StArHoLk Cafe räser

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Hej. Nu är det dax för hojbygge igen. Svärfar hade en gammal yamaha tr-1:a som stått isärplockad i 10år. Tänkte jag skulle göra nåt coolt av den. Det får bli ett bygge med låg budget. Hade ju redan ett nytt 240 bakdäck liggandes så då spar man ju en slant där redan.

Tänkte bygga nåt liknande denna.

image.jpg

Efter jag plockat isär hojen kapade jag isär tanken och tänkte modifiera den så den blev snyggare. Men i den var det mkt rost. Blästrade den och då var den helt slut i botten. image.jpgimage.jpg

Orkar inte rostlaga skiten så en ny tank beställdes. Den här blir lite lättare och modifiera så den liknar den på bilden. image.jpg

En 16 tums bakfälg beställdes med då jag ska svetsa ihop den med en 18 tums bilfälg. 

Nån som vet var man kan köpa 5-6mm aluplåt billigt?
 

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
trelleborg
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Du gör det inte lätt för dig, respekt!
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Kul att du är tillbaka med nytt projekt. Räknar med att det blir bra som vanligt.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Måste fråga vad du jobbar med? Med tanke på hur extrema dina byggen är. Finns nog inte många som exempelvis skulle ta sig an att pula ihop en egen enkelsving.
Hade du bott i staterna har du säkert kunnat livnärt dig på att bygga hojar.
Här i sweden går man tråkigt nog alltid minus när det handlar om att sälja sina byggen ifall de är lite dyrare.
 
Last edited:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Vad är tanken med att svetsa ihop en 16-tumsfälg med 18-tums bilfälg? Fanken vad snygg din motivationshoj är. =)
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Måste fråga vad du jobbar med? Med tanke på hur extrema dina byggen är. Finns nog inte många som exempelvis skulle ta sig an att pula ihop en egen enkelsving.
Hade du bott i staterna har du säkert kunnat livnärt dig på att bygga hojar.
Här i sweden går man tråkigt nog alltid minus när det handlar om att sälja sina byggen ifall de är lite dyrare.
Just nu reparerar jag lastbilar. Men har jobbat 13 år på industri. 4 år som bilplåtslagare/ billackerare.
Ja. Det är jättetråkigt sälja hojarna med förlust. Jag gjorde det för jag ville desperat ha en båt. Nu har jag båt så nu kan jag bygga igen. Men i helt annan prisnivå. Men jag tror den blir cool ändå.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Vad är tanken med att svetsa ihop en 16-tumsfälg med 18-tums bilfälg? Fanken vad snygg din motivationshoj är. =)

Jag tänkte göra en budget bred mc fälg. Jag tänker behålla tr1:ans fälgar. Helsvarta så funkar dom nog. Jag tänkte ta en bilfälg. Kapa bort ekrarna. Så bara banan blir kvar. Svetsa fast en mc fälg i den. Vet inte om det går men jag tror det. Blir ingen enkelsving på denna.
Så är det nån som har en billig 18" bilfälg liggandes så får ni gärna hojta till. :)

Jag tycker den också är cool. Den är ju bara datagjord. Så den finns ju inte. Så min kommer bli väldigt lik den. Högsta punkten på hojen blir styrkronan. Ca 93cm. He he.
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
Så är det nån som har en billig 18" bilfälg liggandes så får ni gärna hojta till. :)

Jag har fyra stycken svartlackade bmw e39 m5 replika fälgar liggande på loftet. De är kantstötta och risiga med dåliga däck. Finns Kristinehamn och kan säljas billigt om de kan göra nytta.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Jag har fyra stycken svartlackade bmw e39 m5 replika fälgar liggande på loftet. De är kantstötta och risiga med dåliga däck. Finns Kristinehamn och kan säljas billigt om de kan göra nytta.

Skulle räcka med en. He he. Vad kostar dom?
 

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 950 sm
En går inte, finns ingen användning av tre fälgar. Ska kolla skicket på däcken när jag kommer hem på måndag. Om allt är som jag tror med skick så får du alla fyra för en tusing. Kränger du av däcken borde de gå att sälja till valfri volvoraggare för samma peng... Kan det vara av intresse?
 
Last edited:

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
En går inte, finns ingen användning av tre fälgar. Ska kolla skicket på däcken när jag kommer hem på måndag. Om allt är som jag tror med skick så får du alla fyra för en tusing. Kränger du av däcken borde de gå att sälja till valfri volvoraggare för samma peng... Kan det vara av intresse?

Det var bra pris men jag ska se om jag kan få tag i en billig fälg först. Annars hör jag av mig.
 

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Ort
i holken
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Här var det längesen man uppdaterade. håller på och lackar den.

Ny sving tillverkades
image1.jpg

byggde om original ljuddämparna
image2.jpg

trångt med alla rör och svingen ska få plats och röra sig
image3.jpg


image4.jpg

Höj och sänkbar fjädring
image5.jpg

image6.jpg


image7.jpg

image8.jpg
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag tänkte göra en budget bred mc fälg. Jag tänker behålla tr1:ans fälgar. Helsvarta så funkar dom nog. Jag tänkte ta en bilfälg. Kapa bort ekrarna. Så bara banan blir kvar. Svetsa fast en mc fälg i den. Vet inte om det går men jag tror det. Blir ingen enkelsving på denna.
Så är det nån som har en billig 18" bilfälg liggandes så får ni gärna hojta till. :)

Jag tycker den också är cool. Den är ju bara datagjord. Så den finns ju inte. Så min kommer bli väldigt lik den. Högsta punkten på hojen blir styrkronan. Ca 93cm. He he.

Fixade en 10x18" Porsche fälg från OZ till en polare. Han skruvade bort ekrarna och farsan hjälpte honom att svarva bort resten. Sen svetsade polaren dit sin warrior original fälg. Blev hur bra som helst och med mindre tolerans än vad originalfälgar har!
Så självklart går det:tummenupp

Ska bli kul att följa ditt projekt! Blir en klart unik Café Racer:yoparty
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Riktigt tufft bygge! Mer uppdateringar tack. :)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top