Tipstråd för dina eBay-fynd

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bara ett varningens finger i denna fina fyndtråd. Kolla alltid vad märkesprodukten kostar hos billigaste leverantören först. Där finns gott om kinaprylar som är billiga jämfört med svenskt pris men lika dyra som priset hos billigaste internetleverantören för märkesprodukten.EX:

Mahle oljefilter kostar hos rätt säljare mindre än vad Chi-chong no-name filter gör på EBAY.
Goodridge kopiorna kostar 50kr mindre än originalet made in UK.

Shoppa smart allt är inte billigt på EBAY....

Billiga delar brukar man sällan kunna få billigare från utlandet som du säger.

Te:x packboxar till min gaffel kostade 113 kronor från S-racing medans det låg på samma utomlands + frakt.
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Killawife skrev:
Jag har också köpt CNC-handtag precis som Svensson men var inte lika nöjd med mina. Först och främst så lossnade den lilla styrkulan inuti justeringen vid första provturen så jag fick plocka isär handtaget för att fixa detta. Funkar dock bra utan kulan. Men det sämsta med dom är att de inte har alls samma djup för styrpinnen som trycker på pumpen. Jag fick göra en längre för bromsen och kapa den för kopplingen för att få en hyfsad verkan i dom.
Säljaren hette dormousesleep så jag kan ju fått av annan kvalitet.
Köpte dock andra av samma typ tidigare och upplevde ungefär samma sak. Dessa tappade även färg rätt snabbt.

Ok tråkigt, jag antar att det kan bero på vilken hoj man har, till just min så såg det exakt likadant ut nästan på millimetern jämfört med OEM handtagen. Sen så har jag sett många som säljer liknande produkter och det finns säkert lika mycket dåligt som det finns bra, men då vet man att man inte ska köpa broms- och kopplingshandtag av "dormousesleep" då.
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Bara ett varningens finger i denna fina fyndtråd. Kolla alltid vad märkesprodukten kostar hos billigaste leverantören först. Där finns gott om kinaprylar som är billiga jämfört med svenskt pris men lika dyra som priset hos billigaste internetleverantören för märkesprodukten.EX:

Mahle oljefilter kostar hos rätt säljare mindre än vad Chi-chong no-name filter gör på EBAY.
Goodridge kopiorna kostar 50kr mindre än originalet made in UK.

Shoppa smart allt är inte billigt på EBAY....

Japp, och sen ska man betänka att en produkt från Kina som har ett känt varumärke, KN, EBC. vilket som, inte behöver betyda att det ÄR den produkten.
Det kryllar av kopior och dom kopierar fräckt förpackning och allt.
Sämre produkt? det är en annan fråga.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Japp, och sen ska man betänka att en produkt från Kina som har ett känt varumärke, KN, EBC. vilket som, inte behöver betyda att det ÄR den produkten.
Det kryllar av kopior och dom kopierar fräckt förpackning och allt..
Det vet väl alla att är varan "CE"-märkt betyder det i allmänhet "China export".:va
Viss uppmärksamhet krävs nog..
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Jag är ute efter fotpinnar! Finns det några bra tips.
Har endast hittat en uppsättning på ebay.it från s2w-italy för 149€ men jag gillade inte dom nåt vidare.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
nån som har erfarenhet av tändstifts shopping?

När det gäller tändstift från ngk så skall man vara försiktig. Där säljs piratkopior i bulkpack från kina som folk vidaresäljer på ebay. Och med tanke på att de kostar typ lika mycket som från rätt engelska aukt dealer så blir det min rekommendation.
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Köpte ett par blå eloxerade rizoma lux handtag självklart kopior. vann budet på 0,99 dollar. satt som en smäck
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Kammade precis hem ett par Husqvarna SMR motardhjul med drev o skivor från England för 3200 + 7-800kr frakt. Visserligen privatsäljare men ändå.. Det finns bra klipp om man letar!
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kammade precis hem ett par Husqvarna SMR motardhjul med drev o skivor från England för 3200 + 7-800kr frakt. Visserligen privatsäljare men ändå.. Det finns bra klipp om man letar!

Precis.
Köpte en nästan ny bakfälg med bra däck och drev+skiva till 02 zx6r för 300 kr. 800 med frakt :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kammade precis hem ett par Husqvarna SMR motardhjul med drev o skivor från England för 3200 + 7-800kr frakt. Visserligen privatsäljare men ändå.. Det finns bra klipp om man letar!

Grrr, sitter o letar runt som en tok efter motardfälgar till min.
Har två par motardfälgar men inget som passar till det jag vill de ska passa till :mad:
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Grrr, sitter o letar runt som en tok efter motardfälgar till min.
Har två par motardfälgar men inget som passar till det jag vill de ska passa till :mad:

Men om du har två par olika fälgar så måste du väl kunna få nåt par av dom att funka? Vad är det som felar? Men ja, jag är nöjd med köpet :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Men om du har två par olika fälgar så måste du väl kunna få nåt par av dom att funka? Vad är det som felar? Men ja, jag är nöjd med köpet :)

Båda paren är till min Honda, regn o torruppsättning.
Jag vill ha till KTMen också, helt olika navbredd, går såklart fixa till distanser o skit men det är bra drygt.
Va va de för märke på fälgarna?
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är ute efter fotpinnar! Finns det några bra tips.
Har endast hittat en uppsättning på ebay.it från s2w-italy för 149€ men jag gillade inte dom nåt vidare.

Vad för typ.
Finns ju överallt tycker jag.
Köpte mina för typ 140 spänn, bilder finns i tråden. (Sista sidan)
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Köpte ett par blå eloxerade rizoma lux handtag självklart kopior. vann budet på 0,99 dollar. satt som en smäck
....och USD 120 i frakt ???
Har pröjsat USD 60 för en CD från USA. Ingen musik-CD utan spec datormanualer.
Brydde mig inte i detta fall, gick mer än väl ihop sig ändå..
Jänkare brukar vara bra på gungor och karuseller.
Om slutbudet blir för lågt tar man igen det på frakten.. :gnissla

Fanns nån på Tradera som sålde originalfilmer för en krona. Med 199:- i frakt...
 
Last edited:
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top