Polisen fokuserar på MC i Påsk.

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv4 factory -14
vilken grupp kör ni som bor i Sthlmsområdet då? Har sporthoj en egen grupp?
 

Dildo

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
KTM 625, Yamaha TDM 850, Kawasaki ZZR600-08, VFR Rc36, Yamaha YZ 250

Soderd

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2014
Ort
Mölndal
Hoj
Crf250
Fler motorbanor nära storstäder bör hjälpa!

Perfekt att finansiera via trängselskatt istf nåra jävla tågspår mm.
 

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Nu har jag inte läst tråden osv. Men bara hoppas snuten tar några som åker på stulna fordon. Alternativ kollar sånt istället för hastighets kontroller!
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Då är det säkert fullproppat med poliser i natt när jag ska köra tidningar... Skit. Vad de verkligen bör göra under helgen är ju blåskontroller men jag antar att det ingår i fortkörningskontrollen?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Trots bättre vetande åkte jag fast i en kontroll nu i kväll. Polisen sköt laser där 60 vägen övergår till 70. Min hastighet uppmättes till 77 km/h och jag blev 2400 kr fattigare. Var i gott sällskap. Respekt för att man har nykterhetskontroll, men nog borde man kunna välja ut en sträcka där hastighet verkligen utgör en fara. Platsen man valt ut känns rätt utstuderad för att fylla upp kvoten.

Jag får dock skylla mig själv som inte höll mig i kragen bättre. Min plan var att inte köra bil i helgen. Hämtmaten från Kina restaurangen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
15 mil på Södertörn i dag. Inte en polis i sikte :)...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tog en tur med gammhondan idag.
Jag blir så glad av den. :)
Inga påliser men massor av glada vinkande hojbröder. :tummenupp
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Harmon Rabb skrev:
Trots bättre vetande åkte jag fast i en kontroll nu i kväll. Polisen sköt laser där 60 vägen övergår till 70. Min hastighet uppmättes till 77 km/h och jag blev 2400 kr fattigare. Var i gott sällskap. Respekt för att man har nykterhetskontroll, men nog borde man kunna välja ut en sträcka där hastighet verkligen utgör en fara. Platsen man valt ut känns rätt utstuderad för att fylla upp kvoten.

Jag får dock skylla mig själv som inte höll mig i kragen bättre. Min plan var att inte köra bil i helgen. Hämtmaten från Kina restaurangen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig.

Det där var ju ett rätt surt sätt att åka dit på :näsblod

Som sporthojspilot föreställer iaf jag mej att fortkörningsböter får man möjligen vid en riktig adrenalinrepa men så kan det bli så här snöpligt..
Tur du behöll körkortet iaf :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Platsen man valt ut känns rätt utstuderad för att fylla upp kvoten.

Jag får dock skylla mig själv som inte höll mig i kragen bättre. Min plan var att inte köra bil i helgen. Hämtmaten från Kina restaurangen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig.
Ja, att ta paus i sitt ögontjäneri kan kosta:)

Jag brukar försöka se det som att jag, om jag fick titta tillbaka på mitt körkortsinnehav, skulle ställas inför valet att pröjsa det samlade bötesbelopp jag betalat till stadskassan i utbyte mot möjligheten att momsa lite här och där när jag själv bedömer att det är lämpligt. Förmodligen skulle jag acceptera erbjudandet utan betänketid...

Det gör enstaka skithändelser lite lättare att utstå, alla gånger jag klarat mig med nöd och näppe på grund av någon lycklig slump känner jag ju inte till. Så se det som en skitsak, ta gärna ett artigt samtal med polisen om varför de ansåg just den platsen vid den tidpunkten lämplig för kontroll och rulla vidare, med garden lite högre upp bara. Jag hoppas att kinamaten smakade bra! :)
 

Toffmeister

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2013
Ort
Roslagen
Hoj
2001 Suzuki Kromsläde på typ 270 kg ; )
Polisens uppmärksamhet på det som sker i trafiken är väl ok....men då det sker tyngre brott i överflöd tycker då jag att ordet prioritera borde tillämpas. Fast kanske trevligare att sikta på nån med laserpicka än med riktiga puffror; ) Vi skjuter åtminstone inte tebax *L*:rock
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter att ha roat mig hela helgen och även tråkkört motorvägen lite smått, så har det ändå inte blivit nått gött snuthäng. Jag tror de sitter på nåt fik och trycker biskvier...
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Efter att ha roat mig hela helgen och även tråkkört motorvägen lite smått, så har det ändå inte blivit nått gött snuthäng. Jag tror de sitter på nåt fik och trycker biskvier...

Jag tycks iaf ha se poliser lite överallt nu under påskhelgen. Blev själv stoppad utanför en mataffär vid västerbroplan i lördags.
 

Smagatusk

Guest
Trots bättre vetande åkte jag fast i en kontroll nu i kväll. Polisen sköt laser där 60 vägen övergår till 70. Min hastighet uppmättes till 77 km/h och jag blev 2400 kr fattigare. Var i gott sällskap. Respekt för att man har nykterhetskontroll, men nog borde man kunna välja ut en sträcka där hastighet verkligen utgör en fara. Platsen man valt ut känns rätt utstuderad för att fylla upp kvoten.

Jag får dock skylla mig själv som inte höll mig i kragen bättre. Min plan var att inte köra bil i helgen. Hämtmaten från Kina restaurangen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig.

http://www.dontworry.se/
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Trots bättre vetande åkte jag fast i en kontroll nu i kväll. Polisen sköt laser där 60 vägen övergår till 70. Min hastighet uppmättes till 77 km/h och jag blev 2400 kr fattigare. Var i gott sällskap. Respekt för att man har nykterhetskontroll, men nog borde man kunna välja ut en sträcka där hastighet verkligen utgör en fara. Platsen man valt ut känns rätt utstuderad för att fylla upp kvoten.

Jag får dock skylla mig själv som inte höll mig i kragen bättre. Min plan var att inte köra bil i helgen. Hämtmaten från Kina restaurangen blev lite dyrare än vad jag tänkt mig.


var var detta om man får vara nyfiken.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Efter att ha roat mig hela helgen och även tråkkört motorvägen lite smått, så har det ändå inte blivit nått gött snuthäng. Jag tror de sitter på nåt fik och trycker biskvier...

Samma här, har kört halva dan både igår och iförrigår (22+ igår :tummenupp ) och jag har väl sett någon ensam stackars polisbil men inte mer än vanligt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har sett polisen ganska många gånger. Lyckligtvis bara när jag kört bil. Det har inte varit helt enligt alla regler på hoj, så att säga... :hihi
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ja, att ta paus i sitt ögontjäneri kan kosta:)

Jag brukar försöka se det som att jag, om jag fick titta tillbaka på mitt körkortsinnehav, skulle ställas inför valet att pröjsa det samlade bötesbelopp jag betalat till stadskassan i utbyte mot möjligheten att momsa lite här och där när jag själv bedömer att det är lämpligt. Förmodligen skulle jag acceptera erbjudandet utan betänketid...

Det gör enstaka skithändelser lite lättare att utstå, alla gånger jag klarat mig med nöd och näppe på grund av någon lycklig slump känner jag ju inte till. Så se det som en skitsak, ta gärna ett artigt samtal med polisen om varför de ansåg just den platsen vid den tidpunkten lämplig för kontroll och rulla vidare, med garden lite högre upp bara. Jag hoppas att kinamaten smakade bra! :)

Hade nog antagit det erbjudandet också utan att veta hur mycket böter du har betalt genom åren. Jag har sedan jag tog körkortet endast åkt fast tre gånger för fortkörning. Slår man ut detta över alla år tillfällen där det gått för fort är det inget att orda om. Jag betalar mer än gärna böter, men vill gärna inte få körkortet indraget. Skulle det mot förmodan hända är det bara att gilla läget. Det känns inte som någon stor sak att åka fast i 30+ på motorvägen en sen kväll när man har en bit att köra. Man skulle faktiskt kunna ha lite friare tyglar att tolka situationer och bedöma om det är rimligt att dra körkortet.

Kan bara konstatera att polisaktiviteten har varit rätt hög här i stan under helgen. Idag sköt man laser där jag körde. Tog det lugnt på sträckan i fråga insjunken i tankar och funderingar. Jag såg inte poliskontrollen förrän jag hade polismannen med laserpistolen i ögonvrån. Han stod gömd. Hade han gått ut i vägen som gubben i lådan för att stoppa mig hade jag antagligen kört över honom. Ofrivilligt förstås.

En kompis flickvän åkte fast i närheten av där jag blev stoppad i fredags igår på en 40 sträcka som tidigare var 50. Hon skulle svänga in där hon bor bara en kort bit in på gatan. Hennes hastighet var hiskliga 54 km/h.


Läste du texten i länken? Gäller inte under 70 sträckor. Hur som helst tar jag hellre mina böter. Det blir garanterat billigare än abonnemanget om man inte åker fast ofta. Förvånar mig att folk skaffar den typen av abonnemang.

var var detta om man får vara nyfiken.

Fältarpsvägen vid Sundspärlan. Man sköt laser i båda riktningarna och vinkade in bilister på den enda utfarten vid övergången mellan 60 och 70 och tvärtom. De är ett klassiskt ställe de brukar stå på enligt de som bor i närheten. Kompisens flickvän blev stoppad på Sockenvägen precis i början. Idag sköt man laser på mig övanför Hälsobacken - ett klassiskt ställe som jag tror alla Helsingborgare känner till.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top