SMC-kursen 2013 med STORT K som i Kemora

#46

HMCK`s BanGeneral
Gick med
16 Dec 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawasaki ZX10 Husaberg 570, Yamaha XV 1600 Wildstar, Kina-Minimoto 50cc x 2
Finns ett antal platser kvar för dig som är intresserad!! :)

Gå in här för att anmäla dig eller ta del av informationen!! : https://www2.svmc.se/school/anmalan/415

BKK Kemora Finland 4 dagars kurs 15-18 juli 2013, ENDAST 5300 kr inkl frukost, lunch, fika och boende från söndag till torsdag.

Vi kör 4 dagar med 1 steg per dag! Det står dig fritt att välja bort en dag bara det är den första eller sista dagen, priset är dock det samma.

Nytt för i år ett att ett körpass per dag är Steg 6, det är ren RR träning och kräver att du har en godkänd licens.

Körkort, försäkring och personlig skyddsutrustning Motorcykelkörkort för den motorcykel du kör är självklart ett krav. Dessutom ska du ha kläder, ryggskydd, stövlar och handskar avsedda för Motorcykelkörning. Bröstplatta och heltäckande hjälm rekommenderas starkt men är inget krav.

Motorcykeln
Skall vara registrerad, besiktigad, i trafik och försäkrad. Dock är det tillåtet att köra med "kraschkåpor" under förutsättning att registreringsskylt finns synligt monterad. Har du halvslitna däck rekommenderar vi att du byter före kursen eftersom fyra dagar på bana sliter en del på däcken.


Upplägg
Upplägget är att vi är tillsammans under fyra hela dagar. Tack vare detta så lär instruktörer och deltagare känna varandra väl vilket gör att nivån på den personliga feedbacken blir mycket hög. Hela kursen blir som en normal steg 4 dag där du som deltagare får mängder av personliga tips för din körning.

Mera information: http://www.svmc.se/school/Samlingsplats_for_stora_kursinformationsfiler/BKK_Kemora_4_dagar/

Vi har som förra året tillgång till hotellboende för deltagare på Hotell Foxmanni under Kemora kursen. Vi har 17 dubbelrum och det kostar 600:-/person för alla fyra dagarna.
Vänligen meddela Jukka, epost: jukka@svmc.se, tel 0243-66975, ifall du är intresserad och vem du vill dela rum med.

Avbokning
Avbokningsavgift på 200 kronor tas ut vid avbokning mer än 30 dagar före kursens genomförande. Vid avbokning 15-30 dagar före genomförandet av kursen återbetalas halva kursavgiften. Vid avbokning 0-15 dagar före genomförandet görs ingen återbetalning. Avbeställningsskydd kan också tecknas till en kostnad av 100 kronor.

Mvh TL Per :tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jaha, och här var'e liv i luckan?

Nå - vilka ska med i år, nybörjare så väl som veteraner? Envetna rykten talar om att det finns möjlighet till steg 5 (licens) med teori på söndag eftermiddag om vi får ihop ett dussin intresserade, och jag är i alla fall en av dom. Någon fler? Vilka tänker köra steg 6 och leka räserförare? Det vore oerhört skoj om någon av våra lokala förmågor hakade på och visar #46 Gjers var Moses köpte ölet :)

Vi var ju några stycken som kollade att banan var bra, bastun i skick och Emmenkoski våt under vecka 21 och kan intyga att allt är upplagt för ännu en kanonvecka vid den finska utposten :)
 
Last edited:

Petrol Head

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
R1 -09, KTM 450 EXC -07, Honda CBR 600 Fs
Jag är på! (även om jag inte är en lokal kille men öl är jag bra på :fyllisar)

Det ryktas dessutom om några mindre tävlingar i typ klubbmästerskap... Kommer bli en mycket bra vecka där uppe. OCH jag hoppas att du Roffe bjuder på stötdämparinställningsföreläsning i bastun?
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Är anmäld, ett blåbär från björkarnas stad, samt kompisen på en k9. Vi hoppas att vi får med några till härifrån, ska bli ruggigt skoj.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Heja :) Jo, alla med ambition att torka nosen på #46 i steg 6 är lite speciellt välkomna! Mjo, jag kan ju t ex berätta om hur det INTE ska gå till när gamla gubbar litar på minnet i st f att läsa innantill inför att nya chassiprylar ska köras in... Avd gör inte som Pappa gör, gör som Pappa säger. Typ. Ungefär... :gnissla
...Det ryktas dessutom om några mindre tävlingar i typ klubbmästerskap... Kommer bli en mycket bra vecka där uppe. OCH jag hoppas att du Roffe bjuder på stötdämparinställningsföreläsning i bastun?

Skojigt :) Det blir roligt att träffa några umebor där uppe. Hittar Ni på ett par mogna gentlemens med HP4 och R1 i faggorna tar Ni dom i örat och riktar in nosen österut även på dom... ;)
Är anmäld, ett blåbär från björkarnas stad, samt kompisen på en k9. Vi hoppas att vi får med några till härifrån, ska bli ruggigt skoj.
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Har oxå hört ryktet om licens (steg 5) på Kemora, men jag hittar ingen info på smc's hemsida ännu... :confused:
men jag kommer att anmäla mig så fort det blir klart att man kör licenskursen där :)

Kan jag inte torka nosen på #46 ännu, men när jag blir lika gammal o klok som Roffe ska jag försöka... :gnissla
om inte annat kan fajtas med dig roffe :tummenupp

Håller tummarna att allt ordnar sig
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ja, det förstnämnda borde en ung, stilig och viril herre som Du inte se som något egentligt bekymmer, Du kommer ju i alla fall ihåg åt vilket håll nästa sväng kommer?

Har petat på överste Hr TL i den sistnämnda frågan, när han kommer fram ur garderoben kanske vi får ett svar? Det känns lite som hönan och ägget - potentiella deltagare som avvaktar med att anmäla sig och en TL som vill ha 10-12 deltagare innan han trycker på knappen... :)
...om inte annat kan fajtas med dig roffe :tummenupp

Håller tummarna att allt ordnar sig
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Enligt uppgift är det nu klart att steg 5 körs med början på söndag eftermiddag med teori. Patrik Eriksson (ansvarig för school) är tyvärr inte tillgänglig att bekräfta exakt upplägg förrän om någon vecka, jag föreslår att Ni anmäler Er till steg 6 och i kommentarsrutan för t ex maten även anger att Ni ska delta i steg 5 söndag eftermiddag!

Blir ju riktigt skoj :)
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Körde SMCs kurs på Molanda i fredags (första gången på storbana) och blev minst sagt sugen på mer. Hur är denna bana för en halvtrött 400cc motard? Ser ju onekligen kul ut i det kurvigare partiet, men jag vill inte att halva banan ska bli transportsträcka för att den är för rak :gnissla
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Körde SMCs kurs på Molanda i fredags (första gången på storbana) och blev minst sagt sugen på mer. Hur är denna bana för en halvtrött 400cc motard? Ser ju onekligen kul ut i det kurvigare partiet, men jag vill inte att halva banan ska bli transportsträcka för att den är för rak :gnissla

Den är väldigt tråkig på en hyffsat rapp 570 motard. ;)

Det finns andra banor och kurser att åka på.
Ösd till Kemora är 50mil körning och en färjekorsning.

Ösd till Gelleråsen är 50mil.

:tummenupp
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Den är väldigt tråkig på en hyffsat rapp 570 motard. ;)

Det finns andra banor och kurser att åka på.
Ösd till Kemora är 50mil körning och en färjekorsning.

Ösd till Gelleråsen är 50mil.

:tummenupp
Verkar som att du är snabbast att besvara mina frågor mest jämt :tummenupp

Kemora-dagarna passade så bra då jag är ledig just den veckan. Men men, får väl ha tålamod tills lite senare samt få tummen ur röven och ordna så det blir körning på gocartbanan!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Verkar som att du är snabbast att besvara mina frågor mest jämt :tummenupp

Kemora-dagarna passade så bra då jag är ledig just den veckan. Men men, får väl ha tålamod tills lite senare samt få tummen ur röven och ordna så det blir körning på gocartbanan!

Har du kollat när det är träningstider?

Jag ska upp till veckan, om det råkar vara ons eller torsd så kan jag tänka mig att köra lite.

Sen på fre nästa vecka har ju BMW klubben kurs på Molanda. Du kanske ska kolla med dom om det finns platser kvar?
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Hej Alla! Bestämmer mig nästa vecka om jag ska med eller inte, åker i så fall upp från Borås på lördag natt för att hinna med båten Stockhokm-Åbo.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Den är väldigt tråkig på en hyffsat rapp 570 motard. ;)

Det finns andra banor och kurser att åka på.
Ösd till Kemora är 50mil körning och en färjekorsning.

Ösd till Gelleråsen är 50mil.

:tummenupp

Betyder det att du själv inte skall till Kemora i år ?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ah, Du börjar nästan göra rätt för veteranmärket då? :) Blir roligt att ses igen!
Kurs & båt fixad, 4:e året i rad för mig... :banana

Väl mött i den finska skogen... :fyllisar

Gör'et! Det är en upplevelse hela spektaklet, resan är en roadtrip i sig själv och stämningen är oefterhärmlig, att i fyra dagar leva och bo tillsammans med likasinnade som delar upplevelserna är oslagbart! Välkommen :)
Hej Alla! Bestämmer mig nästa vecka om jag ska med eller inte, åker i så fall upp från Borås på lördag natt för att hinna med båten Stockhokm-Åbo.
 
Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Haha, nä, som tur är så är det tävling den veckan oxå.

Så jag klarar mig ändå. :)

Du får gärna låna min SV också, smäller betydligt högre att köra sv på kemora än att åka encylindrigt på nån liten tävling ;-)

Not sent from an iProduct...
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top