Kul kille på Zatzy. Enjoy!

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAH.....garvar så jag grååååter...HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHA
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
haha hann bara läsa 2 sidor innan jag måste dra men var mycket underhållande..ska fortsätta när jag kommer hem :D
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
oldnews.jpg
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Uppenbara troll är ju dock inte lika roliga som de där dumjävlarna som verkligen tror på sig själv :D
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Hahahahahahahhahahahahahaahaaaaaaaaaaaa faaaaan vad bra läsling garvar fortfarande........:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var kul i början men började bli ganska tråkig och uttjatad mot slutet. Samma kommentarer av trollet större delen av tråden. 30+ hk genom att byta avgassystem på en 330 org. *fniss*
 

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället
Underbar tråd! Snubben är ju verkligen ute och dagdrömmer, eller så har han spelat för mycket NFS :tungan
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
Jag skulle vilja se CV siffror på bmw'n och en K7.
Sätter min hoj på spel att cvet är bättre på en hoj som vägen 200kg istället för en bmw på typ 1300kg.
Jag vet bara att min k2 för typ 6årsedan så dödade jag allt som hette rakt fram. Nästa missuppfattnig som jag läste i tråden ligger i bromsträckan på att en motorcykel bromsar bättre, fel uppfattning där med....varför har bliarna snabbar vartider på banorna än mc??? kan man fråga sig....
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag skulle vilja se CV siffror på bmw'n och en K7.
Sätter min hoj på spel att cvet är bättre på en hoj som vägen 200kg istället för en bmw på typ 1300kg.
Jag vet bara att min k2 för typ 6årsedan så dödade jag allt som hette rakt fram. Nästa missuppfattnig som jag läste i tråden ligger i bromsträckan på att en motorcykel bromsar bättre, fel uppfattning där med....varför har bliarna snabbar vartider på banorna än mc??? kan man fråga sig....

CV har inget med vikt att göra...bilar torde vara halare, luftmotståndet är problemet för topphastigheter, inte vikten (inom rimliga gränser naturligtvis).

Men...BMW i all ära, men en 330 som käkar sporthojar över 200? :rofl Jajäääädrar.
 

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Jag skulle vilja se CV siffror på bmw'n och en K7.
Sätter min hoj på spel att cvet är bättre på en hoj som vägen 200kg istället för en bmw på typ 1300kg.
Jag vet bara att min k2 för typ 6årsedan så dödade jag allt som hette rakt fram. Nästa missuppfattnig som jag läste i tråden ligger i bromsträckan på att en motorcykel bromsar bättre, fel uppfattning där med....varför har bliarna snabbar vartider på banorna än mc??? kan man fråga sig....

mer gummi i asfalten
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
"Kring 200km/h så börjar luftmotståndet att ta ut sin rätt, den låga effkten på tex. 180hk räcker inte till helt enkelt." :p
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
"Kring 200km/h så börjar luftmotståndet att ta ut sin rätt, den låga effkten på tex. 180hk räcker inte till helt enkelt." :p

Det är inte helt taget ur luften, men 180 hk räcker till mer än man tror även över 200 på hojar.

Det miffot inte förstår är att en sporthoj på 180 friska är rätt rask upp mot 280...accelerationen 100-200 är ju rätt bisarr på en frisk cykel..
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
har en kompis med bilar som gör 300+ och enda sättet att åka ifrån hojar är, UTHÅLLIGHET.

Han pendlar relativt ofta Sthlm <-> Linköping och den enda fördelen med bilen är ju att det är betydligt enklare att "glida" i 300, AC, komfortabel stol, musik osv.
Annars är det rätt så kört för bilen, acceleration är ju förlorat hursomhelst (för bilen alltså)

hur kul är det att köra 15 mil i runt 300 med MC? rätt jobbigt, med bil är det ju lite enklare
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Är ju uppenbart troll :)

Här ser ni själv hur slö en hoj ofta är efter 200km/h.....

youtube.com/watch?v=mM1lGDfucHY&feature=related

[YOUTUBE-ID]mM1lGDfucHY[/YOUTUBE-ID]


Jo, ser ju hur hojen tappar allt efter 200km/h i filmerna han länkar till.. lätt att förstå att hans diesel bmw glider ifrån flera billängder innan den når topphastigheten 260km/h :va:va:va

TROLL :D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top