KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
systemet hette visst GP3 WITH GP2 TITANIUM CAN, alltså en annan slutburk än det på youtube klippet.
Jag köpte en orange hoj, så för att vara en ganska unik hoj så kommer det att finnas två av samma färg i samma område.. :D
View attachment 400377
När det kommer till försäkring så har jag ringt till samtliga bolag, tror att bästa budet var runt 2300/månad halv och avställningsbar och hel låg på ca 5000/månad och avställningsbar, så vettig försäkring kan man inte påstå att jag fick...

Täby - Lite finare, lite bättre :rofl
Vore kul att jämföra och höra de olika effektsystemen brevid varandra!
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Täby - Lite finare, lite bättre :rofl
Vore kul att jämföra och höra de olika effektsystemen brevid varandra!
Javisst är det så! :tummenupp
Vi måste absolut jämföra ljudet, tanken jag hade var att köra in hojen först med orginal eller acra om jag inte lyckas sälja det,
och vid första servicen slänga på gp röret samt race-filtret och låta bänka den.
Men du hade beställt helsystem på din? Vill ju så gärna starta upp och lyssna på ljudet av hojen, men så fort man aktiverar/startar hojen så börjar garantin att ticka... Känns ju inte som att ett youtube-klipp gör ljudet rättvist!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Javisst är det så! :tummenupp
Vi måste absolut jämföra ljudet, tanken jag hade var att köra in hojen först med orginal eller acra om jag inte lyckas sälja det,
och vid första servicen slänga på gp röret samt race-filtret och låta bänka den.
Men du hade beställt helsystem på din? Vill ju så gärna starta upp och lyssna på ljudet av hojen, men så fort man aktiverar/startar hojen så börjar garantin att ticka... Känns ju inte som att ett youtube-klipp gör ljudet rättvist!

Jag kommer också, efter rekommendation av Ragnar på Funbike, att köra in den original. Efter första servicen åker helsystemet på med akramappen.
Näe via datorn är det så mycket annat som påverkar ljudet. Dels mikrofonen vid inspelningen, dels högtalarna som spelar upp ljudet. Och inte att förglömma själva upplevelsen som man får när man står brevid och lyssnar på riktigt! :)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Det häftigaste är en fly-by på tuben med att ni kör båda med tex en gopro vid sidan av vägen :)
 

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Ort
täby
Hoj
2006 Yamaha R1
Det häftigaste är en fly-by på tuben med att ni kör båda med tex en gopro vid sidan av vägen :)

Det måste vi absolut göra! Vi får sammarbeta lite i sommar Fordon så det blir fina klipp att lägga på tuben :tummenupp
Och en liten uppdatering på försäkringskostnaden, pratade med folksam och fick till årsförsäkring hel 2000:-/månad men då fick man även ändra typen av omfattning mellan hel/halv/trafik under årets gång. så kostnaden blev inte så hög jämfört med andra bolag jag ringt. Kan ju tilläggas att jag la över hemförsäkring också för 1400kr/år.för extra rabatt.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det måste vi absolut göra! Vi får sammarbeta lite i sommar Fordon så det blir fina klipp att lägga på tuben :tummenupp
Och en liten uppdatering på försäkringskostnaden, pratade med folksam och fick till årsförsäkring hel 2000:-/månad men då fick man även ändra typen av omfattning mellan hel/halv/trafik under årets gång. så kostnaden blev inte så hög jämfört med andra bolag jag ringt. Kan ju tilläggas att jag la över hemförsäkring också för 1400kr/år.för extra rabatt.

Absolut, det får vi definitivt göra! :) tack för infon om Folksam, det måste kollas upp!
 

Migesson

Guest
Kolla försäkring hos Länsförsäkringar på mig ;) 27år och bor utanför Ängelholm.

10791kr halv
17976kr hel

Massa pengar men ändå att man kan lösa det ;) nu kanske man måste köpa :banana:rock

Haha ;)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Kolla försäkring hos Länsförsäkringar på mig ;) 27år och bor utanför Ängelholm.

10791kr halv
17976kr hel

Massa pengar men ändå att man kan lösa det ;) nu kanske man måste köpa :banana:rock

Haha ;)
Oj va billigt :O när jag pratade med dem i måndags så fick jag 28k för halv, och 38k för hel. Med villkoret att jag flyttade över hemförsäkringen PLUS en till försäkring. (Vilket jag inte ens kan göra då jag inte har nån bil)
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Då väcker jag tråden till liv lite. Jag är inte färdig men börjar bli något spännande nu....faaan vad den går och låter!
IMG_6650.jpg
 

Migesson

Guest
:tummenupp :kär fan vad vacker med en riktig bild. Kul om du kan lägga upp en video på ljudet ;) får fan köra ihop och se den live :smasha
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Vill gärna lägga upp ett klipp men har ju bara telefonen att filma med så ljudet är inte alls som det borde. Har min Gopro snart och då fira jag en mic och spelar in.

Hehe, ja vi ska väl kunna köra någon sväng
 

Migesson

Guest
Samuel :tummenupp vad har du mer för planer på att göra med hojen ? :yoparty :kär
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Den är ju riktigt jävla snygg den där hojen! Undrar hur "billig" försäkringen blir på mig som bor i småstad och haft kort i 20 år? Har ni ett regnr så jag kan kolla?
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Då har man sålt gamla 990:in och stapplade in på Claessons motor förra helgen och skulle lite självsäkert beställa en 1290, tappade dock hakan när man fick som svar att dom är slut och troligen överallt.
Hittade en hos en handlare och knallade in där i måndags ett par minuter efter stängning, glodde lite och ställde lite sociala frågor men hjärtat hade ju redan bestämt sig så jag sa bara att nä det är väl inte så mycket att fundera på så jag tar väl den :)... O jag har inte ens nuddat vid pärlan ännu :p
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top