Dainese D-Air

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Hittade ingen tråd om detta.. bara andra...
Den är ju tänkt att komma i årets Kollektion men kan inte hitta att den säljs någontans...

Någons om vet något om den.

Tankar och åsikter kring stället??

Det är efter att bevittat när polaren åkte in i en älg men kraftig innre blödningar som resultat som jag o sambon funderar på att införskaffa. För har man råd med dyra hojjar har man minsann råd att skaffa sig bra utrustning.... tyckte inte så förr men nu inser man allvaret....
 

Zlurc

Lowsidea är bättre
Gick med
26 Aug 2009
Ort
oped
Hoj
ojoj
Även jag är lite intresserad av D-Air, men vill minnas läste häromdagen att D-Air hade ett förväntat pris kring 2600€, men hur mycket sanning det låg i det vet jag inte. Skulle den kosta under 30kkr i Svedala så vore jag nästan glatt överraskad.
 

Indian

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Laholm
Hoj
Honda Cbr1000rr -09
Mailade Lelles igårkväll men har fortfarande inte fått något svar så ska maila några fler firmor nu... finns inte att köpa på deras sida iallfall...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Återvinning av tråd inledd.

http://lellesmcklader.se/index.php/...misano-1-piece-suit-white-fluo-red-black.html

18999 kr....................Vilket jag anser (börjar bli) prissatt så att jag själv snart kommer att börja fundera på att köpa ett.

View attachment 429739

Jaoh, jag sa för två år sedan att nästa skinnställ blir ett luftpåseställ, sedan om det blir alpinestars, dainese eller något annat spelar mig inte jättestor roll. D-air ligger dock bra till. :hihi
Och att priset sjunkt så pass sedan för två år sedan gör ju bara saken bättre. I år har jag dock definitivt inte plats i budgeten (om inte försäkringsbolagen hostar upp pengarna direkt när de fått in invaliditetsintygen, då jävlar! :hihi)
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Har också sneglat på detta en längre tid. Provade det i Tyskland i somras. Satt jättefint. Men har inte riktigt tuggat i mig priset ännu. Finns ju många billigare alternativ typ olika västar för runt 6.000:-.
Men då är ju teknologin betydligt enklare, och man måste ha en vajer fästad till hojen.

När ekonomin tillåter ( tyvärr låntidssjukskriven nu.... ) så blir det nog ett Dainese D-Air Misano. :)
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Kollade också på D Air men valde Spidi-västen för bana istället som är klart mer prisvärd. Att hosta upp styvt 15.000 och ändå behöva skicka till Italien för återställning känns inte funkis om man vurpar redan på kvalet...
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
D-air finns på Lelles för 29 995:- en svart såg jag i alla fall. Gick förbi den i butiken för nån vecka sen.
 

Banditan

!Fast - !Fearsome - Female!
Gick med
2 May 2003
Ort
Visby
Hoj
Ducati 996
Att hosta upp styvt 15.000 och ändå behöva skicka till Italien för återställning känns inte funkis om man vurpar redan på kvalet...
Arnaryd som tävlar i BOTT har klotat 7 gånger hittills i sin väst (utan skador på honom eller väst), och att då varje gång behöva skicka på återställning funkar liksom inte. Sen är det så klart smidigt att slippa vajer men den märks faktiskt inte när man kör eftersom den sitter på ryggen (på RS-1 iaf).
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top