Luta-mot-väggen style Bonneville Bobber -67

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jaja, Det är en rätt rejäl historia i 2"x4" i dubbla plan så den den får nog rammas i högre hastigheter för att göra åverkan:D
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
ett gott garv förlänger ... ser detta framför mig :rofl

Tog min luta mot väggen moppe och bände ett par mil i t-shirt o snickarbyxor. :7peta:hihi

Tjöta, drack en pilsner o tuffa hem (dvs väckte 23 sovande barn, satte 8 hästar i vild sken, och fick 2st 45-åringar att få blicken hos en 3-åring som just fått åka traktor) , väl hemma fick jag ingivelsen att jag skulle liva upp kvällen med en liten garageburnis.

Men kombinationen självmordskoppling tankväxel, enkelnocks trumma, framflyttade fotpinnar och träskor är INTE att rekommendera.

När den oljekladdiga trädojjan gled av kopplingspedalen vid halvgas tog moppen ett tre kolvslag långt skutt över halva garaget o klippte arbetsbänken i 20knyck!!

Jorå, upplivad blev jag allt!!!:hihi
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Min bakram är förresten på väg över attilanten as we speak, rent teoretiskt sett borde jag få den i slutet av nästa vecka men eftersom jag har bitter erfarenhet av det Svenska Tullverket förväntar jag mig att få den någon gång i början av oktober...:näsblod
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Jag hittade ingen bakram där du länkade, vad var det för fabrikat?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Nej nej, det här bygget ska inte spåra ur.:)

Det har man ju hört förr...

Jag sätter mig på händerna för att inte börja trimma SR500:an, det SKA räcka med den optiska modifieringen !!
 

qzr

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Multistrada 1200ST 2011
Har alltid undrat över den lilla väskan ovanför framlyset. Har man verktyg för att byta mellan låg och högfartsbestyckning medans man kör där i? För alla kromslädar jag sett utan sån där väska har gått så jäkla långsamt så dom verkar bara ha lågfartsmunstycken monterade :banana

View attachment 368019

okej okej.. då kommer här en bild på andra sidan med ;o) eftersom ni tjatar om det så in i helv... :yoparty
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Coolt, att han hängde på sporthoj visste jag inte. Då får han väl ta sig hit och inspirera johansson lite så att det blir lite fart på bygget, bokstavligt talat:D

Man kan även se honom härja på kortstripen i oljehamnen från gång till annan. Smattrar och pyser om hans engelska järn. Samma nick här som i användarnamnet på dutub.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Man kan även se honom härja på kortstripen i oljehamnen från gång till annan. Smattrar och pyser om hans engelska järn. Samma nick här som i användarnamnet på dutub.

Har faktiskt aldrig varit nere på strippen, får ta mig dit någon gång... Jaja, han hittar nog hit så småningom :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det har man ju hört förr...

Jag sätter mig på händerna för att inte börja trimma SR500:an, det SKA räcka med den optiska modifieringen !!

Låter som en god idé, försökte med min. Det straffade sig. De 10 milen skiten höll ihop så trodde jag jag skulle bli steril. Hög-komp och stånka utan balansaxel är ju som det är. Fast frågar du Bushido så ska jag ju stroka min och borr till dryga 800cc eller hur det nu var.

Kör på:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Låter som en god idé, försökte med min. Det straffade sig. De 10 milen skiten höll ihop så trodde jag jag skulle bli steril. Hög-komp och stånka utan balansaxel är ju som det är. Fast frågar du Bushido så ska jag ju stroka min och borr till dryga 800cc eller hur det nu var.

Kör på:tummenupp

Det ska du fortfarande. Seså, hoppigång nu :D

Sorry för trådkap johansson, åter till ämnet :)
 

mángi

Medlem
Gick med
28 Jun 2010
Ort
i ett litet hus
Hoj
2003. Kawasaki ZZR 1200
Har alltid undrat över den lilla väskan ovanför framlyset. Har man verktyg för att byta mellan låg och högfartsbestyckning medans man kör där i? För alla kromslädar jag sett utan sån där väska har gått så jäkla långsamt så dom verkar bara ha lågfartsmunstycken monterade :banana

verktyg !! omg ... neh det visste jag inte... jag har sminket där ..inom räckhåll :tuttar
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Idag hittade jag en trevlig överraskning i brevlådan när vi kom hem från en långhelg hos mor och far, nämligen en postavi! Då den bengaliska sexgungan jag beställt blivit restnoterad kunde det inte vara något annat än en hardtail till en Bonneville!:banana

Bonneville8.jpg


Jag skruvade fast den lite provisoriskt för att få se stuket, lyktfästena från gammel-GSX:en åkte på (och Murphy ler i mjugg antar jag...), framstänkan passar som bakskärm efter lite breddning medelst muskelkraft och ett styre från min gamla Skidoo REV 600 hängdes dit upp och ner.

Bonneville9.jpg


Grejen med styret är att jag tycker styrhuvudet är så jäkla stiligt att jag helst inte vill göra något eget, så får jag bara tag i ett lämpligt styre (eller lyckas knäcka till det här) så kan det bli rätt ballt. Jag vägrar ha ett högstyre som rätt många kör med, visst kanske det är bekvämt men det pajar ju hela stuket tycker jag.

Bonneville10.jpg


Skulle jag ändra mig framöver är det ju bara att göra om, målet med vinterns skruvning är att få den körbar och bygga bort Lucas, mannen som uppfann mörkret, ur elsystemet i största möjliga mån. Sen lär jag komma på 100 saker att förbättra under säsongen som kommer och då är det ju bara att riva nästa vinter igen.:)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top