SR500 Caféracer "resurrection"

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis till inlägg 100 i tråden! Trodde både jag och alla andra skulle ha tröttnat innan det blev så här många.:D

Har du gängverktyg modelle större? (höhöhö, ja jag vet att det ser lite suspekt ut!:hihi) Tänkte att det kanske skulle tillverkas en egen krok (?) till oljepåfyllningen.
Haha, tackar:D

Jag har m25x1.5, både tapp och skär. Samma som mitt tanklock är gjort med. annars typ m12 som störst tror jag...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Skulle tro att jag behöver något i stil med M38x3.127645:rofl

Haha, antagligen :D Vi kan inte göra en adapter av ditt gamla lock då? För att få ner det till min m25, och sen en krök från det.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Der gammel lock bist plaschtik! Så NEIN!:mad:

Vi kan försöka gjuta av locket i alu eller mässing också... Vet inte om jag kan få till gängorna helt felfritt, men kanske bra nog för att det ska funka efter lite manuell uppsnyggning om det inte är sådär enorm fingängat... Men M35x3.18473926 eller whatever skulle kunna gå :D
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Smörj silicon på dörrlisterna så slipper du förhoppningsvis fastfrusna dörrar.
Nästan alla mackar säljer såna stift.

Fick du rätt på punkan?

Visade sig att det var så att det automatiska dörrlåset gett upp på förarsidan.:rodnar
Punkan fixad, var en skruv i däcket, trasig ventil och läckage från fälgen.:död
250:- kostade det allt som allt.:D

Var ute i garage innan o kväll och skulle se över bromsoken. Jordfelsbrytaren (en sådan man sätter i eluttaget) hade löst ut så det var -1 grad där.:mad:
Startar kompressorn och sätter munstycket mot oket, där oljeledningen går in och får ur kolven med ett högljutt PLOPP. So far so good.
Nästa ok fram. Lägger en bit kartong mellan kolven och oket för att kolven inte ska flyga iväg eller något annat dumt. Dit med tryckluften igen och blåser på, detta oket är lite mer kärvigt men till slut rör det på sig och kolven kommer ut med ett högljutt PLOPP.

Men något annat överröstar det högljudda ploppet, nämligen mitt vrål av smärta. fingret har glidit in mellan kolven och oket, självklart rakt på min långfinger nagel!:näsblod:mad::död
Nu har jag en blå nagel som gör ont och troligtvis kommer lossna. FAKK!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Finns bara en lösning Rally....värm ett gem glödrött....kör det genom nageln :D
Fegvarianten är att borra med 1 mm borr.

Krya på dig :krama
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:D Där du, den var för spetsduken :D
Hade det inte varit för den så hade Kawa föreslagit en säkerthetsnål, naturligtvis inte riktigt lika manligt
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Finns bara en lösning Rally....värm ett gem glödrött....kör det genom nageln :D
Fegvarianten är att borra med 1 mm borr.

Krya på dig :krama

Försökte med en nål, gick inte. Jag har tjocka naglar på mina "friska" fingrar också tydligen. Dock är det bättre nu så jag hoppas kunna ha ett par dagar i garaget under julen. Damen min har häktningsjour så risken finns att hon behöver jobba en del.

Grejen är den att jag lite har kört fast. Hade velat plocka ner den och lacka den innan våren men det kommer med största sannolikhet inte hända. Måste få ordning på elen, fixa sadel och bromsarna fram. Sen är det sådant som att det antagligen behövs nya däck också. Hade varit fint att skicka iväg fälgarna på blästring och lack men då behövs det nya grejer till det med.

Får se hur jag gör, är ju ändå ett tag tills mitt slutdatum är satt, ingen panik än. Den kommer i påsk.:hihi
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Fan Rally, det händer ju lite grejer ändå...och ganska coolt oxå. Snusburken kommer bli en klassiker !
Kommer nalla en och annan idé från dig oxå tror jag :D

Finns "mini" skyltar att köpa för nån hundring....skulle sitta som en smeck för din lösning !

Kämpa på mannen !
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Fan Rally, det händer ju lite grejer ändå...och ganska coolt oxå. Snusburken kommer bli en klassiker !
Kommer nalla en och annan idé från dig oxå tror jag :D

Finns "mini" skyltar att köpa för nån hundring....skulle sitta som en smeck för din lösning !

Kämpa på mannen !

Tackar!:)

Blir nog till att ta en sväng ner till lokala handlaren och fixa prylar till oken snart. Har lite insett att det kostar inga pengar att handla grejer till gammelhojen hos Yamaha ändå. Ebay har faktiskt varit DYRARE (!) på många saker. O-ringar och sådant kostar ju liksom inga pengar direkt (känns som jag kommer få äta upp detta bara för det.:gnissla)

Har faktiskt redan beställt en ny skylt från transportstyrelsen till hojen. Blev en fram till bilen med, den ska snart in på besiktning och jag fick ju en upplysning om att den inte var så bra sist.:crash
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja...en och annan grej kan nog vara billigare hemma i Svedala. Men jag går oftast direkt på E-bay och ibland jobbar jag mig bakåt via Tyska/Engelsak Ebay och sist till svenska sidor.

Minsta godkända skylten är nog 15x15 cm men "fulskyltarna" är bara 10x10 :D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tjenare Rally!
Vi ses nästa år, då blir det nya tag i garage-landet.

GOTT NYTT ÅR Rally!
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Snart slut på torkan!

USCH! Sida två och inget har hänt på hur länge som helst! I jämförelse med Zäta, EST och Arnold så står jag ju stilla.:gnissla

Men jag har en god ursäkt! Jag har gjort mig av med min gamla härk och skaffat en ny (?) bil!
Nej, jag ska inte emigrera till ZATZY eller Garaget, men nu kan jag ta mig ut till garaget igen.:)
Självklar måste lite saker åtgärdas, den ha ringen värme för tillfället:huvet, men det får en verkstad fixa. Jag skruvar endast med 2 hjuliga fordon, typ.:va

Så inom de närmsta veckorna så hoppas jag att jag kan få tillbaka bygglusten och komma igång igen, kanske rent av bli klar innan 1:a maj.:hihi

Bilder på skönheten, en Volvo S80 2,4T Limited Edition.:kärS80 höger framifrån RED.jpgS80 fram RED.jpgS80 sida.jpgS80 bakifrån vänster.jpg
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Snyggt som fan Rally !

Älskar färgen...e den metallic oxå ? Lite feta fälgar på den så är du helt klart med igen :D
Personligen skulle jag se en mildare toning bak eller samma fram...

Men helt klart en snygg bil ! Grattis !
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Sköönt:) jag för inget förutom är sjuk igen...
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Snyggt som fan Rally !

Älskar färgen...e den metallic oxå ? Lite feta fälgar på den så är du helt klart med igen :D
Personligen skulle jag se en mildare toning bak eller samma fram...

Men helt klart en snygg bil ! Grattis !

Färgen är typ 2/3 av anledningen till att jag köpte en.:D Visst är den metallic, men den ser helt annorlunda ut i snö än vad den gör annars.:va Jo tack, letar fälgar men det ska ju gärna vara ett vettigt pris på det med. Är inte intresserad av att lägga 10K+ på fälgar och däck. Sen tycks ju folk vilja ha helt absurda summor för kantstötta fälgar (gör mig inte så mycket, för jag kommer garanterat sabba dem DiReCkT!!11 ändå) med kassa däck.
Tidigare var det toning på alla rutor utom framrutan men det hade vare sig bilprovningen eller farbror blå tyckt om så den fick åka bort. Allt är gjort av proffs så det är riktigt snyggt, om än mörkt.

Sköönt:) jag för inget förutom är sjuk igen...

Krya på dig mannen!
 

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Krängde mina Advantige 18 tummare utan däck för 800 kr. (som satt på A4:an)
Så det måste finnas fler idioter där ute som kräger till underpris :D

9.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top