Tipstråd för dina eBay-fynd

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Har letat och inte hittat något sådan här tråd, och det finns säkert fler än jag som då och då hittar bra/billiga prylar på eBay och vill tipsa andra.

Jag kan börja med en uppsättning broms- och kopplingshandtag som jag köpte till min MV Agusta. Jag köpte dom för 42$ dvs. ungefär 270 spänn inkl frakt (sjukt billigt) från säljaren "julylu801212".

Dom var jättefina redan från början men jag polerade dom lite med våtslip-papper och autosol för att få bort "cnc-mönstret", lite onödigt kanske men men. Så här ser dom ut:

pol.jpg

Plockade isär dom sedan för att se så att allting var ordentligt, ska man kunna lita på ett bromshandtag så vill jag gärna se konstruktionen. Men allt såg jättebra och proffsigt utfört ut:

isär.jpg

Och så här blev det, jag hade loss alla skruvar och hade på loc-tite för säkerhets skull, men alla muttrar var låsmuttrar så det hade nog inte behövts egentligen:

klar1.jpg

klar2.jpg

Edit: Jag tycker inte att vi tipsar om rena kopior, dessa handtag liknar inte något annat märke vad jag sett. Så håll kopiorna borta från tråden så blir alla glada..

Edit 2: Här är en mall som kan användas så all information kommer med:

Säljarens alias:
eBay-site (ex. ebay.de):
Ursprungsland (ex. Hong Kong):
Motorcykel:
Produkt:
Pris ink. frakt (och ev tull):
Leveranstid:
Beskrivning av varan och dess skick:
 
Last edited:

vongustaf

gillar vänstersvängar....
Gick med
20 Jul 2011
Ort
Eskilstuna
Hoj
Blackbird -97
Köpte ett baklyse (led) till min Blackbird från "fdbracing2011". Tog 4 dagar från kina till min ytterdörr.....
allt perfekt skick och bra packat. Det gillar Jag.
 

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Halmstad
Hoj
CRF250
Billiga "stompgrip", klippa till själv edition. säljare: Hillcroft-Northwest

sök på Eazi-grip

$(KGrHqV,!ksE5dGviwttBOZJNQSN+Q~~60_12.JPG

22,99 pund ink frakt :)
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Som ett förslag till TS.

Kanske du skulle kunna lägga in en mall i första inlägget som alla kunde använda?
Den skulle ju t ex kunna se ut så här.

E-bay

Säljare: Double bubble-kungen
Ursprungsland: UK/DE/HK
Motorcykel: Kawasutra 1000 -1990
Vara: Vindruta, Double bubble.
Pris ink. frakt (och ev tull): 750 SEK
Leveranstid: 7 arbetsdagar.

Beskrivning av varan och dess skick: Ny ruta beställd ifrån England. Varan stämde överens med beskrivningen.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tjackade ett billigt rytrör till min Bandit ifjol, jag resonerade "loud pipes save lives" eftersom den används till att pendla i tokholmstrafiken.
Passade som en smäck, ser bra ut, har hållt hur fint som helst iaf första året och låter riktigt mulligt. Ger samma effekt efter ombestyckning som ett Leo Vince och bra byggkvalitet enligt denna artikel -> http://www.z1000forum.com/forum/kaw...396-danmoto-exhaust-review-track-day-mag.html

Hemsida Danmoto -> http://www.dan-moto.com/DM_INT/gsx650f-gsx1250f-2007-2012-gp-carbon-product-656.html

$80 = oslagbart.

44448_437365555888_651685888_5038959_4153444_n.jpg
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Clipon 50mm/22mm/10grader

Vara: CLIPON i aluminium 50mm / 22mm pinne / 10 graders lutning.

20120315_164243ed-small.jpg

Pris ink. frakt: 480:- (gratis frakt)
Säljare: e2seller2010 / motogp888
Ursprungsland: Kina
Motorcykel: Alla med clipon
Leveranstid: 8 arbetsdagar.

Svarvat/fräst i 7075-T6 aluminium. Stålskruvar vilket är bra. Plast-caps för båda ändarna av styrpinnen. Standard 22mm pinne. Finns för alla möjliga gaffeldiametrar och i många färger. Jag tog ren alu.Sjukt prisvärt tycker jag.

Det här tråden borde vara en STICKY!!!
 
Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Säljarens alias: trikersues
eBay-site: www.ebay.co.uk
Ursprungsland: Bulgarien
Motorcykel: Yamaha R1 2009
Produkt: Stålspunna bromsslangar fram & bak (racevariant)
Pris ink. frakt (och ev tull): 670:-
Leveranstid: ca: 10 dagar
Beskrivning av varan och dess skick: Mycket fin finish på kopplingar/bult, hoppas dom är lika bra som dyrare

$(KGrHqR,!igE8g!-0bLKBPR7N91Bsw~~60_12.JPG
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Säljarens alias: dormousesleep
eBay-site: www.ebay.com
Ursprungsland: Kina
Motorcykel: Ducati 848
Produkt: LED baklampa med intererade blinkers
Pris ink. frakt (och ev tull): 207:-
Leveranstid: ca: 10 dagar
Beskrivning av varan och dess skick: Perfekt passform, dock behövs LED motstånd för att få blinkers att blinka långsamt

$(KGrHqR,!hwE6GpEg10BBOjL3CqJDQ~~60_12.JPG
 

bodhisattva

Liten, ensam och rädd.
Gick med
11 Sep 2008
Ort
Tyresö
Hoj
Italienskt
Nu har jag monterat KINA ClipOn:sen.
Vilken jäkla skillnad!


Dåligt med de gamla:

20120315_182532.jpg

Märke: Accosato

Pris: 1400:-

Leveranstid: 4 veckor

Omdömme: Italienskt skit rent ut sagt. Fint klistermärke fick man, resten var skräp. Tunna och späda. Aluminuimskruvar till allt. När man drog fast det ena så gick en av de pissiga M6 aluminiumskruvarna av trotts endast 14Nm på nyckeln...? När jag skulle dra fast det andra så kunde jag dra hur mycket som helst. Inga skruvar gick av, inget gängade ur, kändes som att materialet bara sträckte sig i all oändlighet. Till slut fick jag ta bort övre styrkronan samt detta clipon för att kolla att det verkligen inte hade klämt södner gaffelbenet. Nej, inte det - alltså materialsträckning. Vilken jävla PISSPRODUKT!!! Inte nog med det... för att vara "annorlunda" så är Accosato's styrpinnar nedsvarvade till 21mm och så även öppningarna i cliponsen så inga andra standard 22mm pinnar passar.

Akta er för att köpa Accosato ClipOn!!!!!!




Bra med de nya:

20120315_192634.jpg

Märke: KINA-kopia

Pris: 480:-

Leveranstid: 1.5 veckor

Omdömme: KINA-skit i 7075 Alu. Allt passade perfekt. Man fick med riktiga rostfria stålskruvar till allt, inte äckligt alu-skit. Pinnarna var av standard diameter 22mm och så även fattningen så det går att använda "aftermarket-pinnar". Lika tjockt material i pinnar som Accosato. Eller tunt kanske jag ska säga. En enda vurpa så blir det en ny pinne. Accosatos kostar 600+ kronor plus frakt. Kinakopiorna får du ett helt nytt sett med clipons för det priset, och du har pengar över till 2 st öl.

Fuck Accosato eller någon annan tillverkare som skinnar oss på pengar! Fuck them!

Nu i efterhand ser jag ju tydligt på bilderna att Accosatos superduper clipons är ju såklart gjutna medan KINA-kopiorna är CNC frästa ur ett alu-stycke. Ja, ni fattar vad blåsta vi blir.

Här finns det standard 22mm pinnar för 100:- för ett par. Länk
Eller för den kräsne: Länk

Förövrigt en grymt bra säljare. Man får hem sakerna på 2-4 dagar. Klockrent varje gång, har handlat en hel del av honom.

Förstasidan:
http://stores.ebay.com/A-and-R-Racing-Services


PS.
Jo, jag fattar att inte alla Kina-grejjer är bra. Försöker bara återge de som är det.
Och ni som inte handlar på ebay, ni ska veta att vi blir blåsta på priserna på många grejjer här i Svedala. Ofta med 500-1000+%
DS.
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Tack för tipset.
Köpte precis ett sett Clip-on från e2seller2010 i Guldsvart samt deras "Motogp" Backspeglar
ViewImage.aspx
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag har också köpt CNC-handtag precis som Svensson men var inte lika nöjd med mina. Först och främst så lossnade den lilla styrkulan inuti justeringen vid första provturen så jag fick plocka isär handtaget för att fixa detta. Funkar dock bra utan kulan. Men det sämsta med dom är att de inte har alls samma djup för styrpinnen som trycker på pumpen. Jag fick göra en längre för bromsen och kapa den för kopplingen för att få en hyfsad verkan i dom.
Säljaren hette dormousesleep så jag kan ju fått av annan kvalitet.
Köpte dock andra av samma typ tidigare och upplevde ungefär samma sak. Dessa tappade även färg rätt snabbt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Bara ett varningens finger i denna fina fyndtråd. Kolla alltid vad märkesprodukten kostar hos billigaste leverantören först. Där finns gott om kinaprylar som är billiga jämfört med svenskt pris men lika dyra som priset hos billigaste internetleverantören för märkesprodukten.EX:

Mahle oljefilter kostar hos rätt säljare mindre än vad Chi-chong no-name filter gör på EBAY.
Goodridge kopiorna kostar 50kr mindre än originalet made in UK.

Shoppa smart allt är inte billigt på EBAY....
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top