Handledare i söderort sökes!

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Tjena!

Jesper heter jag, 19-årig grabb som älskar att köra på två hjul! Började med moped när jag var 15 år men bytte upp mig till 125a när jag fyllde 16 år, kört fem-sex knix kurser med SMC både på Tuvängen och i Uppsala och körde då i blå grupp.
Såg framemot året 2013 då jag skulle byta upp mig, sålde DTn vid årsskiftet och köpte en KTM en vecka senare.
Tyvärr gick det inte som jag ville med uppkörningen, kuggade på krypet och hade tagit närmare 10 lektioner där den största tiden las på krypbanan och få höra min instruktör babbla massa skit om minnen hon hade.

Utebliven inkomst + 10 körlektioner så var man snabbt uppe i stora summor pengar man inte riktigt hade lust att lägga ut så la jag allt på is, nyanställd så ville man inte vara borta mer än nödvändigt, 2013 vart det knappt något åka.

2014 är här nu med nya regler angående uppkörningen som tillåter mig att köra upp privat med min hoj, helger och kvällar kommer att ägnas åt att hyra släp för att lasta hojen till ett inhägnat område för att träna på krypkörningen, manöverprovet och inbromsningarna.


Skulle vara guldvärt och jag skulle få komma ut på vägarna lite och köra för att få in vanan igen.
Är flexibel när det gäller att köra, jag bjuder på fika och står för din soppa om du har lust att ställa upp! :krama:krama
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Du skulle slagit en pling till mig förra sommaren så skulle du nu haft kortet i handen, jag hade kunnat erbjuda dig övningskörning varje dag under julimånad :ajjabajja

Men som det sas i din förra tråd: fråga på SMCs forum, de har även haft en uppmaning att man som medlem borde ställa upp om någon behöver handledare så förhoppningsvis hittar du någon där utan bekymmer :tummenupp
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Du skulle slagit en pling till mig förra sommaren så skulle du nu haft kortet i handen, jag hade kunnat erbjuda dig övningskörning varje dag under julimånad :ajjabajja

Men som det sas i din förra tråd: fråga på SMCs forum, de har även haft en uppmaning att man som medlem borde ställa upp om någon behöver handledare så förhoppningsvis hittar du någon där utan bekymmer :tummenupp


:rodnar

Gjorde faktiskt en tråd på SMCs forum utan vidare lycka förra året, men får testa igen nu och hålla tummarna
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
:rodnar

Gjorde faktiskt en tråd på SMCs forum utan vidare lycka förra året, men får testa igen nu och hålla tummarna

Testa testa testa :tummenupp Går även att skriva i MC-relaterade-forumet här på sh.com och hoppats att ingen moderator sett denna tråd ännu´(det är typ 10 gånger fler läsare än vad Stockholmsforumet har, plus en hel del stockholmare som inte hänger i denna del) ;) Går sen även att: annonsera i lokalpressen, annonsera i affärerna runt omkring på deras anslagstavlor.

Är du hyfsat vältränad och har hyfsad kondition tror jag även att du har en möjlighet att få mc-kort via hemvärnet, dock är kruxen att:
1. Du måste gå militär grundutbildning i ca 2 veckor
2. Du låser upp dig till att tjänstgöra för hemvärnet ett par år
3. Du deltar i en gemensam övning en gång om året några år framöver

Dock får du här mc-kortet helt gratis (Alltså du övningskör med militären samt kör upp för militären) samt att du lär dig köra motorcykel på helt nya sätt. Perfekt om du inte har något att göra i sommar samt inte är rädd för vapen eller fysisk ansträngning :tummenupp
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Testa testa testa :tummenupp Går även att skriva i MC-relaterade-forumet här på sh.com och hoppats att ingen moderator sett denna tråd ännu´(det är typ 10 gånger fler läsare än vad Stockholmsforumet har, plus en hel del stockholmare som inte hänger i denna del) ;) Går sen även att: annonsera i lokalpressen, annonsera i affärerna runt omkring på deras anslagstavlor.

Är du hyfsat vältränad och har hyfsad kondition tror jag även att du har en möjlighet att få mc-kort via hemvärnet, dock är kruxen att:
1. Du måste gå militär grundutbildning i ca 2 veckor
2. Du låser upp dig till att tjänstgöra för hemvärnet ett par år
3. Du deltar i en gemensam övning en gång om året några år framöver

Dock får du här mc-kortet helt gratis (Alltså du övningskör med militären samt kör upp för militären) samt att du lär dig köra motorcykel på helt nya sätt. Perfekt om du inte har något att göra i sommar samt inte är rädd för vapen eller fysisk ansträngning :tummenupp

Vilken tråd? ;)
Förra året testade jag med att annonsera två gånger i LT, en man som hörde av sig men blev inget med det :/

Det där verkar rätt intressant trots allt, även om det kanske kommer ske framöver för mig.
Jag är inte speciellt vältränad, tränat seriöst på gym i 4-5 månader, men har ett fysiskt tungt arbete där jag får styrka och kondition ifrån när man ska bära 100 stycken radiatorer upp för fem trappor innan 9-rasten :mad:
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Hade lätt ställt upp men jag har ett år kvar tills jag får vara handledare för folk, visst ska man ha haft mc-kortet i 5 år för det?

Lyckas du mot all förmodan inte fixa det i år så hjälper jag till 2015
 

sliCk_kekki

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 525 -05
Hade lätt ställt upp men jag har ett år kvar tills jag får vara handledare för folk, visst ska man ha haft mc-kortet i 5 år för det?

Lyckas du mot all förmodan inte fixa det i år så hjälper jag till 2015

Fem år är det som gäller, något jag dock funderat på är om A1 räknas som körkort i dessa fem år? Eller om det är A2/A/A-begränsad.

SKA klara det i år ;)
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Fem år är det som gäller, något jag dock funderat på är om A1 räknas som körkort i dessa fem år? Eller om det är A2/A/A-begränsad.

SKA klara det i år ;)
Ah det vetefan fast det spelar inge roll mitt fall ändå eftersom jag aldrig skaffade A1.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Vilken tråd? ;)
Förra året testade jag med att annonsera två gånger i LT, en man som hörde av sig men blev inget med det :/

Det där verkar rätt intressant trots allt, även om det kanske kommer ske framöver för mig.
Jag är inte speciellt vältränad, tränat seriöst på gym i 4-5 månader, men har ett fysiskt tungt arbete där jag får styrka och kondition ifrån när man ska bära 100 stycken radiatorer upp för fem trappor innan 9-rasten :mad:

Det ska nog fungera, hemvärnets egen riktlinje är att du ska kunna klara av att springa 2 kilometer på 11 minuter och 35 sekunder.

Ser dock att det enbart verkar vara andra typer av körkort som man kan få gratis, vill man köra mc får man ett speciellt förarbevis för körning i militärtjänst, dock kan ju detta innebära att du får gratis "övningskörning" vilket kan göra att du bara behöver köra upp efter utbildningen :tummenupp

Fem år är det som gäller, något jag dock funderat på är om A1 räknas som körkort i dessa fem år? Eller om det är A2/A/A-begränsad.

SKA klara det i år ;)

Har för mig att tiden för när man tog A1 gäller enbart för A1-handledning, däremot verkar det vara tiden för när man tog begränsat A-kort som gäller för om man ska bli handledare för obegränsat, jag lyckades bli handledare för obegränsat A-kort även när jag haft obegränsat i 4 år.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top