Hur mycket kostar hojen/hojarna er per månad?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Allt jag har och en skuldfordran på min förstfödde son.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kostnad:
Om pengar hade varit till för att spara, hade de varit fyrkantiga med ett handtag på. Nu är det runda, för att de ska rulla.

De billiga pengarna ja, som man köper tuggummi för. Hojpengarna ÄR fyrkantiga, dessutom platta och tunna så att de lätt kan staplas.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För att besvara frågan lite.

Jag var uppe i ca 12ksek innan hojen ens hade startats i våras. Räknar tot. med 3-7000 / mån beroende på hur mkt det ska köras och om det blir race eller bara träningar.
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nu var det ett tag sen egna hojen fick röra sig, och än är den inte klar. Men jag skulle tippa på att det går 10-15K om året, inräknat kostnad för verkstad/garage som är 600:-/månaden.
 

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Försäkring 3700 månad (folksam av och påställningsbar, helmånad 3700.)
Lån 1000 månad
Bensin 1000-1500 månad

Avställd ca 1300 månad
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Totalt inkl allt: ca 36/mil

lite mer specat
försäkring hel/hel 950kr / mån (ja vet vet att det är dyrt för 02as TT600, men efter krashen förra året var det det billigaste som gick hitta ;) )
bensin: ca 1500kr / mån
Servicve: ca 500/mån (en storservice/år)
däck, & annat: ca 500/mån

så ca 3500/mån då
Värt pengarna? Flerga gånger om!:fakta
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Ingen verkar ha tagit med räntekostnad på inköpspriset. Även om hojen är betald med sparade pengar så har man en årlig ränteförlust om 3%.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Ingen verkar ha tagit med räntekostnad på inköpspriset. Även om hojen är betald med sparade pengar så har man en årlig ränteförlust om 3%.

Eh, för min del gör det ca en tusenlapp/år dvs ca en 100/månad då bågen inte kostade så mycket.
men för nyare/dyrare maskiner bör man ju ta med det med
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Min KTM 950SM kostade mig c:a 50:- milen när jag räknade däck/service/värdeminskning :)

Min gixxer ligger nog rätt stabilt i värde och kostar 600/mån påställd, 50/mån avställd typ.
 

LiamWis

Medlem
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Älvsjö
Hoj
BMW F800R
Ah, orka räkna.
Pengarna skall endå flyttas från kontot, så lika bra att ha så roligt som möjligt när man håller på.:banana
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Vissa lägger pengar på blommor, jag har valt hoj som rik student.. Men räkna på vad de kostar i månaden? Så länge man lever skall man ha kul!. Denna månaden 1 bandag, belägg fram, bensin 2000? Olja och filter, Försäkring 857!!

Men jävlar vad värt de är:arsele
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Lån : 0:-
Bensin : 3000:-
Försäkring : 3300:-


fi fan det kostar ibland! Men så jäkla värt nu känner jag när ALLA små snorisar i granskapet står å skriker eller grinar...:4skrika
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Hur mycket lägger ni ut på era hojar varje månad?
Bensin, lån, försäkring och sånt.

När det kommer till mig själv...
Försäkring 1400:- mån
Soppa 1500:- mån
Service/däck 500:- mån
Värdeminskning c:a 2000:-mån
Garage 540:- mån
Underhåll, Tvätt, vax, tvätthall 700:- mån (jag är pedant ) =0)
Sen om en tjej tycker att man ser sexig ut på hojen och vill ha en date så kan det bli en jävligt hög månadskostnad.
:jisses

Det där är en års-kostnad för min del!

Försäkring: 250:-/mån

Bensin: 500:-/mån

Service fixar jag själv och biltema har allt jag behöver. 100:-/mån

Värdeminskningen räknar jag inte med. Jag kommer aldrig att sälja hojen i sin nuvarande kostym.

Garaget är gratis och gratis är gott!

Jag tvättar hojen på gatan, det finns nog större miljöproblem. 10:-/varannan mån (för vattnet)

MC-kläder köper jag dock oftare, speciellt som man precis har vurpat och ambulanspersonalen tog till saxen istället för dragkedjan. Jag slänger la på 600kr för det då, men det är bara för att mina nuvarande är disktrasor. :gråta
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Lägger undan 500 i månaden året om som täcker försäkring, däck o service. Lägg på ca 500 i soppa på det (på sommaren alltså plus nån eventuell långresa)
Inga lån, räknar inte med någon värdeminskning då jag inte har för avsikt att göra mig av med hojen nånsin, dvs värdet är förbrukat (Blir iof ganska hög kostnad inköpsmånaden...)
Sen blir det väl nån bandag på det samt lite lulllull, det är väl där det går mest pengar.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Ingen verkar ha tagit med räntekostnad på inköpspriset. Även om hojen är betald med sparade pengar så har man en årlig ränteförlust om 3%.

Okej då, lägg till typ 30kr/månaden på min budget ;). Jag hade nog bränt de pengarna på en utlandssemester annars och då hade ju hela kapitalet varit borta. Så egentligen har jag ju sparat pengar? :gnissla
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Det är helt sjukt vad folk lägger pengar på båge. Med dem månadskostnaderna hade man lätt haft råd med en superbil tex en Modena 360 vilket jag hade valt före vilken hoj som helst i princip :)
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top