LillNaisarn
Ny medlem
Som rubriken lyder.
Satt för ett tag sen och läste runt på diverse utländska hoj/sm forum och uppmärksammade just detta med keramiska lager. Och nu då jag ändå ska renovera/bygga om hela motorn så vill jag få lite åsikter av er som kanske just prövat på keramiska lager.
- Är det värt extra kostnaden?
- Är livslängden så pass bra som dubbelt eller tre gånger så bra (som vissa företag hävdar) jämt emot vanliga lager?
- Finns det några direkta nackdelar med just dessa?
Sett att många påpekar att de är känsliga mot smuts och dyl. Men själva tanken är att enbart ha i motorn och lådan och inte några hjullager.
Företaget som jag hade i åtanke är:
http://www.tkocompetitiondev.com
(http://tkocompetitiondev.com/product_info.php?cPath=22_30&products_id=162)
Mest av den enkla anledningen att de säljer kompletta kit till just min cross.
Dela gärna med era erfarenheter.
Satt för ett tag sen och läste runt på diverse utländska hoj/sm forum och uppmärksammade just detta med keramiska lager. Och nu då jag ändå ska renovera/bygga om hela motorn så vill jag få lite åsikter av er som kanske just prövat på keramiska lager.
- Är det värt extra kostnaden?
- Är livslängden så pass bra som dubbelt eller tre gånger så bra (som vissa företag hävdar) jämt emot vanliga lager?
- Finns det några direkta nackdelar med just dessa?
Sett att många påpekar att de är känsliga mot smuts och dyl. Men själva tanken är att enbart ha i motorn och lådan och inte några hjullager.
Företaget som jag hade i åtanke är:
http://www.tkocompetitiondev.com
(http://tkocompetitiondev.com/product_info.php?cPath=22_30&products_id=162)
Mest av den enkla anledningen att de säljer kompletta kit till just min cross.
Dela gärna med era erfarenheter.