Aprilia Tuono V4

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Låter gött! Jag har valt medel i steg 1. Du kände inte att steg 1 var "tråkigt"? Du har väl kört ett tag? Men instruktörerna kanske anpassar sin grupp efter förmåga :)

Tråkigt??? Ånej!
Medel är Svensson och många anser sig ligga där.
Tom med vulcan1500.
Det gick iaf för långsamt för att jag skulle få vettigt flyt.
På rakorna bränner du om de flesta. Men många Svensson sitter på R1:eek:r och kör långsamt i kurvorna och bränner när det är lätt dvs rakt fram.
Fick lite banne när jag körde om på vissa ställen.
Men mitt val var snabb inte medel.
Sen är SMC en uttalad trafikövning och inte att jaga varvtider vilket man får respektera.

Tror utan att veta att medel blir hur bra som helst för dig med avseende på dina antal hojår.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Sen ska man skilja på Steg och Hastighet också... Steg 1 är inte grundkurs som sedan blir mer avancerad, stegen innehåller olika saker.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Fick du åka och tanka på lunchen Demon eller hade du med dig extrasöpp?

Tanka bör man annars dör man :)
I regnet på lördag slängde jag i fem liter efter fyra pass. Det hade gått hela dagen.
Söndag krävde mer, en tank räcker inte.
Och jag skulle inte rekommendera att chansa på att soppan räcker om lampan börjar lysa. Har testat med SD:n och det är inte kul när hojen hostar och dör i en kurva.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Sen ska man skilja på Steg och Hastighet också... Steg 1 är inte grundkurs som sedan blir mer avancerad, stegen innehåller olika saker.

Helt riktigt!
Hastigheten i medel var för låg för mig och ännu viktigare, min hastighet var för hög för de flesta andra i gruppen och skapade i vissa stunder obehag.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Sen ska man skilja på Steg och Hastighet också... Steg 1 är inte grundkurs som sedan blir mer avancerad, stegen innehåller olika saker.
Jo det vet jag ? tänkte mest bara så man inte får åka runt och öva på samma saker som man gjort i knix steg 1-3. Repetition är iofs vettigt. Och blicken kan man inte bli påmind för mycket om. Men tröttnar lite när imstruktören säger att man ska räkna väderkvarnar på kinnekulle och hur många siffror man kan se längs banan.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jo det vet jag ? tänkte mest bara så man inte får åka runt och öva på samma saker som man gjort i knix steg 1-3. Repetition är iofs vettigt. Och blicken kan man inte bli påmind för mycket om. Men tröttnar lite när imstruktören säger att man ska räkna väderkvarnar på kinnekulle och hur många siffror man kan se längs banan.
Knix är... Inte riktigt samma sak, och har instruktören inget bättre att komma med så säg till, då är det hög tid att denne skärper till sig!
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Knix är... Inte riktigt samma sak, och har instruktören inget bättre att komma med så säg till, då är det hög tid att denne skärper till sig!
Det var på provapådagen på kinnekulle förra året som han kom med de bra ideerna :) kanske kan hyra dig jåke istället? ;-)
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Prova på och de olika stegen är inte samma sak.
Vi räknade inte några väderkvarnar.
Det är mycket annat att tänka på.
Detta var min första helg med SMC och ytterst lärorik.
Innan har jag mest dönat på.
Kul grej när min kompis på s1000rr säger att fan va det gick undan, hade ingen chans att hänga på.
Jag i min tur åkte bara runt och övade sena bromspunkter. Tog det hur lugnt som helst. Kul reflektion att gasa är inte allt :)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Det var på provapådagen på kinnekulle förra året som han kom med de bra ideerna :) kanske kan hyra dig jåke istället? ;-)
Inga dåliga idéer för att få folk att se sig om, du anar inte vad lite vissa ser. Men man kan ju variera sig lite...

Nja, jag har slutat och ger tyvärr bara privatlektioner om jag råkar vara på plats.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jåke vad tror du om sportsmart2 istället för original Diablo Rosso corsa?
Greppet i Rosso corsa var kanon i min ringa fart. Hållbarheten var dessvärre en annan :(
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Prova på och de olika stegen är inte samma sak.
Vi räknade inte några väderkvarnar.
Det är mycket annat att tänka på.
Detta var min första helg med SMC och ytterst lärorik.
Innan har jag mest dönat på.
Kul grej när min kompis på s1000rr säger att fan va det gick undan, hade ingen chans att hänga på.
Jag i min tur åkte bara runt och övade sena bromspunkter. Tog det hur lugnt som helst. Kul reflektion att gasa är inte allt :)
Låter ju bra. Får försöka hålla tillbaka hornen jag med då och försöka lära mig köra istället ?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jåke vad tror du om sportsmart2 istället för original Diablo Rosso corsa?
Greppet i Rosso corsa var kanon i min ringa fart. Hållbarheten var dessvärre en annan :(
SS håller i de med så det räcker och blir över. Kommer däremot leva ungefär dubbelt så länge... Lite annan känsla att köra med, lite rundare profil fram och lite mindre feedback.
 

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Kungälv
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Demon: Fick du ha din noisekiller i din arrow slipon på smc kursen?
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
SS håller i de med så det räcker och blir över. Kommer däremot leva ungefär dubbelt så länge... Lite annan känsla att köra med, lite rundare profil fram och lite mindre feedback.

Ok, kommer testa dem.
 

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Jåke vad tror du om sportsmart2 istället för original Diablo Rosso corsa?
Greppet i Rosso corsa var kanon i min ringa fart. Hållbarheten var dessvärre en annan :(
Jag krängde på rosso 2 bak nu. Är ju inte i samma klass som er. Men impad av det på gata änsålänge iaf ?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Eh. Vilket liv det blir när spjället i avgasröret lämnas öppet :brinnerup

Edit; Lite fix i helgen som gick.
Provade racekåpor från rsv4. Kan bli cool!

Gjorde en stöld(haha)räd i SpoonvValley garaget.
Montera en inte helt standard öhlins styrdämpare. Det gjorde skillnad mot skräpet som satt där, inte nervös när hjulet ligger an backen med knapp kraft..
En öhlins bakdämpare som ska gås igenom före montering.
Kolfiberskydd för motor, vilket silikon ska man våga använda som inte lämnar märken?

Därtill bytte jag ventiler på mina Oz fälgar som ska på också.. Blir en eller två dagar till med prov och försök.

Dessutom fick den gå några rundor i bromsbänken, mest för att det lät så gött..
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top