Intressekoll körning gokartbanan Skövde

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kan inte öppna sidan.
TH

"fiddymotard i skövde" heter gruppen, går tydligen inte att hitta om man inte är tillagd innifrån FB,
men du borde kunna leta upp den.
 

TOHI

Medlem
Gick med
20 Nov 2012
Ort
Mariestad
Hoj
CRTT
Hej.
Du kan inte bara lägga in ett svar här?
Blir det körning eller inte och i så fall när?
TH
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Inget nytt än, BjRR vet mer om detta snart tror jag.
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Jag och en kompis kommer att åka på nästa månadsmöte för att föra diskussion kring detta. Kommer uppdatera er så fort jag vet mer!
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Efter ett första mycket positivt möte med klubben är det bara en tidsfråga innan vi kan åka MiniGP hojar och minimoto på banan. Kommer att kontakta svemo för banbesiktning inom kort. Uppdaterar här i tråden om framstegen! :banana
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Låter jättebra MEN som Tony alltid säger, inget möjlighet för Supermoto?
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Låter jättebra MEN som Tony alltid säger, inget möjlighet för Supermoto?

Jag har jobbat för det som intresserar mig mest, dvs MiniGP. Jag kan också tycka att banan är i minsta laget för stora motarder, (800m lång). Då tyngre hojar rent naturligt lämnar större spår efter sig är nog klubbar med såhär små banor ganska restriktiva mot stora hojar. Men skam den som ger sig?:tummenupp
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bra jobbat :tummenupp

Vet du nått om vilka dagar det kan bli, samma som gocart träningen/så som minimoto träningen va?
Vilken typ av hojar, vad definierar en minigp?
Finns det tekniskt reglemente på nätet?
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Så det ä alltså fiddymotard som gäller ? :) har ni varit o kört än ?

Banan kommer att besiktigas för Minimoto och MiniGP 10, 15, 20. Hur det blir med MiniGP 50, 70 och 100 kan jag tyvärr inte svara på just nu. För er som undrar vad det innebär hänvisar jag till svemos reglementehttp://www.svemo.se/sv/Grenar/Minimoto/Regler/

Vi har inte kört på banan i år. Målet är att komma igång med regelbunden träning inom en månad. :fyllisar

Ungefär samtidigt kommer våra nya hojar att dyka upp från vår nya huvudsponsor. 2013-2014 Bildar jag och en kompis Stomp Racing Sweden. Om någon är sugen på hoj från www.pitbikedirect.com får ni hojta till för ett riktigt bra pris!
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
Banan kommer att besiktigas för Minimoto och MiniGP 10, 15, 20. Hur det blir med MiniGP 50, 70 och 100 kan jag tyvärr inte svara på just nu. För er som undrar vad det innebär hänvisar jag till svemos reglementehttp://www.svemo.se/sv/Grenar/Minimoto/Regler/

Vi har inte kört på banan i år. Målet är att komma igång med regelbunden träning inom en månad. :fyllisar

Ungefär samtidigt kommer våra nya hojar att dyka upp från vår nya huvudsponsor. 2013-2014 Bildar jag och en kompis Stomp Racing Sweden. Om någon är sugen på hoj från www.pitbikedirect.com får ni hojta till för ett riktigt bra pris!

vilken av stomphojarna är det ni ska ha?

är det 12" motardfälgar ? vad ligger priserna på ca när dom är komplett motardkittade ? dicken och jag är bara liiiiiiiite jättesugna =)

ä det wpb155 ? för en sån vill jag ha =)
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag antar att det enbart är körning med licens som gäller?
Gäller i så fall en licens för t.ex supermoto eller RR?
Kommer det att bli nån körning på helgerna?
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Hej hej hallå..
Nu satt ja å mackis å kolla igår på lite hojjar..
å ja.. Man blev ju löjligt sugen :)

När kör vi? :)
1-2 ggr i veckan och blir de KM eller liknande så ställer ja givetvis upp!

Vill vi ha igång nått seriöst som skövde mk vill ha kvar så får vi se till att "skapa nyttan" för klubben.
Ett gäng medlemmar, dra in pengar via tävlingar osv.
Sen vet ja att dom vill ha hjälp vid den årliga kart tävlingen som dom pusslar ihop.

Funderar också över licens för att träna.
Har licens för supermoto, funkar det för träning?
såg i reglementet att dör tävling gällde rr eller minimoto licens.

Björn: kan du hålla licenskurs eller känner nån som kan ordna det när körningen är klar?
 

BjRR

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Skövde
Hoj
För många
Finns intresset kommer det vara träning på tisdag, torsdag och lördag. Självklart är målet att få många medlemmar och arrangera km och även rm i framtiden.

Vi kommer att åka KZ-R hojar med ZS155 motorer. wpb 155 har lite budget fjädring för att åka motard på allvar. Våra hojar kommer till kund kosta kring 15-16 med frakt. Vi har inget vinstintresse utan förmedlar rabatterade hojar för att sporten skall växa!

Vi åker 12" ekerfälgar då de är lättare än gjutna fälgar.

Det kommer troligen inte att krävas licens för att träna, dock krävs en reglementsenlig hoj.

Senare i sommar kommer jag troligen kunna examinera MinimotoR licenser för dom som vill.

Om någon har fler frågor eller är sugen på att köpa hoj genom oss är det bara att ringa. 0761380422. Om ca en vecka skickas ett gäng hojar så det vore bra att bestämma sig innan det för att hålla nere fraktkostnaderna.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Finns intresset kommer det vara träning på tisdag, torsdag och lördag. Självklart är målet att få många medlemmar och arrangera km och även rm i framtiden.


Det kommer troligen inte att krävas licens för att träna, dock krävs en reglementsenlig hoj.

Senare i sommar kommer jag troligen kunna examinera MinimotoR licenser för dom som vill.

Träning utan licens:) kanon, gör det enkelt och mycket lättare att få tillväxt.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top