Orolig för min mentala biker-status.

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tjenare. Körde själv Harley förra året, men bytte tillbaka till det japanska. Är 42 år. Köp en bra batteriladdare om du skaffar en nyare Harley. De kräver en del laddning även sommartid. Annars är ju StreetBobben ganska ball med 96" motorn.
 

SoLdIeR_boy

push it to the limit
Gick med
25 Aug 2007
Ort
sthlm
Hoj
Långsam men underbar
Tagit en titt på Suzuki intruder m1800r?
Väldigt bekväm, bra bromsar men inget som händer efter 150
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Tack för all intressant och rolig input. Jag har ju i det närmaste bestämt mig för custom och som jag skrev tidigare så ska jag ändå besudla mig med en sån så går jag all in och då finns inget annat än Harley. Nån skrev om utstyrsel och det kan jag bara hålla med om, det är bara löjligt. Kolla på M. Roarke i Marlboro man.. Hur ballt som helst med skinnställ på HD ju!:D
Tänker inte bli nån weekend warrior så hojbyte får räcka.
Var inne på äventyrshoj först och provkörde ett par i sommar men fastnade inte för någon. Inte min grej helt enkelt. Samma sak med Hornet:en och Banditen jag testade.
Fick sen chansen att brappa på en HD Night Train och den hade definitivt något som jag helt klart skulle kunna leva med.

Som det är nu så får jag krämpor efter 10 mil, åker otroligt sällan bana och kör saktare och saktare för varje år. Har blivit feg helt enkelt. Är faktiskt skämmigt sällan över hastighetsbegränsningarna längre heller så topphastighet är helt ointressant... Vänta, skrev jag just det där??! Fy fan jag är förlorad..:3freak
 
Last edited:

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Ääh, förlorad är du inte för än du ger upp åkandet HELT! :tummenupp

Ser du mer nöje och känner att du utnyttjar en customhojj mer än vad du utnyttjar en raket på bana, så är det självklart rätt val.
 

Tjita1

Guest
Night rod är ju en rätt läcker manick, fast jag vet inte om körställningen på den kanske är lite mer aggresiv än rena cruisers. Jag skulle iaf kunna tänka mig att ha en sån och flänga runt väsnas med.
 

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Människobyn
Hoj
KTM 625 SMC -06
Jo, Night Rod ser väldigt brutal ut, den har lite dragracingstuk, lika med V-rod :yoparty
Dock skulle jag försöka hitta något "äldre", typ 80/90-tal något.

Bortsett från priset, så hade en Heritage eller Road King inte heller varit fel, de ser ju lite äldre ut i formen, stora och rundade skärmar m.m! :tummenupp
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Grannen har en sån där svart. 60 hästar och 300 kg... Det blir säkert jäääättekul det där. :glömdet
 

Pidder

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
GSXR 750 -09
Ta ingen HD, inga plastkåper, skakar som tusan = mycket skruvande.
Alltså, välja en ny plastraket. En hayabusa, sitter bra, kan ha spättan bak på utan att märka det, går som ett skott rakt fram om man vill vrida på lite :D

Men det e jue mina 5 cent.... :banana
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Prova Diavel och nya Guzzi California. Där är jag kanske om 20-30 år när man är äkta gubbe och inte som en jävla hipstergubbe som tror man nått ålder bara för man är 38, har skägg och ont i knäna efter några mil. :D
 

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Ort
Eslöv
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
För några år sedan, jag hade passerat 40 i alla fall, klev jag stelt av min hoj vid en mack i Ystad. Framför mig hade en gixxer 750 precis stannat och en kille i tajt skinnstil kliver av. Ahhh den ungdomen kan man ju tänka men när killen fått av sig hjälmen så blev jag så paff... en liten skinntorr gubbe var det. 70+.

Jojo.

Det är ju planeringen innan köp som är kul, så jag vill inte störa. Men TS skall kanske se sig som nybörjare? Och då kan jag tycka att man bara skall köpa något man tror man gillar, och inte för dyrt, för att därefter ägna första året till att lista ut vad man verkligen vill ha. Nästa år byter man upp sig.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, Night Rod ser väldigt brutal ut, den har lite dragracingstuk, lika med V-rod :yoparty
Dock skulle jag försöka hitta något "äldre", typ 80/90-tal något.

Bortsett från priset, så hade en Heritage eller Road King inte heller varit fel, de ser ju lite äldre ut i formen, stora och rundade skärmar m.m! :tummenupp

Om det är HD BigTwin du söker så köp en gammal FXR. Den ramen ritades av Eric Buell och anses av många vara den stadigaste BigTwin-ramen med den bästa väghållningen, är även bland de lättaste BigTwin-modellerna. Tillverkades en bit in på 90-talet. Ingen slump att tex Jason Pullens just kör på just en FXR samt en icke gummiupphängd traditionell Sportster. FXR-ramen tål en så stor dräparmotor man får plats med utan att det sviktar. Ännu bättre med en eftermarknadsswing och lite bättre bromsar. Om du tex söker på Harley wheelies på YT så är det ingen slump att alla dess unga stuntkillar som då dyker upp, ofta åker just FXR.

Frans- och döskallegänget brukar vilja ha softtail och gillar inte FXR och sportster, det är bra.

Fö är det just en FXR som har huvudrollen i filmen "Harley Davidson and the Marlboro Man" som nämndes ovan. Hojen skyms dock ibland av ngn som sitter på den, vilket drar ned betyget på filmen.
 
Last edited:

Bansaie

Fegis
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Falun
Hoj
Scrambler 1200 XE -19, Yamaha FZ6 N -06
Som nån nämnde ovan så en pigg street är inte dumt.
Började själv få kramp i ljumsken efter ca 10 mil på min gamla sporttourer. Bytte upp mig till en Street Triple R under säsongen 2011 och har inte ångrat mig. Kalasrolig hoj och jag sitter perfekt. Ingen kramp längre.
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Sukkan är utannonserad nu iaf få se hur det går. Har hittat ett intressant objekt och ska fundera ett varv till.

Nu ska jag ta mina piller för den försenade 40-års krisen..:D

Seriöst, tack för era synpunkter och råd, både roliga och seriösa, det är noterat!:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top