SMC - Steg 5/6 - 26-27 april 2014

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vilken typ av plastfilm är det? Med lim som man värmer på?

Det är en film som heter Oracal 8500 Translucent från Orafol (http://www.orafol.com/gp/europe/en/...uct-details/items/oracal-8500-translucent-cal).

Den är självhäftande, så bara att dra av skyddspappret och klibba på. Skall gå att dra bort med lite uppvärmning med hårtork/värmepistol enligt mannen som hjälpte mig (om jag mot förmodan skulle behöva röd eller vit bakgrund...). Klassas som "genomskinlig" men vi satte fast en bit på en svart bakgrund och det påverkade inte färgen, det är väl mest tänkt för skyltning med bakgrundsbelysning. För att matcha hojen så valde jag matt film. :kär
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Der Mozz kommer på lördag och ska sprida visdomsord!!!! Ta det som ett löfte! Eller hot! Ni väljer!:)
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Kul att det kommer så många racerrävar! :tummenupp

Ser ni någon stackare med däckjärn som :va så kom gärna fram och hjälp till! :7peta
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Nu vet jag inte säkert om arrangörerna från SMC läser här. Men jag provar att ställa frågan ändå.

Kommer det finnas möjlighet att testa ljud under den här helgen? Det skulle underlätta för kommande säsong om man vid begäran kan få bli extra kollad på vad man har för ljudnivå vid förbifart. Det finns ju ett antal åtgärder som man kan ta till, men det är inte lika uppenbart vilken effekt på ljud dessa ger. Så det vore bra att kunna få detta svart på vit :fakta.

Detta kräver dock att man inte blir svartflaggad och hemskickad vid andra passeringen som ev ligger över 95 dB nivån.

Vanligtvis kan man fråga snällt vid utsläppet och be dem göra en punktmätning på just dig/din hoj.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vanligtvis kan man fråga snällt vid utsläppet och be dem göra en punktmätning på just dig/din hoj.

Det skall jag göra! Jag är helt säker på att jag ligger långt under 95 dB när jag kör i vanligt tempo, men frågan är hur jag ligger till när jag hänger på er andra och skriker högt av rädsla i hjälmen. Då blir jag nog svartflaggad... :död
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Fick just mail från SMC. Teorin flyttad till Karlskoga Hotell...

Dessutom:
"Kursledare för licenskursen är Ola Cornell, Weronica Ljungström och Tobbe Orell"

Kul! Cruella har snart lärt mig allt hon kan! :fakta
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Fick just mail från SMC. Teorin flyttad till Karlskoga Hotell...

Dessutom:
"Kursledare för licenskursen är Ola Cornell, Weronica Ljungström och Tobbe Orell"

Kul! Cruella har snart lärt mig allt hon kan! :fakta

Jag tycker att det är fusk att du känner en av kursledarna. Du kommer ju att få förmåner och frisedlar... :(

Men om teorin är på Karlskoga Hotell så är det i alla fall nära till pizza/burgare. :)
 

Cruella

No pain, no fear
Gick med
25 Jun 2008
Ort
1köping
Hoj
GSXR 1000 L1 svart, GSXR 1000 K9 svart(sa upp sig), KTM 525sx -03(avhyst), GSXR 1000 K9 vit Pussel(skilsmässa), Honda CBR 900 RR -99, fireblade (såld)
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top