Honda CBR 600 RR 2008-2012 tråden

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej! såg att många startat trådar för enbart en modell. nu har jag kikat runt o inte hittat nån för just cbr600rr så tänkte att det kunde va en ide. slipper man leta igenom alla trådar:huvet
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
finns det nån här som äger en 600rr o som har power comander på sin hoj? hur stor skillnad e det med en power comander? hur stor kostnad e det o få det jort? förstår att man mkåste mappa mm.... e det värt pengarna?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
nån som har koll på hur man får av styrändarna på en cbr600rr 08? Har skruvat ur dom en bit o sen försöker dra ur allt men dom sitter som berget.. Va gör haf för fel?:huvet
 
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Hej på er i tråden.

Funderar på att köpa en CBR600RR -08. Har ni koll på om det är några speciella fel/svagheter/barnsjukdomar jag bör vara uppmärksam på på en sådan hoj...

Tacksam för snabbt svar...
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Tjena Riddick! Jag kan verkligen rekommendera denna hoj! Är inne på min andra CBR600RR och denna hoj bara fortsätter att leverera! Vill du ha en hoj som inte är bäst på en sak men däremot bäst i sin helhet ska du verkligen satsa på en cbr! Grymma bromsar, grymt chassi, lätthanterlig som få, grym växellåda, bra mellanregister, hondas 5årsgaranti, sen håller ju hojen en livstid :fakta
Barnsjukdomar har jag aldrig hört talas om på en cbr från 07 och uppåt. Ett tips bara.....Köp en 07:a om du nu ska satsa på en cbr. 07-08 är exakt samma hoj, ingen justeringar gjorda vad jag vet, så blir ju priset lägre för dig. Jag bytte själv från en 08:a till en 07:a.

Zaitoon: Bra intiativ! :tummenupp Men döp om tråden till "2007-2013" :)

Nån som är behov av kåpor? Sitter på org.kåpor som bara samlar damm....Kan släppa dom billigt!
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Det återstår att se om jag blir nöjd? Det blev en -08 som jag kom över i helt rätt pengar :) Jag misstänker att jag kommer bli något missnöjd över vridmomentet då mina två senaste hojar har varit Triumph Daytona 675:eek:r. Men det återstår att se... Det är bankörning som gäller för mig. Har lagt av helt med gatkörningen.
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Saaatan vad kul! :) :tummenupp Jodå du kommer nog bli nöjd. En så snygg & förlåtande hoj. Men många goa egenskaper, det kan ju inte bli annat än bra. Ja 675 är vassare, inget snack om saken. Men cbr är lättare :D 675 & cbr, det var dessa två hojar jag velade mellan från början. 675 är en riktigt bra hoj, inget snack om saken, men i slutänden handlar det om att hitta en hoj som man passar med och trivs med. Man är ju trots allt ett med hojen. Hur kom det sig att du bytte? Ingen gata, varför? Men visst på banan kommer verkligen hojen till sin rätta & det är ju gaaaalet kul :fakta Blir garanterat lite smc körningar i år, vem vet kanske ses där.
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Saaatan vad kul! :) :tummenupp Jodå du kommer nog bli nöjd. En så snygg & förlåtande hoj. Men många goa egenskaper, det kan ju inte bli annat än bra. Ja 675 är vassare, inget snack om saken. Men cbr är lättare :D 675 & cbr, det var dessa två hojar jag velade mellan från början. 675 är en riktigt bra hoj, inget snack om saken, men i slutänden handlar det om att hitta en hoj som man passar med och trivs med. Man är ju trots allt ett med hojen. Hur kom det sig att du bytte? Ingen gata, varför? Men visst på banan kommer verkligen hojen till sin rätta & det är ju gaaaalet kul :fakta Blir garanterat lite smc körningar i år, vem vet kanske ses där.

För att svara kort så hade jag bestämt mig för att lägga av i fjol. Sålde därför min 675:a. Tyvärr blev suget för stort och jag bestämde mig för att köpa hoj igen. Letade väl egentligen i första hand efter en 675:a igen, men så dök denna upp och var så rätt i pengar att jag inte kunde motstå. När det gäller gatkörningen så kan man väl säga... Once you go track there's no way back :yoparty Gatkörning ger mig inget längre. Det är enligt min mening bara farligt och inte ens roligt med den här typen av hoj. Den här sortens hoj hör hemma på banan och kommer inte till sin rätt på gatan. Men det är min högst personliga åsikt :tummenupp
 

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
För att svara kort så hade jag bestämt mig för att lägga av i fjol. Sålde därför min 675:a. Tyvärr blev suget för stort och jag bestämde mig för att köpa hoj igen. Letade väl egentligen i första hand efter en 675:a igen, men så dök denna upp och var så rätt i pengar att jag inte kunde motstå. När det gäller gatkörningen så kan man väl säga... Once you go track there's no way back :yoparty Gatkörning ger mig inget längre. Det är enligt min mening bara farligt och inte ens roligt med den här typen av hoj. Den här sortens hoj hör hemma på banan och kommer inte till sin rätt på gatan. Men det är min högst personliga åsikt :tummenupp

Förstår din åsikt & fast det tar emot att säga kan jag bara hålla med. Man känner verkligen skillnaden när man piskar hojen på bana mot gata. Då kan man verkligen nyttja hojen fulla potential. Tyvärr är man ju inte rik, hade gärna haft en motard/street hoj til gata OCH en banhoj. I slutänden kommer det nog bli så att jag köper en street ( antagligen en cb1000 istället). Det är sanslöst vilka kostnade det blir med en sporthoj när man slår ut service & försäkrings kostnader/år. Sen som du säger, blir det lite väl inspirerad körning och lite väl många fartränder i kallingarna ibland :D
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Någon som har en kylare till en cbr600rr -08? Upptäckte att hojen tog kylarvätska och att det var kylet som läckte....
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
För mig jag såg nån kylare på blocket te en 600 här om dan. Annars finns ju nån mc skrot i gbg. Mins inte va dom hetter men de e nog bara o googla mc skrot så får du fram en del.
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Nån som vet va problemet e om 6:ans växel lyckas hoppa ur mitt i full rulle? Jag har pp tuning fotpinnar. Kan de va fotpinnarna?
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Har komplett utrustning till en honda cbr600rr efter att jag nu bestämmt att hojen inte kommer gå på gata mer så säljer jag av allt detta. delarna har rullat ca 400 mil och är i fint skick.

1:komplett kit med kåpor samt en ex cuts lackad svart(svarta med honda dekaler på orginal lack)
2:fram och baklampor
3:nummerplåtshållare
4:blinkers orginal samt mini
5:fotpinnar förare samt passagerare
6:växel o broms pedal
7:en silver tankväska 2 delad med ena delan som man kan ha som rygg säck använd 1 gång,sitter magnet på den delen som skal va på tanken.
8:gas rulle med vajjrar komplett
9:bagster tank skydd (svart med honda loggar)
 

Erik_från_skåne

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2015
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FS1
Hej forumet!

Kan ju börja med att presentera mig själv, jag heter Erik och bor i Lund och har en lite udda fråga som jag hoppas att jag kan få svar på.

Jag är medlem i ett studentprojekt på tekniska högskolan där vi bygger en formula bil för att sedan tävla mot andra universitet i klassen Formula Student. Dessa bilar är oftast drivna av motorcykelmotorer och så även vår.

Då vi behöver pengar till projektet valde vi att strippa en tidigare bil från dess motor/växellåda och vi vill nu sälja den. Jag är förstår att värdet på en motor beror på många saker och det blir inte lättare av att vi inte har speciellt mycket historik på den. Vad jag vet så ska den dock vara fullt fungerande och inga modifikationer gjorda, men den har inte varit startad på länge.

Kan någon ge mig någon form av referensramar på värdet (typ vad kostar en fräsch motor och vad kostar en äldre sliten). Det är en CBR 600 motor det gäller, årsmodell har jag inte lyckats få reda på än.

Mycket tacksam för alla svar! Ha en bra dag och en trevlig helg!
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Hej forumet!

Kan ju börja med att presentera mig själv, jag heter Erik och bor i Lund och har en lite udda fråga som jag hoppas att jag kan få svar på.

Jag är medlem i ett studentprojekt på tekniska högskolan där vi bygger en formula bil för att sedan tävla mot andra universitet i klassen Formula Student. Dessa bilar är oftast drivna av motorcykelmotorer och så även vår.

Då vi behöver pengar till projektet valde vi att strippa en tidigare bil från dess motor/växellåda och vi vill nu sälja den. Jag är förstår att värdet på en motor beror på många saker och det blir inte lättare av att vi inte har speciellt mycket historik på den. Vad jag vet så ska den dock vara fullt fungerande och inga modifikationer gjorda, men den har inte varit startad på länge.

Kan någon ge mig någon form av referensramar på värdet (typ vad kostar en fräsch motor och vad kostar en äldre sliten). Det är en CBR 600 motor det gäller, årsmodell har jag inte lyckats få reda på än.

Mycket tacksam för alla svar! Ha en bra dag och en trevlig helg!

har du bild på motorn om den nu finns kvar?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top