Olyckstråden 2014 (endast rapportering)

Status
Ej öppen för fler svar.

igohugo

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2014
Ort
vallentuna
Hoj
gixxer 2000
Olycka på kårstavägen (norra vallentuna) idag. Kom när helikoptern lämnade med mc-åkaren. Enligt uppgift har han klarat sig bra men klagade över ont i nacken. Men nu till orsaken, detta är min teori men de höll på och klippte gräset i dikena och det låg gräs i vägren hela kårstavägen. Hittade ingen mediarapport om denna olycka /Fredrik
 

Raderad medlem 51742

Guest
MC-olycka här - dvs på vägen från Jörlanda ner mot Marstrandsvägen (länsväg 616) . Fick vända om då räddningstjänst stängt av vägen när jag passerade strax före 21.

Såg inte vad det var för hoj eller hur det gått, men enligt polisrapport handlar det ev. om ett benbrott.

http://polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2014-07-09-2029-Trafikolycka-personskada-Kungalv/

2014-07-09 20:29, Trafikolycka, personskada, Kungälv
På Länsväg 616 Hålta är en motorcykel inblandad i en olycka.


Ambulans är på väg, oklart skadeläge. Olyckan har skett i höjd med Kåröd, mycket talar för att det rör sig om en singelolycka. Enligt uppgifter från platsen skall föraren vara vid medvetande.

Föraren är körd med ambulans till Kungälvs sjukhus, troligt benbrott.

Organisation
Polismyndigheten i Västra Götaland
 

Ceara

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2012
Ort
Oxelösund
Hoj
Aprilia Tuono v4r aprc abs -14
Mc-förare avliden efter olycka

En person har avlidit i en mc-olycka på E20 i Götene, Västra Götaland.

Mc-föraren skulle väja för en personbil när föraren föll.

Personen avled på platsen.

Larmet kom in klockan 12.13 till polisen i Västra Götaland. Mc-föraren fick väja för en bil som var på väg in på E20 och välte. Personen har avlidit på platsen av sina skador, rapporterar polisen.

Polisen kommer att höra vittnen på plats för att avgöra om något brott har begåtts. Även bilföraren kommer att höras.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19226565.ab
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag blev trängd vid 7 vid vägarbetet vid Sollentuna av pucko som gena igenom vägarbete så jag fick välja betongvägg eller bil. Tar gärna emot info då jag svimmade
 

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
MT-09 Tracer
hmmm "MC-olycka"...

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.3323866-man-allvarligt-skadad-i-mc-olycka
Man allvarligt skadad i mc-olycka
HALMSTAD

En 22-årig man fick allvarliga skallskador vid en olycka i natt i centrala Halmstad.

Relaterat
Publicerad 09:53 Uppdaterad 14:02

Olyckan skedde omkring klockan tre natten till söndag. Mannen körde i hög hastighet in i en stillastående personbil som stod parkerad på Bolmensgatan.

Mannen kastades av fordonet, som sedan ska ha glidit iväg omkring 50 meter. Han fick allvarliga skallskador och fördes först till intensivvårdsavdelningen i Halmstad. Nu vårdas han på Skånes universitetssjukhus i Lund.

Mannen är född 1992 och hemmahörande i Halmstad. Polisen hade sett honom tidigare under natten, då han körde vårdslöst i centrum utan hjälm, bland annat på Brogatan. Polisen försökte stoppa honom, men han lyckades ta sig därifrån.

Strax efter tre på natten kom larmsamtalet från en person som hade hittat mannen efter olyckan.

Mannen är enligt polisen misstänkt för brott, bland annat rattfylleri, vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan.
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Två personer skadade i mc-olycka i Göteborg

Publicerad 29 jul 2014 01:19

Just nu ligger två livlösa personer skadade på marken på Linnégatan i Göteborg.

– Det jag vet är att det har inträffat en mc-olycka där, säger Mikael Claesson, biträdande vakthavande vid ledningscentralen i Västra Götaland.


Det var klockan 00.35 som larmet kom in om en mc-olycka på Linnegatan i Göteborg.

Enligt vittnesuppgifter ligger två personer livlösa på marken. Räddningstjänst, ambulans och polis skickades till platsen.

– Det jag vet just nu är att en mc-olycka inträffade alldeles nyligen i det område. Jag har inte fått några uppgifter om att det ska ligga två livlösa personer på marken, säger Mikael Claesson.

Källa: Expressen
 

Raderad medlem 51742

Guest
Två personer skadade i mc-olycka i Göteborg

Publicerad 29 jul 2014 01:19

Just nu ligger två livlösa personer skadade på marken på Linnégatan i Göteborg.

– Det jag vet är att det har inträffat en mc-olycka där, säger Mikael Claesson, biträdande vakthavande vid ledningscentralen i Västra Götaland.


Det var klockan 00.35 som larmet kom in om en mc-olycka på Linnegatan i Göteborg.

Enligt vittnesuppgifter ligger två personer livlösa på marken. Räddningstjänst, ambulans och polis skickades till platsen.

– Det jag vet just nu är att en mc-olycka inträffade alldeles nyligen i det område. Jag har inte fått några uppgifter om att det ska ligga två livlösa personer på marken, säger Mikael Claesson.

Källa: Expressen

Nyheten uppdaterad. Det var en mopedolycka och INTE en MC-olycka. Två personer på moped utan hjälm, utan registreringsskylt osv.
 

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
http://wighsnews.nu/wordpress/?p=16065
[FONT=Arial, Verdana]En motorcykelolycka har inträffat på E4 vid värdshuset i Harmånger. Mc-föraren uppges ha klarat sig utan allvarliga skador och räddningsenheter är på väg till platsen.[/FONT]

[FONT=Arial, Verdana]------[/FONT]
[FONT=Arial, Verdana]Jag får på jobbet en såndär presse scannings mail mail om bl. a MC olyckor varje dag. Jag noterar att vi missar olyckor i tråden här, och vice versa. tyvärr hinner inte jag eller mina kollegor att lägga upp här vad som finns i den dagliga mail..[/FONT]
[FONT=Arial, Verdana]Så jag frågor istället - har vi nånstans en glad sporthojare, som vill ta på sig att kopiera in från mailen i tråden den här?? Skicka ett pm - så hittar vi på en lösning.. Jag tycker tråden är bra och fyller ett syfte - därför bör vi väll ha vad som händer runt oss ute på gatan..
(sorry Moderator - jag har accept för om du tar bort mitt inlägg)
[/FONT]
 

de

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 800
Mc-olycka i/vid rondellen i Gullmarsplan igår vid 23-tiden. Hittar inget skrivet om det i press ännu och såg inte själva olyckan men det stod en silverfärgad touringhoj som såg lite frontad ut uppställd på ena refugen. Två bilar stod vid sidan i rondellen men såg inga uppenbara skador på håll på dem (kunde bara se vänstersidorna på bilarna) Ambulans verkade köra ifrån platsen med en person men ganska lugnt utan sirener och de stod stilla på platsen en rätt bra stund innan de gav sig iväg. Två polisbilar även på plats.
Hoppas verkligen att det inte var allvarligt!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top