Luciatåg i Sthlm 2013

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hmm, man har ju faktiskt M+S märkta däck i garaget. man kanke skulle....
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Har polare i Helsingfors som kör en parad i tomtekläder varje år, kommer inte ihåg om det är vid Lucia eller senare. Har inte hört att dom ställt in någon gång pga väder i alla fall. Men Finnar är ju lite hårdare, och så åker dom ju HD........
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
I Malmö kör man väl varje år om jag inte har helt totalt fått... eeehhh...:va vad heter det nurå... eeehh...Parkenheimer eller nåt...:confused:
 
Gick med
12 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZRX1109R blingracer, Honda SP-2 och Ducati 900 Monster vinterhoj
Är det någon tid tänkt? Man har ju lite ungar på dagis som ska ha Luciatåg med mera på morgonen. Förutsatt att det inte krockar med det så hänger jag med - dubbdäcken är ju redan monterade och inkörda.
 

Little lady

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Ängelholm
Hoj
Street Triple R
Jag kanske ska upp och julshoppa lite ett par dagar kring Lucia. Om det inte är för kallt, får man kanske plats bakpå någon då? Isf tar jag med mig hjälm och jacka. Men jag tänker inte vara Lucia:tungan
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Hur är det egentligen med däck. FÅR man köra utan M+S-märkta däck på hoj den här tiden på året?

Edit.
Transportstyrelsen.se hade enkelt och tydligt svar: "Du behöver inte ha speciella vinterdäck vid vinterväglag." :tummenupp
 
Last edited:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Ska försöka få ihop en hoj jag inte är så rädd om tills dess, då är jag på!
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Prognosen ser inte så lovande ut just nu. 11/12 uppskattas bjuda på -5C samt risk för snö.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
hade jag haft hojen i sthlm hade jag hängt på, men nu är den i skåne. Blir att köra där i mellandagarna istället som vanligt :tummenupp
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Roslagen -> Sveavägen på husqvarna?:crash

Ja, du är ju rutinerad vinterkörare numera. Men ta det lugnt med marksyningar bara. Prognosen säger faktiskt +2C på fredag nu. Ska ev flytta hojen till annan vinterförvaring innan 13:e. Återstår att se hur det blir. Om du kör så ser vi till att slå följe :)

Nu måste vi heja på denna tråd lite! Heja heja!:)

Hörru Gurra, du får ju spotta ur dig preliminär tid/plats/rutt. Prognosen ser ju faktiskt en gnutta realistisk ut idag. Bättre att planera, så får det väl blåsas av om vädret inte passar.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Ja, du är ju rutinerad vinterkörare numera. Men ta det lugnt med marksyningar bara. Prognosen säger faktiskt +2C på fredag nu. Ska ev flytta hojen till annan vinterförvaring innan 13:e. Återstår att se hur det blir. Om du kör så ser vi till att slå följe :)
Om det inte är isigt på vägarna (snö spelar ingen roll:yoparty) så kastar jag nog in hojen i bilen, kör till stan och lastar ur den där. Orkar inte åka så långt med qvarnan.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Vilken tid ämnar folk rulla in? Tenta och jobb kan fälla mig, men annars joinar jag! :)
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Hej alla! Tyckte intresset var lite svalt och utspritt här och även i motard sthlms-gruppen. Min hoj är nu i hundra delar så det blir inget för mig. Satsar gärna på nästa år under ordnade förhållanden. :tummenupp till alla som sticker ut imorgon!!! Hoppas ni får skitskoj och filmar! Trevlig lucia!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top