Förborrade bultar / Najjning av motorcykel.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Hallo!


Håller på och bygger racehoj och har kommit så långt att det är dags att se över najjning.

Finns där färdigborrade bult med klara lösningar att handla?
Hade tänkt göra detta smidigt och ha färdiga längder som jag sätter med sprintar genom bultarna om någon nu förstår vad jag menar.

Meningen är ju att slippa hålla på med najtråd och tång i tid och otid.

Jag har använt google, kikat på ebay, glott runt på grevens sida men hittar inte det jag söker.

Vet att andra har denna lösning på sina cyklar och det ser onekligen väldigt smidigt ut finns det att köpa färdiga kitt någonstans eller får man leka uppfinnar Jocke?
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Verkar som att det får bli så Sunkan Probolt hade inte det jag behövde iallafall :( Förborrade 10x57 verkar inte finnas på hyllan!

Har du mycket o skruva i vinter?
Jag har massor kanske ska slå oss ihop och ha skruv Lördag under vinterns mörka månader om det passar!!!
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Ahmen hallå, hur svårt kan dé va. Köp ett gäng bra borr och sätt igång, du har hela vintern på dig. Jag gjorde åt med ungefär lika många borr som antal borrade bultar. Jag vet, jag är värdelös på att borra. Inte speciellt svårt, bara man har gott om borr. Knepet är att inte trycka för hårt när man kommer till hålets slut kom jag på tillslut, d v s då borret gått igenom all metall och kommer ut i luften.:tummenupp
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Köp riktiga borr, så slipper du många problem och klarar dig med hälften eller en tredjedel så många borr.
Inte Feltema alltså.
Sök lite så hittar du dessutom en tråd med var du hittar sprint med. Det var uppe för en eller två månader sedan.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
£13.47.. är väl ett fel.
Dessutom, vad säger SR och NT om titan? Minns inte och kan inte läsa det på tfn..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Oljepluggen är det bara att sätta dit en från RS125R på en CBR600RR. Färdigborrad å klar för racing. Den som är med i HRC-kitet. Så den är homologiserad och godkänd för STK.
 
Last edited:

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Det där vill jag ha! Var?

Ja Magnus det är precis det jag är ute efter. Färdiga längder med sprintar i var sida, Bara rycka ut sprintarna när man ska skifta däck/fälgar och sedan i med sprintarna så är det färdig najjat och klart.

Oftast är det ju bultarna till oken som är det som najjas i tid och otid. Men lösningen går ju att applicera vidare på oljepåpfyllningslocket och även botten pluggen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Oftast är det ju bultarna till oken som är det som najjas i tid och otid. Men lösningen går ju att applicera vidare på oljepåpfyllningslocket och även botten pluggen.

Jo, men vaffan, olja byter man ju på vintern och sedan toppar man upp under säsongen. Juh! Ingen större match!
Men som du säger, okbultarna lossar man (särskilt vi ELIT-förare som FÅTT spons) JÄMT! :lol Så där vore det fint med VÄLBORRADE bultar med MÅNGA hål… Och inte som jag har det, fulborrade och få hål...
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
http://www.ebay.com/itm/Gold-Oil-Fi...torcycle_Parts_13&hash=item3377387ae0&vxp=mtr

Oljepåfyllningslocket prisvärt,

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Hon...torcycle_Parts_13&hash=item27c5d33ee9&vxp=mtr

Botten plugg och även oljepåfyllningslock HRC

http://www.ebay.com/itm/Genuine-Hon...torcycle_Parts_13&hash=item27c5d33ee9&vxp=mtr


http://www.ebay.com/itm/Genuine-Hon...torcycle_Parts_13&hash=item25707ccbf9&vxp=mtr


Förborrade M10x1.25.60 ej prisvärt hade gärna fått tag i vanliga stål/rostfria till vettiga pengar. Dumsnål kanske men 700 spänn för 4 bultar som man köper för 30 spänn i vanligt matrial hos närmaste järnhandel känns idiotiskt.

http://www.ebay.com/itm/Titanium-Br...71?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item19e461641f
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top