Grekland till Lyxfällan

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Clarkson har funderat lite ...

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/b5fKxlfxVoI&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/b5fKxlfxVoI&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Undrar om de som tänker rösta på sossar/kommunister & trädkramare tänker till lite nu...?:va:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fel land pucko.

Du ska bojkotta Grekland...

Halloumi är fan visst grek-käk.
För övrigt var det rea-hylla med Feta-ost på PrisXtra idag.

:banana

Edit: du är väl inte grek? Snälla säg att du inte är det? :rofl

Fy fan vad kul om vi hade en egen grek-expert på forumet som kan redogöra för hur man kan vara så loser att man fuckar upp ett (till att börja med) helt land genom att sköta redovisningen som på orient-livs.

:banana

Haha, grek. :blah

Allt är Eyjafjallajökulls fel. :mad:

Det där jävla namnet är bara så loser, nästan som om det vore grekiskt. :lol
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Halloumi är fan visst grek-käk.
För övrigt var det rea-hylla med Feta-ost på PrisXtra idag.

:banana

Edit: du är väl inte grek? Snälla säg att du inte är det? :rofl

Fy fan vad kul om vi hade en egen grek-expert på forumet som kan redogöra för hur man kan vara så loser att man fuckar upp ett (till att börja med) helt land genom att sköta redovisningen som på orient-livs.

:banana

Haha, grek. :blah



Det där jävla namnet är bara så loser, nästan som om det vore grekiskt. :lol

Det finns flera Greker / Halvgreker på forumet, någon hade ju flaggan som avatar.

Man skrattar ju lite åt den där Fortum-reklamen om Grekisk kärnkraft...

"...så spar dom både pengar och energi..."
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men de, flesta, verkar ha den goda smaken att hålla låg profil. :D

Det är härligt med lojalitet, ungefär som när AIK'arna går hem från matchen med halsduken i fickan när dom har åkt på däng av Djurgården...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är härligt med lojalitet, ungefär som när AIK'arna går hem från matchen med halsduken i fickan när dom har åkt på däng av Djurgården...

Ja men det de gjort är ju ofårlåtligt, jag kan ärligt talat tycka att om tyskarna hållt sig på mattan i 65 år så kan gott grekerna få ha hundhuvudet i ett decennium. Minst.
Fatta hur mycket pengar de bränt, nästintill omätbart.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja men det de gjort är ju ofårlåtligt, jag kan ärligt talat tycka att om tyskarna hållt sig på mattan i 65 år så kan gott grekerna få ha hundhuvudet i ett decennium. Minst.
Fatta hur mycket pengar de bränt, nästintill omätbart.

Jo, det är ju lite mer än en Toblerone på kreditkortet, det kan jag hålla med om.

Men jag tycker ändå inte att vi ska låta Tyskarna glömma att dom förlorade kriget, två gånger dessutom...
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Halloumi är fan visst grek-käk.
För övrigt var det rea-hylla med Feta-ost på PrisXtra idag.

:banana

Edit: du är väl inte grek? Snälla säg att du inte är det? :rofl

Fy fan vad kul om vi hade en egen grek-expert på forumet som kan redogöra för hur man kan vara så loser att man fuckar upp ett (till att börja med) helt land genom att sköta redovisningen som på orient-livs.

:banana

Haha, grek. :blah



Det där jävla namnet är bara så loser, nästan som om det vore grekiskt. :lol

Va inte bitter Markus.
Jag lever DITT drömliv här.

Det kommer nya sponsorpengar från Sverige och Tyskland snart som ska fördelas och de bästa av allt är att ni som lever i en sann demokrati och väljer vilka som ska regera/styra inte kan göra ett skit mer än att sänka era huvuden och knyta näven i fickan, häckla grekerna på ett MC-forum, mumla lite jävla greker i sann svensk anda...

Va inte bitter Markus.
Jag lever DITT drömliv här.:D
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag har grekiskt ursprung och håller i princip med er. Jag känner ingen empati för deras ruttna korrupta system och inte heller anser jag att de ska få nya lån. Det bästa som kan ske, på lång sikt, är att de går tbax till sin gamla valuta, Drachmern, och devalvera. Det som skapat situationen är deras mentalitet tillsammans med Euron.

Ni som vill rösta fram Euron kanske förstår nu vad som kan hända när man binder sitt lands valuta till någon annan större marknad.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Det kommer nya sponsorpengar från Sverige och Tyskland snart som ska fördelas

Man får ju verkligen för Greklands skull hoppas att de styrande har en smartare inställning än så till de lån man får. Men om denna inställning är representativ för gemene grek, så är det bara att konstatera att det är highway to hell som gäller. Du och alla andra därnere kommer att dö utfattiga.:fakta
 

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Repatriering
Hoj
ZX6R -07
Man får ju verkligen för Greklands skull hoppas att de styrande har en smartare inställning än så till de lån man får. Men om denna inställning är representativ för gemene grek, så är det bara att konstatera att det är highway to hell som gäller. Du och alla andra därnere kommer att dö utfattiga.:fakta

Du kommer också att dö utfattig och med stor sannolikhet och ensam på ett ålderdomshem :fakta
Eller menar du att jag inte kommer att lämna något till mina barn:va

Det är just dom som du refererar till "styrande" som har pippat grekiska folket och satt landet i denna situation som vi är i just nu.

Så bestäm dig, är det grekiska folket som är skyldiga eller politikerna??
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Man får ju verkligen för Greklands skull hoppas att de styrande har en smartare inställning än så till de lån man får. Men om denna inställning är representativ för gemene grek, så är det bara att konstatera att det är highway to hell som gäller. Du och alla andra därnere kommer att dö utfattiga.:fakta

Det verkar ju inte bättre än att det är en ganska vanlig uppfattning hos grekerna att ngn annan ska betala för deras vansinniga politik. Det kanske fungerar med bara Grekland, men snart står Spanien, Portugal, Italien och Storbritannien i kö för att få lån för att undvika statsbankrutt.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Du kommer också att dö utfattig och med stor sannolikhet och ensam på ett ålderdomshem :fakta
Eller menar du att jag inte kommer att lämna något till mina barn:va

Det är just dom som du refererar till "styrande" som har pippat grekiska folket och satt landet i denna situation som vi är i just nu.

Så bestäm dig, är det grekiska folket som är skyldiga eller politikerna??

De är naturligtvis skyldiga båda två. Ett folk har som bekant de politiker de förtjänar. Man kan väl dock anta att politikerna försöker reparera skadan nu, under galgen.

Det är dock att göra det enkelt för sig att hävda att politikerna pippat folket och att det skulle vara enda orsaken till krisen. Något så när tänkande människor måste väl kunna begripa att det varit på väg att gå åt helvete ett tag åtminstone. Folket, till stora delar i alla fall, förefaller ju ha varit nöjda med den politik som förts och som lett till krisen.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top