Nån som följer utvecklingen i Ukraina?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet inte om det är din mening att vara så dryg, och spela dum, i nästan alla trådar du skriver i, men det börjar faktiskt kännas lite tråkigt nu. Det är helt okej att tycka olika och det tillför bara med andra synvinklar på saker och ting men att vara otrevlig (redan från början) bidrar inte till särskilt trevlig stämning.

Och om det inte är din mening att vara dryg så kanske du bör ta till dig kritiken ändå. För din egen skull.

Du kunde ju ha skrivit så här: Jag tror att spänningarna i landet beror på att det är en buffertzon mellan öst och väst. Vad tror ni?

Nu var inte frågan initialt ställd till startstriker utan den jag citerade, borde kollat nogare.

Ser nu att det lätt kan uppfattas som drygt, det var absolut inte min mening och vill be startsriker om ursäkt för skopan som inte var menat till honom.

Ville jag dra till honom skulle jag börjat tidigare i tråden.

Men jag tror att det inte är någon gåta vilka krafter som drar i ukraina, och har så gjort ett bra tag.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Har ni sett Janukovytjs skakiga videosnutt där denne demokratins förkämpe gör sig till offer för statskupp?
 

GSV-R 650

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2010
Ort
stockholm
Hoj
VFR800X(-15),Z900 (-20).
Vill bara flika in med lite information. Som ni vet så håller Putin på och snickrar på "http://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Union"

Så sent som i september förra året 2013 lyckades Putin att övertyga Armenien att gå med. Detta ett försök att lappa ihop gamla USSSR.

Ukraina är en viktig pusselbit med i spelet. Detsamma gäller gamla europeiska öststater.

Ni känner väl till "energi" konflikterna som varit mellan ryssland och östeuropa tidigare vintrar där Ryssland utövat påtryckningar med sina gasleveranser.

Det hela är ett geopolitisk spel på hög nivå.

Presidenten fick inga pengar av EU då valde han Putin efter Putin lovat detta ....

MOSCOW — In a sharp rebuff to the West in the diplomatic wrangle over Ukraine, President Vladimir V. Putin said Tuesday that Russia would come to the rescue of its financially troubled neighbor, providing $15 billion in loans and a steep discount on natural gas prices.

Igen så är gasen den viktigaste komponenten i detta geoplitiska spel.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att tsar Putin har för avsikt att återskapa den stora republiken, är kanske något han tänkt sig hela tiden?
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Rapport spekulerar om att Ryssland kan gå in med trupp då läget är väldigt instabilt.
Undra var sjutton detta ska landa.
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
KTM 690 SMC R och Suzuki GSXR-600R
USA vill inte ha ett nytt starkt Sovjet. Eller vad var scoopet?

Scoopet är väl att det aldrig framgår i vår media vad som ligger bakom det i Ukraina utan här framställs demonstrationerna som något som uppstått spontant med all den organisation som det krävs att hålla tusentals människor på plats i flera månader, klart att Putin lär vara lite skakis nu när folkvalda(oavsett vad man tycker om dem) kan kuppas bort med hjälp av huliganer betalda av...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ehh?? I Husbykravallerna hade polisen dålig kontroll på ett hundratal stenkastande "vi har ingen lokal"-ungdomar i två veckor och i Göteborg tappade polisen kontrollen av en mindre pöbel efter nån timme och sköt sedan en vänsterextremist...så du har nog inte förstått omfattningen av det som sker i Ukraina.

Det fattar väl jag med att situationen är lite annorlunda..?
Och dom skickade inte in nån jävla "dialogpolis" iaf. Dom började storma, barrikadera och slåss omedelbart. Problemet som jag ser det är att svenska polisen inte har utrustning för crowd control and dispersement. Om du vet vad det betyder. Grundläggande skit som tårgas, vattenkanoner, gummikulor. Behövs inte mer för arga kids. Och det ska inte användas dödligt våld mot demonstranter heller.
Men du kanske har en annan åsikt?
Och jag tror att vad som händer i ukraina kommer få återverkningar här. Exakt hur vet jag inte, men europa är inte en trygg plats längre.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
USA vill inte ha ett nytt starkt Sovjet. Eller vad var scoopet?

Eller att USA pumpat in fem miljarder i Ukraina för att destabilisera den sittande regeringen, allt medan eu
snällt tittar på.

Knappat så att ryssen vill ha robotbaser i trädgården, sist det hände var det inte jättelångt ifrån en sammandrabbning.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eller att USA pumpat in fem miljarder i Ukraina för att destabilisera den sittande regeringen, allt medan eu
snällt tittar på.

Knappat så att ryssen vill ha robotbaser i trädgården, sist det hände var det inte jättelångt ifrån en sammandrabbning.

Jag ser det som något positivt att fälla en korrupt regim. Om EU hade haft lite mer handlingskraft så kanske de hade sluppit göra det. Om du är påläst på Sovjets gamla planer på hur man skulle gå igenom Europa vid ett eventuellt krig mot väst och du inser hur opålitlig Putin är så hade du nog välkomnat lite mer amerikansk närvaro i området.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag ser det som något positivt att fälla en korrupt regim. Om EU hade haft lite mer handlingskraft så kanske de hade sluppit göra det. Om du är påläst på Sovjets gamla planer på hur man skulle gå igenom Europa vid ett eventuellt krig mot väst och du inser hur opålitlig Putin är så hade du nog välkomnat lite mer amerikansk närvaro i området.

Regimen är korrupt därför att?

Finns inget positivt i amerikansk närvaro, dom har ett eget land att hysa sin militär i.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Regimen är korrupt därför att?
Därför att tusentals trötta medborgare säger så och jag värderar den källan högre än dina konspirationsteorier.

Finns inget positivt i amerikansk närvaro, dom har ett eget land att hysa sin militär i.

Säg det när ryssen kommer. Men du tycker Putin verkar stabil och pålitlig? Bara för att det idag inte finns ett reellt hot betyder inte att man ska vara naiv. Har inget emot några jänkare i Ukraina. Har inte heller emot att några jänkare kommer hit och tar med sig terrorister.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Därför att tusentals trötta medborgare säger så och jag värderar den källan högre än dina konspirationsteorier.



Säg det när ryssen kommer. Men du tycker Putin verkar stabil och pålitlig? Bara för att det idag inte finns ett reellt hot betyder inte att man ska vara naiv. Har inget emot några jänkare i Ukraina. Har inte heller emot att några jänkare kommer hit och tar med sig terrorister.

Över en halv miljon demonstrerade för att få det den, några tusen med brandbomber får bort den.....

Putin labilare än usa, vem faller för propagandan tror du?

Vill inte ha någon av dom i närheten, precis som det bör vara.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top