Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Japp, den är batteridriven, men alla kondensatormikrofoner måste drivas av någon form av spänning. Men dosan som batteriet sitter i är ganska smidig.
Här är ett kort klipp iaf:

Man kan experimentera runt och placera mikrofonen på olika ställen för att få ännu bättre ljud, men jag tycker att ha den i cutsen är tillräckligt smidigt/bra ljud.

Men hur funkar det där? Du har hjämmonterat kameran men sedan dragit sladden bak längs ryggen och ner till micen i cutsen? :confused:
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
After effects i all ära, men det är svårt att lära sig.
Använd Premiere PRO istället. Lättare att klippa enkel film.
När du sen behärskar det någorlunda så är det bättre att gå på after effects.

Tack! Ska genast leta fram en bra version :D
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Laddade hem adobe after effects cs5 utan problem men när jag ska klippa så står de "not real time" å filmen hackar fram utan ljud, har jag filmat i fel format eller går det att konvertera om filmen?
 

Swanemar

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2012
Ort
..
Hoj
Kawasaki ZX-6R 2007
Laddade hem adobe after effects cs5 utan problem men när jag ska klippa så står de "not real time" å filmen hackar fram utan ljud, har jag filmat i fel format eller går det att konvertera om filmen?

Inte helt hundra för de var längesen jag använde mig av detta för ljud och bild men det med real time har jag ingen aning om men har inte för mig att se går att lyssna på ljudet på något smidigt sätt i aeCS5 (rätta mig om jag har fel)
Detta eftersom det egentligen är ett effektsprogram därav after effect. Alltså inte bara tona ut och in utan lägga till saker osv. Det går att göra väldigt komplicerat. http://www.videocopilot.net/ bra länk med info, videor, tutorials och annat smått och gott angående ae:)

Går att jämföra såhär:
Photoshop-after effects
Paint-movie maker
 

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Ort
Mld
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
Var kan jag hitta det svarta plastlåset (spännet) som klämmer ihop och stänger luckan på huset? Jag har tamejfan sökt överallt, hittar ingenstans. Inte ens ebay... Hittade en dansk sida förresten, men rånarna skulle ha 350 dkr i frakt. Spännet kostar 50 dkr... No way! Hittade en svensk också, men såklart slut i lager.

Eller så har nån ett trasigt hus med ett spänne eller helt enkelt bara ett spänne över att sälja till mig? :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
kan du inte maila den danska butiken och fråga om de bara kan slänga in den i ett vanligt kuvert och skicka ? De måste ha vanliga firmakuvert som de använder till fakturor etc. Vem vet, du kanske har tur ..
 

Xtrm

Ninja
Gick med
22 May 2007
Ort
Mld
Hoj
Kawasaki ZX-636R 2004, Kawasaki ZX-6R 1999, Honda "Bobber" 400CB 1983, Yamaha YZF426 2001, Minimoto "Sport" 49cc
kan du inte maila den danska butiken och fråga om de bara kan slänga in den i ett vanligt kuvert och skicka ? De måste ha vanliga firmakuvert som de använder till fakturor etc. Vem vet, du kanske har tur ..

Du är en mycket klyftig man och jag tänker göra som du föreslår! :banana

Fast vet nån nåt enkelt så hojta.
 

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Ort
enköping
Hoj
yamaha xt660 sm
Inte helt hundra för de var längesen jag använde mig av detta för ljud och bild men det med real time har jag ingen aning om men har inte för mig att se går att lyssna på ljudet på något smidigt sätt i aeCS5 (rätta mig om jag har fel)
Detta eftersom det egentligen är ett effektsprogram därav after effect. Alltså inte bara tona ut och in utan lägga till saker osv. Det går att göra väldigt komplicerat. http://www.videocopilot.net/ bra länk med info, videor, tutorials och annat smått och gott angående ae:)

Går att jämföra såhär:
Photoshop-after effects
Paint-movie maker
Hmm har laddat hem tusen olika program och denna är den första som funkar, ska testa och filma i ett annat format först. Jag kan spela upp ljudet men inte tillsammans med filmen..
Har alla här köpt sina program eller finns de nån pålitlig torrent? :yoparty
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Laddade hem adobe after effects cs5 utan problem men när jag ska klippa så står de "not real time" å filmen hackar fram utan ljud, har jag filmat i fel format eller går det att konvertera om filmen?

Ta premiere istället after effects är för effekter inte å klippa in
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
KGA var här och testade monstret igår. Jag preppade hans hjälm med en mick inuti och här är första reaktionen :D :tummenupp En liten stereomick tejpades på insidan och sladden och kontrolldosan med batteri till densamma hängde jag i glasögonbandet runt hjälmen över till Hero2'n. Funkade klockrent! Mer film kommer :tummenupp

http://youtu.be/OnY5V-8vM2Q
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
någon som kan tänka sig att låna ut en gopro 2 dagar för en vettig summa i helsingborg/landskrona/malmö området ?

kan lämna deposit om det så krävs också, no worrys.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
En liten heads up är att de nu har släppt wifi kitet men inte mjukvaran ännu.... :huvet Fjärrkontrollen underlättar iofs men nu ville jag ju kunna streama bilden.. icke!
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ta premiere istället after effects är för effekter inte å klippa in

Och känns inlärningströskeln(hur det nu kan finnas någon sådan med tanke på all info som finns gratis på nätet är obegripligt :D) för hög gällande Premiere/AE/FinalCut osv väljer du sony vegas eller nån av pinnacles produkter.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top