Dejta utländsk tjej

Status
Ej öppen för fler svar.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Har börjat dejta en tjej med föräldrar som härstammar från Libanon.
Har märkt att vissa saker är likadana som att dejta en "svensk" tjej medans andra saker inte är det.
Har ni några tips om hur man ska gå vidare med henne och nej, jag är inte enbart ute efter att få ligga med henne!
Hur ska man imponera på henne och har ni några tips på bra kärleksfraser på arabiska?
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Vad är det som är så annorlunda, definiera pliz?
Eller är det bara som du tror kanske..? ;)
Hon är nog som kvinnofolk är som mest, så det är ju som bekant inget
att hetsa upp sig över.... :tungan :D
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Jalla! Jalla! borde väl ge lite insikt. :rolleyes:

Nedå, libaneser är väl haleuropéer typ så det ska inte vara några problem.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det enda som kan vara ett problem är om båda parter har starka band till nån religion, som dessutom är vitt skilda från varann. Annars är det som vad som helst annars. Tjejer oavsett härkomst uppskattar samma saker, samtidigt som alla är olika. Och Svenssonfarsor kan vara minst lika komplicerade :näsblod
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jemel vardan (fonografiskt skrivet) betyder tydligen "kamelen fryser" på arabiska.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Det bästa borde väl ändå va att vara sig själv, funkar inte det så är hon förmodligen inget för dig och då är det väl bara att leta vidare...

Edit: Kan tyvär ingen arabiska duger det med ryska eller finska?
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fråga Mårten Andersson om råd?
http://www.kanal5play.se/klipp/play/rawcomedyclub-s04e05-marten
:rolleyes:
Hur ska man imponera på henne och har ni några tips på bra kärleksfraser på arabiska?
Har du provat med franska kärleksfraser?

Gör det inte mer komplicerat än vad det är. Börjar du ge dig in på ett språk som du inte behärskar så kan det ge dig mera problem än vad det skapar möjligheter. Kommer du lite längre i förhållandet så kanske du kan be henne att lära dig ett par ord eller så. Då kan det i sig vara väldigt smickrande eftersom det kan visa ett djupare intresse för vem hon är, hennes kultur och vart hon kommer ifrån.


Annars är det som vad som helst annars. Tjejer oavsett härkomst uppskattar samma saker, samtidigt som alla är olika. Och Svenssonfarsor kan vara minst lika komplicerade :näsblod
Jupp. Mer eller mindre så är tjejer tjejer, oavsett vart deras föräldrar kommer ifrån. Alltså brukar smicker och glitter för det mesta fungera bra. :tuttar

Jo, svenskar är inte en så homogen och likriktad folkgrupp som man kan tro. Särskilt inte om man håller på och tallar på pappans lilla ögonsten, den sista 25-åriga oskulden som aldrig gjort något fel i hela sitt liv. :näsblod

Jag har förövrigt läst lite om syditaliensk hederskultur de senaste dagarna. Och det är nog så att jag hellre skulle hårdragga på en tjej med farsa som är imam, en mor iklädd niqab och med sjutton brorsor och farbröder än att råka förälska sig i en tjej i från fel familj i de krokarna. :gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att dejta en kvinna oavsett ursprung är en risk.

Men jag håller med om att i vissa kulturer kan en pappas (inbillade) inflytande över sina döttrars liv vara ett hinder.

Men även om du dejtar en helsvensk tjej kan du ju drabbas av svärföräldrar som inte är kloka...
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Hade en polare som sällskapade med en tjej från någonstans i mellanöstern. Slutade med att han gick under jorden ett tag och ryktet säger att tjejen flögs till hemlandet för bröllop. Men det var nog ett enstaka fall, lycka till mannen... :tummenupp
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Moaak - Kan du ju säga nästa gång du tar i hand med hennes föräldrar och presenterar dig :)

7eywan ba7ri är ett annat roligt ord :) (7= kkkchhh)
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
Ang. att impa på henne så ska du inte ha tips på det. Du ska impa på henne genom att va dig själv och om inte det räcker så ska du inte behöva göra dig till, punkt!

Hur som hur, jag är född i Libanon och är således...Libanes. De uttryck och framförallt uttal som de andra skrivit här är helt åt helvete fel. Det finns bokstäver i det arabiska språket som en "västerlänning" aldrig kommer kunna säga, jag har bott här sen -89 och mina vänner (Svenskar, juggar mm) kan fortfarande inte uttala vissa bokstäver utan det blir ett mellanting som leder till att man bara garvar åt dom...men att våga försöka är positivt :)

Ang. dejtandet...vissa Libanesiska familjer är med moderna än genomsnittsSvensson (inget högt procenttal på det men du hajar) medans de flesta är som vilka pappor och mammor som helst som inte vill att deras dotter ska bli utnyttjad för att nån kille (Svensk eller annan nationalitet oxå för den delen...utländska killar är inte "bättre") ska få ligga. Skillnaden i detta är att eftersom familjen och alla de band som kommer med betyder så mkt för t.ex en Libanesisk familj så gör man mkt för att ens nära och kära ska bli sårad.

Det innebär att man är strängare och vill veta vad för kille ens dotter träffar, vad gör han, vem är hans polare och vad gör han på fritiden....t.ex då va. Detta kan gå i överdrift utan att familjen menar detta...jag känner dock igen det då jag har två systrar som är äldre än mig men som jag ändå skulle nita sönder och samman första bästa som skulle såra dom. Det är helt enkelt en gen vi Libaneser har, vi tar hand om de våra och även killarna i familjen så det ter sig inte enbart mot tuttlisorna i familjen.

Det finns naturligtvis oxå extremister (inom alla religioner) som förbjuder döttrarna att träffa killar och som kräver att de ska gifta sig osv osv osv men de är inte många.

Mitt råd till dig skulle va att pejla läget på hennes familj...är de tokstränga eller är de mer öppna i tanke och sätt och är integrerade? Är de det senare så bete dig som folk och visa respekt...det är otroligt viktigt. Du behöver inte hälsa på hennes familj det första du gör och komma med blommor osv men om detta leder nånvart och ni blir ihop så hälsa på hennes familj och visa att du har stake nog att möta hennes föräldrar och syskon så att de får ett ansikte till svennebananen som deras dotter träffar.

Detta kommer inte bara leda till att du själv får respekt utan även att du och tjejen ifråga får mer förtroende till att hitta på saker och även friare tyglar vid såna löjligt simpla saker som att övernatta ihop på nåt hotell eller whatever om ni är iväg nån helg.

Jag själv är väldigt Svensk av mig i sättet men den här Libanesgenen är ändå djupt rotad och jag tycker ärligt talat att den är bra om man tar fram den vid rätta tillfällen och inte överdriver saker och ting. Jag är oxå väldigt jämnställd och tycker att killar som tjejer ska få lika mkt fria tyglar så det inte är så att tjejen ska va en ängel och killen får knulla allt som rör sig, typ. Nu är inte alla lika perfekta som mig men de är inte heller automatiskt bergsgetter utan någon som helst förståelse för att de bor i ett annat land och utan vilja till anpassning.

Lycka Till hur som hur, känn dig fram och använd hjärnan bara så ska det nog gå bra.
Får man fråga var i Libanon hon är ifrån samt vilken religion hon har? Bara nyfiken för det kan spela roll gällande hur hon och hennes familj är :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Libanesiska kvinnor kan i vissa fall vara det vackraste som finns :tummenupp
GRATTIS!!!!

Jag håller med om att det finns många vackra Libanesiska kvinnor, även grekiska kvinnor är ofta vackra.

Tyvärr drabbas dom av att en natt när dom sover smyger sig fulhäxan på dom och spöar dom med fulkäppen.

Det går bokstavligt talat över natten att dom blir fula hucklekärringar.

Fransyskor däremot kan vara vackra långt upp i åldern.

Men det spelar ju mindre roll om man byteer kärring ofta.
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Vafalls? Du menar att du förstår dig på "svenska" kvinnor?
Fan, skriv en bok eller två o dra in några millar. :p

Ang resten ... tror inte att det spelar så stor roll ... att vara dig själv o sen då det känns rätt(o dra inte på det för länge) att träffa päronen o vara allmänt trevlig, det tror jag imponerar. Men vad vet jag? Jag är ju skilld ....
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Jag håller med om att det finns många vackra Libanesiska kvinnor, även grekiska kvinnor är ofta vackra.

Tyvärr drabbas dom av att en natt när dom sover smyger sig fulhäxan på dom och spöar dom med fulkäppen.

Det går bokstavligt talat över natten att dom blir fula hucklekärringar.

Fransyskor däremot kan vara vackra långt upp i åldern.

Men det spelar ju mindre roll om man byteer kärring ofta.

Fransyskor har däremot grova attitydsproblem.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top