Blandningar Dunlop NTEC Slicks (sammanställning)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Du kan med fördel ringa TL-racing och ställa frågorna till dem så får du alla svar du vill ha. De vet vilket däck som passar din typ av hoj på den aktuella banan beroende på vädret.
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Dunlop N-Tec

OK, det är såpass. Tackar!

Du kan med fördel ringa TL-racing och ställa frågorna till dem så får du alla svar du vill ha. De vet vilket däck som passar din typ av hoj på den aktuella banan beroende på vädret.
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag kommer satsa på GP-racer. Tydligen samma profil och karaktär som tl-däcken men 1000:- billigare. Dom klarar inte racetempo (typ 1.08) för länge, då blir dom för varma men så fort åker inte jag så det blir nog finfint :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Pirelli däcken som Greven säljer funkar också fint, både för motionären och den som vill sätta banrekord :)

Känslan av nya bra däck är oslagbar och värd varenda krona, tycker jag.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag kommer satsa på GP-racer. Tydligen samma profil och karaktär som tl-däcken men 1000:- billigare. Dom klarar inte racetempo (typ 1.08) för länge, då blir dom för varma men så fort åker inte jag så det blir nog finfint :)

Du ska inte jämföra GP-racer med KR-modellerna. Skillnaden är som natt och dag. Jag vet att det står NTEC även på GP-racer, men de är inte i närheten av KR-modellerna när det gäller fästet.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jag undrar om någon har tips till en Rookie, jag är ute efter Dunlop N-tec.
Ska köra på gelleråsen på Bike Week som blir mitt första tävlings-race.
Har hört av många att det är Dunlop N-tec som gäller, vilket däck räcker för mig som vill har bra grepp, livslängd och är nybörjare.. Jag kör en Yamaha R6 2008, nöter säkert långt ifrån lika mycket däck som ni gör som kör 1000cc. Vore jättetacksam om någon med erfarenhet vill dela med sig, tänkte ringa till TL-racing och beställa inom kort.

Tack på förhand!

Bak hette deras lite hårdare däck tidigare 6680, förra året ersattes det av 6838 tills i år har även det däcket utgått och ersatts av 6854.

Så mitt råd till dig är att köpa 6854 vilket även Tomas på TL kommer att säga.

Fram tycker jag du ska köpa 6817. Det är motsvarigheten till 6680 fram. Många kör på 6813 mem det ruggar och tar slut fort. Många kör fortare med 6817 oxå och säger att det ger bättre känsla. Fram kan du lätt hitta någon som säljer beggat. Du kommer inte märka någon skillnad.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Nu när pundet nästan är gratis, vart i UK köper man dom till bäst pris?
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag har åkt på gp-räser tidigare och greppet räcker för den farten jag har för tillfället. Om jag helt plötsligt börjar åka fort som fan på mitt första räjs så får jag handla ännu bättre sulor ;) Någon vis man (Skalman) sa en gång att man klipper två sek på sitt PB på ren skräck när man kör sitt första räjs så man vet ju inte :)
 

Aghili Racing

Aghili racing..custom racebikes.
Gick med
15 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
HRC cbr 1000rr
Fast det där tror ju Öhlins också på, trots att det är hur enkelt som helst att ta sig runt det.
Så, frågan kvarstår. Vart i UK köper man KR-däcken till bäst pris?

lyssna på munken nu!

Dunlop n-teck däcken kostar i princip lika mkt över allt,
tyskland, UK och USA. Tro mig har kollat. kan pm,a dig länkar så kan du se sj.

mvh
:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag köpte billiga Dunlop i depån förra året och de var inköpta i England via nätet så visst går det för den som vill.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nya däck av årets modell är det samma pris på överallt då Dunlop har det som policy att det ska kosta lika mycket var man än köper dom.

Men en skillnad är att nya oanvända fjolårsdäck kan man köpa mycket billigare utomlands. Hemma sätter inte Dunlop ner priset förens dom är 2-3 år gamla.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Helt säker?
Fick du se kvitto eller fick du hänvisning till hemsida?
Har letat i min teflonhjärna och de var nog köpta av en utländsk bandagsarrangör när jag tänker efter (jag köpte alltså av han som köpt av dem). Att beställa från England skulle dock inte vara några problem så länge volymerna inte var för stor (tror de hade ett max antal per beställning).
 

Hellrider

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2005
Ort
Varberg
Hoj
Inte nu lägre!
Angående dom "nya" 120/70 slicksen, nån som testat 343 blandningen?
kört 753 som ska vara som 6817, 343 ska tydligen ligga mellan 753 å 6813 enligt TL.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Jag har åkt på gp-räser tidigare och greppet räcker för den farten jag har för tillfället. Om jag helt plötsligt börjar åka fort som fan på mitt första räjs så får jag handla ännu bättre sulor ;) Någon vis man (Skalman) sa en gång att man klipper två sek på sitt PB på ren skräck när man kör sitt första räjs så man vet ju inte :)

och GP racer däcken räckte uppenbarligen till 3e plats i Rookie 600, grattis :)

/Nitrous
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top