknar dock nån att dela livet med men är hellre ensam än livegen o ha någon som bara gnäller o bråkar! Så välj era fighter.....
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
cCVDVj9.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top