Polisen fokuserar på MC i Påsk.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Bara att ta det lilla lugna i påskhelgen och veckan efter.
Sedan återgår allt till det normala bullfikandet på stationen:hihi
Förutom på E4 Linköping-Mjölby där man straffas hårt för 115 på 110väg:huvet

VA FAAAN! Ska köra exakt den vägen imorgon! OCH vidare ner till Göteborg! PALLAR fan inte ligga och kolla hastighetsmätaren heeela tiden. Helvetes jävla skit! Har snuten alltid hojar med sig i de här operationerna? Är bra jävla sugen på att plocka av skylten och stampa på till göteborg utan att bry mig om vinkande små blåa gubbar och annat jävla mög.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Tja om man undrar om polisens uttalande och agerande har någon effekt på antalet olyckor orsakade av hastighet så är det bara att läsa denna tråd.
Dom flesta lär ju ha det i åtanke iaf.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tja om man undrar om polisens uttalande och agerande har någon effekt på antalet olyckor orsakade av hastighet så är det bara att läsa denna tråd.
Dom flesta lär ju ha det i åtanke iaf.

Förlåt men jag visste inte att vi motorcyklister kör ihjäl oss på E4an så här på vårkanten pga rullgrus i kurvor. :tungan Tur att snuten står där och kollar så att vi inte kör i 115 på 110 sträckan, med risk att köra ihjäl oss!!
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Förlåt men jag visste inte att vi motorcyklister kör ihjäl oss på E4an så här på vårkanten pga rullgrus i kurvor. :tungan Tur att snuten står där och kollar så att vi inte kör i 115 på 110 sträckan, med risk att köra ihjäl oss!!

Nu lär ju inte E4:an vara huvudmålet, men om du inte förstod meningen i mitt inlägg tydligheten till trots så vet jag inte hur jag ska uttrycka mig utan att någon på det här stället passar på att feltolka det för att verka liite tuffare.

115 på 110-väg lär aldrig någon stoppas för, men kanske kanske kanske några av trådens läsare hoppar över att hålla 130 på 70-vägar denna vecka då polisen har annonserat att dom kommer att vara extra aktiva just denna vecka. Eller vad tror du?
 

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Nu lär ju inte E4:an vara huvudmålet, men om du inte förstod meningen i mitt inlägg tydligheten till trots så vet jag inte hur jag ska uttrycka mig utan att någon på det här stället passar på att feltolka det för att verka liite tuffare.

115 på 110-väg lär aldrig någon stoppas för, men kanske kanske kanske några av trådens läsare hoppar över att hålla 130 på 70-vägar denna vecka då polisen har annonserat att dom kommer att vara extra aktiva just denna vecka. Eller vad tror du?

Även i Finland har Polisen meddelat att man kommer att ha en "intensifierad hastighetsövervakning" den eller dom närmaste veckan (veckorna) tyvärr ! :arsele
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och vad säger deras egen arbetsmiljölagstiftning om att framföra en motorcykel i 270 km/h...?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Nåja, skönt att veta vad dessa stollar tänker syssla med under påsk. Då kan det rimligtvis inte finnas resurser över till att dela ut körförbud till turbobestyckade snöskotrar eller ljudmätningar eller andra pinsamheter de brukar syssla med på det ställe där jag tänker befinna mig...?
Nej, det är på vägen till eller ifrån vattenhålen som de stora insatserna görs... :)

Det lackar mot 1:a maj. Har herrn införskaffat ett åkdon eller måste vi ragga upp t ex en 250cc scooter i år?
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Passerade en kontroll nu på morgonen. Mitt i skogen ett par mil utanför Växjö. Blev dock varnad.
Har sett 2 kontroller på den vägen under en jävla massa år! Detta var den andra.
Så Växjöbor... Ta det stilla under påskhelgen!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Nej, det är på vägen till eller ifrån vattenhålen som de stora insatserna görs... :)

Det lackar mot 1:a maj. Har herrn införskaffat ett åkdon eller måste vi ragga upp t ex en 250cc scooter i år?

Utan tvekan. Jag har inget problem med att de håller koll på nykterheten längs vägarna upp till fjälls. Det behövs ju uppenbarligen för de stoppar ju en och annan som borstat rejält, varje år dessutom.

Däremot är jag ytterst tveksam till de "riktade" insatser mot snöskoteråkare som sker lite här och där. Att flyga helikopter runt fjällvärlden för att dela ut körförbud till turbomaskiner (för att någon illvillig själ informerat Skellefteås polischef att detta kan bryta mot helfordonsgodkännandet) är inte bara tveksamt. Det är ett urbota dumt och kvalificerat resursslöseri för att stävja något som kanske är ett brott men knappast ett samhällsproblem. Att man sedan inte har tid eller resurser för att komma när någon blir vapenhotad eller misshandlad en mil därifrån gör ju inte att ens respekt för dessa människor ökar...

Jag har införskaffat ett stycken fabriksny R1, så inom kort är det inkörning av kross-plejn motor såväl som inkörning av sig själv på kross-plejn motor som gäller. Mycket trevlig motorkaraktär, och jag har för mycket delar till sådana liggandes för att kunna hålla mig ifrån en.
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Passerade en kontroll nu på morgonen. Mitt i skogen ett par mil utanför Växjö. Blev dock varnad.
Har sett 2 kontroller på den vägen under en jävla massa år! Detta var den andra.
Så Växjöbor... Ta det stilla under påskhelgen!

Tackar för varningen :)

Vilken väg är det de gäller?
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Svärson blev av med kortet i veckan 5 km/h för fort på 30-sträcka. Iofs upprepad förseelse men 5km.

Dom är på nu. De stod en hel dag på vägen utanför jobbet och kollade i princip varenda fordon som kom förbi. Det såg lite töntigt ut när stora farbror polisen sätter sig på lilla moppen och puttrar förbi i 33km och kollegan skjuter med laserpickan på honom. Det hör dom väl för bövelen om den är trimmad.

För övrigt här i Norrtan har vi en som skulle vinna priset Sveriges mest övernitiska snut genom tiderna, helt överlägsen. Tyvärr på Hoj.

Finns det någon som skulle köra hoj om man aldrig kunde köra fortare än lagstadgat och varför skulle man det?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Varning för poliser i Jönköping (konstigt va). Mc poliser i farten på e4 mellan Huskvarna och gamla eurostop.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Att flyga helikopter runt fjällvärlden för att dela ut körförbud till turbomaskiner (för att någon illvillig själ informerat Skellefteås polischef att detta kan bryta mot helfordonsgodkännandet) är inte bara tveksamt. Det är ett urbota dumt och kvalificerat resursslöseri för att stävja något som kanske är ett brott men knappast ett samhällsproblem. Att man sedan inte har tid eller resurser för att komma när någon blir vapenhotad eller misshandlad en mil därifrån gör ju inte att ens respekt för dessa människor ökar...

Jag har införskaffat ett stycken fabriksny R1, så inom kort är det inkörning av kross-plejn motor såväl som inkörning av sig själv på kross-plejn motor som gäller. Mycket trevlig motorkaraktär, och jag har för mycket delar till sådana liggandes för att kunna hålla mig ifrån en.
Mmm, var det inte mycket liv kring det där under fjolåret, vill minnas Ammarnäs som särskilt utsatt? Inget skoj att typa om/regbesikta bara för att någon vill vara nitisk. Även en sugsläde kan ställa till med tillräckligt mycket om man vill busåka, turbon gör ju även släden tystare i bullerkänslig, naturnära miljö (jmf valfri 600/800 med trimpipa och framförd med pumpgas)... Vad jag vet har vi inte många dödsfall relaterade till turbomaskiner, desto fler till "pomillen" bland människor i en ålder då de borde vetat bättre?

Därmed är det lite för enkelt att hitta argument mot att lägga stora resurser och kostnader för att stävja denna form av "kriminalitet", då känns nykterhet och allmänt uppträdande desto viktigare.

Heja, om än jag gärna sett Dig på en scooter:) ABS och TC? Blir intressant att höra Din åsikt om de hjälpmedlen. Hoppas att vi får tid till ett "V-botten TT" denna sommar, det lär vi ju hinna snacka om när det blir fikatajm. Ta med kalendern...:fakta
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
fick 2500kr i böter för jag inte stanna helt vid stopp, som tur var så drog dom inte in lappen vilket dom prata om först...
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
De stod mellan Västervik och Vimmerby tidigare idag och skjöt med laser, vid Blackstad. Som tur var låg jag i motsatt fil och gladast för det blev nog Saab turbon som prompt skulle förbi mig utav nån anledning.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top