377 online
Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksökerhet

REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 31 till 42 av 42
  1. #31
    T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    25 080
    Citat Ursprungligen postat av sleven Visa inlägg
    Rea lägger inga fingrar emellan, det gillade inte hans team....
    Nä för han klantade sig, Meandri körde svintufft och precis på gränsen mn viktigare var att han inte kraschade. Rea är en klant.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

  2. #32
    *58* Zoidbergs avatar
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Malmö ...ungefär
    Hoj
    FZR skrot
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    2 095
    Citat Ursprungligen postat av Gustav O Visa inlägg
    Rea är en klant.
    ...jag som trodde att man inte fick kalla förare som tjongar in i andra för "klant".

    harkelrdP ..host
    Senast redigerat av Zoidberg den 2012-07-24 klockan 00:03.

  3. #33
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av Zoidberg Visa inlägg
    ...jag som trodde att man inte fick kalla förare som tjongar in i andra för "klant".

    harkelrdP ..host
    Jodå, om det är klantiga omkörningsförsök som är dömda att misslyckas

  4. #34
    Medlem nazurros avatar
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Hojlös
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    1 907
    Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.

  5. #35
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av nazurro Visa inlägg
    Är det inte lite Stoner/Ducati över Rea/Honda? De senaste åren har det bara varit Rea som kunnat prestera på Hondan, men han tvingas köra över gränsen ofta. Jag skulle vilja se vad han kan göra på en annan hoj. Risken är att han fimpar sin karriär om han stannar för länge.
    Verkar som att Honda nästan struntar i WSBK med tanke på de magra resultaten. Lite som när Suzuki övergav Alstare sakta men säkert.

  6. #36
    På två hjul sen -89 R2s avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    skvde
    Hoj
    ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard.
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    8 527

  7. #37
    Mullsjö Maniac NSB33s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Ort
    Mullsjö
    Hoj
    Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
    Inlägg
    2 529
    Citat Ursprungligen postat av R2 Visa inlägg
    Lärde sig Rea inget på Donington frågar jag mig, illa gjort.
    Eller från nurnbergring när han bowlade ut Haga ifrån titeln

  8. #38
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av NSB33 Visa inlägg
    Eller från nurnbergring när han bowlade ut Haga ifrån titeln
    What goes around comes around. Hagas strike på Kagayama i Qatar var värre.

  9. #39
    Mr Ödmjuk!!?? KjellBrells avatar
    Reg.datum
    Aug 2004
    Ort
    Linköping
    Hoj
    Yzf-R1-07 gata/bana
    Inlägg
    133
    Citat Ursprungligen postat av S&S3M Visa inlägg
    Sylvain Guintoli ‏@Guinters50:
    I will be back on the Ducati 1198 in Silverstone. Thanks to Team Pata & Ducati.

    Jag har missat vad som hänt med Sylvain, skada?, lämnat Effenberg? sparken? är lost....

  10. #40
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av KjellBrell Visa inlägg
    Jag har missat vad som hänt med Sylvain, skada?, lämnat Effenberg? sparken? är lost....
    Han fick sparken på ett ganska otrevligt vis. Ingen sa något till honom om jag förstod det hela rätt utan det blev en trevlig överraskning när han kom ner till Brno.

    Ingen aning vad som ligger bakom men troligtvis ekonomi.

  11. #41
    T.R.Ö.T.T. Gustav Os avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Uppsala
    Hoj
    Yamaha TZ-M250 96
    Garage
    Visa garage
    Inlägg
    25 080
    Citat Ursprungligen postat av S&S3M Visa inlägg
    Han fick sparken på ett ganska otrevligt vis. Ingen sa något till honom om jag förstod det hela rätt utan det blev en trevlig överraskning när han kom ner till Brno.

    Ingen aning vad som ligger bakom men troligtvis ekonomi.
    Var väl så att Effenbert Ducati sade upp ett gäng mekaniker utan att meddela föraren och när Guintoli kom till Brno fanns inte det som utlovats av teamet i form av struktur, mekaniker, etc.
    Då bröt Guintoli med dem eftersom de inte fullföljde kontraktet de hade. Då blev Effenbert sura och skickade en pinsam press-release.
    "We are in Grand Prix Racing, so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race...."
    KTM GP technical boss Harald Bartol

  12. #42
    BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Estocolmo
    Hoj
    Njet
    Inlägg
    9 541
    Citat Ursprungligen postat av Gustav O Visa inlägg
    Var väl så att Effenbert Ducati sade upp ett gäng mekaniker utan att meddela föraren och när Guintoli kom till Brno fanns inte det som utlovats av teamet i form av struktur, mekaniker, etc.
    Då bröt Guintoli med dem eftersom de inte fullföljde kontraktet de hade. Då blev Effenbert sura och skickade en pinsam press-release.
    Så var det säkert

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Besökte du mässan Intermot i Köln 1-5 Oktober?
Ja
Nej

[ Visa resultat ]
Garaget
2003 Honda XRV 750 Africa Twin av crsg84

2009 Ducati Streetfighter S av zxrTony

2002 Suzuki GSXR 1000 av ZX9xpress

Bloggar
En jävla knall av Toyman

999R:en av Toyman

1 kvar... av Toyman