Video Kawa vs BMW

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Jag är lite märkt av mina senaste krascher men om man vill se lite action rakt fram kawa vs bmw ska man titta här.

Vid 1:14 börjar det och det är kort men man ser att kawan drar sjukt hårt mot bimmern.


BMW föraren hade som ursäkt att han växla upp lite tidigt...

Jag är inte tebax efter alla krascher men jag ser ju själv att han inte har en chans mot kawan rakt fram innan jag bromsar (förtidigt) men det kommer ta sig senare.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:hojraket

Tänkte samma sak när man såg det tidigare idag, Neonman kommer inte ha en suck framöver.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Såg den där när SGM länkade den.. kul att se. onekligen bra fart!
Kawa-föraren ser ju iaf ut att inte behöva besöka escapen i trösen iaf. ;)
 

Smagatusk

Guest
Jo, men man hör ju att han växlar tidigt vid 1:22 - 1:23... Om det sen är orsaken till att han halkar efter är ju en annan femma.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Såg den där när SGM länkade den.. kul att se. onekligen bra fart!
Kawa-föraren ser ju iaf ut att inte behöva besöka escapen i trösen iaf. ;)
'

Ne, för jag var ute på ett par varv för att bli av med min farträdsla efter att kraschat dom senaste 2 ggr;na jag varit på åsen... har inte egen meck eller obegränsat med pengar därför fegade jag... men kawan drog sjukt hårt.. så får jag bara rätsida på problemen kommer det att gå snabbt.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Det du egentligen borde fundera över T-påsen är varför snubben på BMW;n, startandes från depån, kommer ikapp dig som är ute på ett flygande varv, innan du ens hinner ta dig runt ett fullt varv. Det är sådana frågor du borde ställa dig...
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Det du egentligen borde fundera över T-påsen är varför snubben på BMW;n, startandes från depån, kommer ikapp dig som är ute på ett flygande varv, innan du ens hinner ta dig runt ett fullt varv. Det är sådana frågor du borde ställa dig...

Jaha du tänker så... jag ser bara till fakta att kawa drog sjukt hårt medans supertrimmadenfinnbänkbeemer hade inte en chans.. ;) men visst.. jag kommer igen det kan du räkna med och då kommer jag inte bromsa så tidigt som jag gjorde då. Det är alltid lätt att spöa en handikappad som tex efter antal krascher... men jag kommer igen jag det kan jag lova'!
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Det du egentligen borde fundera över T-påsen är varför snubben på BMW;n, startandes från depån, kommer ikapp dig som är ute på ett flygande varv, innan du ens hinner ta dig runt ett fullt varv. Det är sådana frågor du borde ställa dig...

Snyggt kört, Häftigt med kameran så pass långt ner man får verkligen med fartkänslan då!!!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
.....oooooh, nu börjar det på riktigt, och det krävdes inte ens en pilsnerkväll. :crash Jag tycker mig ha sett att Neonman har peakat, hans karriär går bara utför nu... (väntar ivrigt på napp)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
.....oooooh, nu börjar det på riktigt, och det krävdes inte ens en pilsnerkväll. :crash Jag tycker mig ha sett att Neonman har peakat, hans karriär går bara utför nu... (väntar ivrigt på napp)

Njae, den går nog uppåt (kanske). Detta handlade bara om hojjarna. :fyllisar Dock stärkte det mitt självförtroende att se axxet i kawan. :cdevil
 

Smagatusk

Guest
Det du egentligen borde fundera över T-påsen är varför snubben på BMW;n, startandes från depån, kommer ikapp dig som är ute på ett flygande varv, innan du ens hinner ta dig runt ett fullt varv. Det är sådana frågor du borde ställa dig...

Om du läser första inlägget igen så ser du att den frågan du tycker TS borde ställa sig är helt oväsentlig.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Rolig film med härligt perspektiv, tycker dock att fjädringen fram jobbar med otroligt stor slaglängd. But who knows!Bra filmat!:tummenupp
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Inte för och va sån, men det syns hur tydligt som helst att BMW växlar upp långt innan fullvarv och tappar då såklart mycket effekt.
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Inte för och va sån, men det syns hur tydligt som helst att BMW växlar upp långt innan fullvarv och tappar då såklart mycket effekt.

Ok, då säger jag såhär, kawan var drevad (dock inte lika hårt som bmw:n)..... bwm;n var tok drevad för att kanske tom växla upp till 6:an på gelleråsen rakan..

Klart är på filmen att man ser att kawan är den starkare hojjen..
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ok, då säger jag såhär, kawan var drevad (dock inte lika hårt som bmw:n)..... bwm;n var tok drevad för att kanske tom växla upp till 6:an på gelleråsen rakan..

Klart är på filmen att man ser att kawan är den starkare hojjen..

6:an torde fan vara helt omöjligt med en literklubba :va
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top