Nytt farthinder

Serenity

The unusual kind
Gick med
2 Jun 2007
Ort
på en väldigt skön plats
Hoj
Se garage
OM man håller hastigheten så blir de inga problem. Jag tror inte de kommer dyka upp på 70-vägar, troligtvis som alla andra farthinder lär de placeras eller ersätta farthinderna på tättbebyggda områden och 30-vägar.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Var också lite fundersam först men som Serenity skriver så dyker de säkert bara upp på 30 och 50-sträckor och på dessa sträckor ser jag inget problem med detta.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Livsfarlig kan den ju inte va, kanske aningen otrevlig. Har du aldrig kört grusväg med sporthoj? Ju snabbare man kör ju mindre känns ojämnheterna.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...och jag gillar det inte alls, det där luktar ju vurpa om någon är oberedd.

Vad är spelreglerna, missar man en skylt (det är ju faktiskt inte alla som åker för fort med flit) så skall man riskera att få käka grus? :va Kan ju vara lite extremt kanske?
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Färdig fallgrop om man har polisen efter sig, man kör bara vid sidan med hojen och polisbilen försvinner ner i den... :hihi
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Skojar ni?
ähh va fan kör över en unge istället, lätt hänt när man inte är uppmärksam....

Ni ser juh dessutom på bilden vilken enormt hål det blir när den aktiveras( säkert 3 cm djup fall.....)

Och detta händer när ni själva kör för fort!

Kanske dags att öppna ögonen att mc kollektivet inte är en ängel som ska klara sig undan allt alltid.
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Ja och pricken på i:et är lite dieselspill. Slät metall + vatten + olja/diesel.... intressant är hur en del säger att det är ofarligt.. :va
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Som artikeln säger så har detta redan prövats i Linköping & vad jag vet så har ingen olycka skett här. Farthindret sitter på en 30 sträcka & jag har nog kört betydligt fortare än 30 där utan att jag känt något. Tror att det sitter något i asfalten strax innan som mäter din fart, den kanske inte funkar på en mc? Eller så har jag kört i mitten av den & missat dem.
 

sportbike

Guest
hade varit roligare om dom öppnade uppåt istället
Det hade dom ett på prov i Västertorp ett tag, med en "fartkamera" som kände av om man körde över 30 km/h och höjde upp en bred platta en dm ungefär.
Det roliga var att den siktade rätt långt bort, så om någon närmade sig hindret i 25 blås och man snabbt närmade sig denne bakifrån så fick dom sig ett hopp.
Jätteroligt :hihi
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Det här verkar dumt och vansinnigt, slöseri med skattepengar. Vad är det för fel på en vanlig vägbula om det nu är 30väg vi snackar om? Gärna en sån där fyrkant som man lätt kan köra runt med mc.
 

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Det här verkar dumt och vansinnigt, slöseri med skattepengar. Vad är det för fel på en vanlig vägbula om det nu är 30väg vi snackar om? Gärna en sån där fyrkant som man lätt kan köra runt med mc.

Du kan köra runt detta farthinder också :tungan
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Det roliga är att geekarna som testat denna säkerligen gjort det under optimala förhållanden i ett labb och på sommaren utomhus. På med lite olja, löv och en skvätt duggregn så får vi se hur många som går omkull på den.
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Ni är såna dramaqueens! Tänk om det ligger ett bananskal på vägen då lär ju hela hojen explodera och ni flyger till månen.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top