Cigarr-tråden

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
va va det för några garrar nu då? Hoppas de va tipset med brevlådan du gilla :banana
 

Henken

Guest
Får jag gissa att det är en låda Esplendidos med glaslock? :näsblod

Som du säkert förstår är jag inte speciellt insatt i cigarrvärlden. En snabb googling visade att det är Esplendidos, dock inget glaslock. Kubanerna (spec. i Havanna) har en förkärlek i att sälja värdelösa kopior till turister men dessa köpte jag inte på gatan. Tog lådan till en affär i Trinidad sen och lät de granska innehållet för att dubbelkolla. :tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nikotinberoende

Hur ser det ut för er? Själv är jag inte nikotinberoende (ännu?) men har inte heller rökt särskilt länge o ligger på 1-4 garrar i månaden.

Hur ofta / länge kan man röka cigarr utan att bli slav under nikotinet?

Erfarenheter och tips önskas!
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Hur ofta / länge kan man röka cigarr utan att bli slav under nikotinet?

Jag har rökt cigarr regelbundet under fem år och har absolut noll och inget nikotinberoende. Då man inte tar halsbloss så skulle jag gissa att den mängd nikotin som går ut i kroppen via slemhinnorna är tämligen försumbar.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har rökt cigarr regelbundet under fem år och har absolut noll och inget nikotinberoende. Då man inte tar halsbloss så skulle jag gissa att den mängd nikotin som går ut i kroppen via slemhinnorna är tämligen försumbar.

Jag misstänker att det är så det ligger till också

Och om jag ser till att den nikotinkänning jag får som icke rökare/snusare är så lindrig med tanke på att det röks så länge så måste det vara lite nikotin som går över till kroppen.

Cigarrer kan, nog, dock skyllas för o skapa ett annat beroende. Det är ju så gott o trevligt på alla vis.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fick ett litet paket från puroexpress igår.

I kväll ska vi se om jag inte kan få mig en stund på akterdäck med en cigarr och en kaffe. :)

P1010031.jpg


Jag tog en lite längre eftermiddagsfika och satt med en kaffe och en Jose L. Piedra conservas och tittade ut över öresund från akterdäck.

God. Lagom både i smak och i tidsåtgång. Fantastiskt prisvärd. Tack Plåtis för tipset tidigare i tråden. :tummenupp
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gutt att det finns budgetcigarrer o tillgå. Enda Jose L Piedra jag testat är Cremas o de vart också bra.

Jag har Cohiba Robustos på gång, skall bli intressant o se vad de kan ge.

Om du får en nico-kick, så käka lite socker så går det över snabbt. En bit mörk choklad brukar avsluta bra.

Skall testa detta. Är vanvettigt glad i mörk choklad, har alltid en Lindt 70% + nån annan på lut hemma.
 
Last edited:

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
Remy Martin VSOP, Ramon Allones Small Club, Miles Davis i högtalaren och solnedgång... sa jag att jag gillar att leva i ett I-land?

Skulle precis skriva exakt samma! :)

Nästan.. Nu sitter jag ju I annat I-land och sköljer ner en hoyo robusto, med zacapa xo.

Life is good!
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Nationaldagen firades med den kanske godaste Bolivar PC jag någonsin rökt. Fullträff! Den fina kvällen förärades en Ramon Allones SCC.

OT: Nu blir det att fortsätta firandet med Talisker Destillers Edition 1991.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Idag är det Sveriges Nationaldag. Det ska firas högklassigt.

Fuente Fuente Opus X PerfecXion X.

Trewligt trewligt, Opus X me like... :tummenupp

Vi firade nationaldagen med picknick i Rålis, riktigt najs i detta väder faktiskt, alla anstötligt lättklädda damer till trots... :rolleyes:

Avslutade sedan dagen med italiensk middag, en dubbel espresso, god grappa och en Epicure no 2 (lite tjatigt kanske, men den är ju beroendeframkallande god...) :tungan
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Sörjde dagens nederlag och firade dagens framgångar med Sill, färskpotatis, iskall öl, nubbe och en Siglo II efter inmundigat Zoegas Skånerost. Tusan så gott i värmen.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Sörjde dagens nederlag och firade dagens framgångar med Sill, färskpotatis, iskall öl, nubbe och en Siglo II efter inmundigat Zoegas Skånerost. Tusan så gott i värmen.

Trewligt trewligt! :) ...och idag är det riktig tropikvärme i El Stockholmo måste jag säga :yoparty

Bio efter jobbet, sen en sen middag på Ciao Ciao Due's uteservering i kvällsvärmen och efter det en riktigt bra kombo av dubbel espresso, Grönstedts XO och en Short Churchills :tungan

Damen har somnat och själv sitter jag nu med en svalkande sval Hoegaarden och en Petit Edmundo på balkongen. Fortfarande i shorts och kortärmat. Tänk om alla fredagar var såhär... :tungan
 

Bifogat

  • Fredagsmyyyys.JPG
    Fredagsmyyyys.JPG
    198.5 KB · Visningar: 52

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Flor de Copan Gordito Maduro

Mulet o inte så varmt men inte hindrade det mig att njuta en god bok med en Flor de Copan Gordito Maduro som legat 1 år i humidoren.

Udda size, rak sedan avsmalnade från hälften.

Fint drag med fantastisk askpelare (tills jag fick den i knät när jag vände blad mer koncentrerad på boken än cigarren) med fin marmorering.

Mild sötaktig smak åt det krämiga hållet. God om man är sugen på en ickekuban. Mer tobak mot slutet.

Beställde en lådda Partagas shorts idag, nån förräntning måste det bli på den nu tillbakafådda skatten.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top