Polisen fokuserar på MC i Påsk.

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Poliser överallt idag känns det som. Mötte tom en bil ut mot saltarö.
 

street_sm

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2012
Ort
Kalmar
Hoj
CB400N -82
Passerade en kontroll nu på morgonen. Mitt i skogen ett par mil utanför Växjö. Blev dock varnad.
Har sett 2 kontroller på den vägen under en jävla massa år! Detta var den andra.
Så Växjöbor... Ta det stilla under påskhelgen!

Vilken väg?

Såg att frågan var besvarad...
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag ger mig! Ska sluta skriva seriösa inlägg. Sporthoj.com - forumet där allt löses med korv och mos och en axelryckning :7peta

Ingen intellektuell scen direkt :arsele

Säger killen som hängt här i 1 månad.

Läs mellan raderna så slipper du skjuta iväg tampongen.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Nu lär ju inte E4:an vara huvudmålet, men om du inte förstod meningen i mitt inlägg tydligheten till trots så vet jag inte hur jag ska uttrycka mig utan att någon på det här stället passar på att feltolka det för att verka liite tuffare.

115 på 110-väg lär aldrig någon stoppas för, men kanske kanske kanske några av trådens läsare hoppar över att hålla 130 på 70-vägar denna vecka då polisen har annonserat att dom kommer att vara extra aktiva just denna vecka. Eller vad tror du?

Innan du börjar raljera så kanske du ska läsa tråden? Både längre upp på sida 2 och längre ner på sida 2 så berättar personer att de blivit stoppade för hastighetsöverträdelse på 5km/h, i ena fallet på 110 väg.
 

Medellin

Medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Innan du börjar raljera så kanske du ska läsa tråden? Både längre upp på sida 2 och längre ner på sida 2 så berättar personer att de blivit stoppade för hastighetsöverträdelse på 5km/h, i ena fallet på 110 väg.

Ja nu ska jag inte påstå att folk ljuger osv.
Men ingen tror väl på allvar att polisen kommer att fokusera på motorcyklar som kör 5km för snabbt på motorvägen?
Då skulle dom lugnt kunna ställa sig vid till exempel Kungens kurva (Sthlm) och vinka in all trafik.

Jag känner ingen som har blivit stoppat för 5km överträdelse på motorväg och har heller aldrig hört talas om någon som blivit det bortsett från här på sporthoj då.

Torskar man på 30-väg så är det ju en helt annan femma.
 

Magicman

First you see me....Then iam gone....
Gick med
27 May 2009
Ort
stockholm
Hoj
Honda Cbr 1100 xx Super blackbird,Aprilia Af1
jag hade polis eskort av tre mc poliser när jag dundrade med kawan till jobbet i veckan.låg väl en 85-90 på 70 väg helt plötsligt har jag tre vit/blå/gula hojar i backspegeln.äh tänkte jag tänker inte slå av på takten för deras skull.Dom låg fint bakom mej i ca 1mil sen drog dom om mej och iväg i ca 150 blås utan blåljus?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag tvivlar starkt på att ett nedtecknat regnummer i ett anteckningsblock påverkar antalet hojstölder. De flesta hojar som stjäls av proffs körs knappast vidare med vare sig riktig eller falsk regskylt. I de fåtal fall där knarkande snorungar stjäl en hoj för att köra vidare med falsk skylt så har den enskilde polismannen (oftast) ingen kompetens för att bedöma vilken hojmodell han ser framför sig. Och i så fall borde han ju vara intresserad av att också anteckna ramnumret, vilket mig veterligen aldrig sker...?

Nej, i en annan tråd på detta forum har det redan konstaterats att nedtecknandet av regnummer är en skrämseltaktik riktad mot hojåkare som buskör. Tyvärr drabbar skrämseltaktiken hojåkarna som kollektiv.

Eller, är det ramnumret han letar efter, måntro...?
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    73.9 KB · Visningar: 97
Last edited:

Baltazar

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Super Duke
Såg många poliser ute på vägarna mellan Gävle och Stockholm igår.
Mötte dock bara en MC-polis under ca: 20mil. Jag vinkade, och han vinkade tillbaka :)

Kör flesiktigt om ni är rädda om lappen.
 

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
Om ni tänker använda en vanlig trampcykel under påsk, se er för så inte Harry Haffa eller Lotta Batong lurar bakom nästa buske. För nu storsatsar man med en riktad insats mot samhällsproblemet nummer ett - buscyklingen.

https://www.facebook.com/photo.php?...94239897.70193.288883917816578&type=1&theater

-Cykla mot rött ljus: 1500 kronor
-Inte stanna för gående på obevakat övergångsställe: 1500 kronor
-Cykla på gångbana/trottoar: 500 kronor
-Ringklocka saknas/ur funktion: 500 kronor
-Strålkastare med vitt ljus saknas/ur funktion: 500 kronor
-Baklykta med rött ljus saknas/ur funktion: 500 kronor
-Reflex(er) saknas/är bristfälliga: 500 kronor


Haha är det allvarligt lag på att ha ringklocka :rofl
Sverige, landet med för många regler...
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
...tvivlar starkt...

Det fanns ett mått av ironi med i spelet när jag meckade med din post, det skall erkännas. F'låt.

Satan vad polisen har lyckats vända även hyfsat neutrala och skötsamma motorcyklister emot dig med sin anteckningskampanj. Typ kasta ut ungen med badvattnet, och sedan dessutom slå baljan i huvet på den lille. Upprepade gånger.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Nåja, skönt att se att Nyköpingspolisen satsar på det "säkra kortet" E4an, ser ut att vara lugnt på alla vägar vi hojåkare oftast använder :tummenupp

View attachment 403675

View attachment 403676

Så är det ju nästan alltid.. Samma här i Sthlm.. I 98% av fallen står dom på samma ställe/patrullerar samma vägsträcka som alltid.

Det är nästan så man får skylla sig själv om man lyckas bli av med lappen där.
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top