Gasturbinhoj = JETeskoj!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
nä men....Ful quote vadå?:va:confused:

Ja jo...:rolleyes:

Jag kan rapportera att det gått både bra och dåligt idag! De bra nyheterna är att vi fick igång motorn och att ingen kom till skada! De dåliga är att den inte gick rent, att vi inte lytckades reproducera första startens hyfsat lyckade resultat de följande fem försöken samt att vi nog inte fick med den bra starten på film... :( Men lite material fick vi ihop så film ska det bli, Johansson får redigera och återkomma om det i sinom tid! :)

Edit: Vi fick med starten på film! Kommer ett klipp hyfsat snart skulle jag tro :)
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Här kommer filmer!

Inget fancy, bara vad vi hade helt oredigerat. Johansson kommer sätta sig ner och klippa ihop allt material till en längre och bättre film, men så länge trodde han inte att ni skulle orka vänta på att få se något:D


http://www.youtube.com/watch?v=4mz9Ff4lJeM
http://www.youtube.com/watch?v=0TiaNXwT5P8

En film i realtid, en i slow motion där man tydligt ser vågmönstret (machdiamanterna) i lågan!:banana Johansson får förklara bättre vad det är vi ser :)
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tjo gubbs! Det gick ju rätt skapligt det här trots massa strul med att få motorn att tända och att fylla över lustgasen till motorns tank, motorn är som ny invändigt och jag har fått massa idéer på förbättringar inför nästa uppstart.

Raketmorot20diamanter1.jpg


Jag ska höra mig för med lite folk som håller på bygga egna bipropellantraketer, det är ju helt klart nån form av högfrekvent förbränningsinstabilitet eftersom den pulserar så som den gör. Jag ska sätta mig ner och klippa ihop en film från dagen och skriva ihop en sammanfattning över vilka förbättringar som ska göras och så, men just nu är prio ett en febrig dotter med krupphosta.

Tjo!:banana
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Här kommer filmer!

Inget fancy, bara vad vi hade helt oredigerat. Johansson kommer sätta sig ner och klippa ihop allt material till en längre och bättre film, men så länge trodde han inte att ni skulle orka vänta på att få se något:D


http://www.youtube.com/watch?v=4mz9Ff4lJeM

Efter 1.20, när det lååååååååångsamt dyker upp ett ansikte på andra sidan bilen, den sekvensen är skön!!!:tummenupp
 

CsabaM

Medlem
Gick med
11 Sep 2012
Ort
Sundbyberg
Hoj
Suzuki GSR600 -06 (såld) szuzuki gsr750 -14 (till salu) Suzuki GSXR 1000 K5
Efter 1.20, när det lååååååååångsamt dyker upp ett ansikte på andra sidan bilen, den sekvensen är skön!!!:tummenupp

precis vad jag tänkte kunde inte sluta garva när huvudet stack upp.

GRYMT jävla roligt och se till slut.
det här kommer helt klart bli årets julklapp till ungarna :D

för er som har läst boken " 100 åringen som klöev ut genom fönstret"
johansson och gubben i boken skulle kunna vara släkt hahah. (specielt sektionen när gubben leker med dynamit)

lycka till! helt klart bästa tråden
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sådärja, då är man åter på väg hemåt då! Har precis kommit fram till syrran i uppsala, bor över här inatt och fortsätter söderöver imorgon.

Stort tack till Johansson med familj och vänner för att de tog emot mig i sitt hem och för en mycket trevlig tur, var skitkul att träffas och att få se motorn in action! :) Stort tack även för mat och husrum, och även raketbränslet var trevligt:D :tummenupp

Tjipp!
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Det där måste väl räknas som jäkligt lyckat!
Motorn gick ju i flera minuter med machdiamanter o allt.
Lite tinkering så är den nog stabil som en rekry...

?
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det där måste väl räknas som jäkligt lyckat!
Motorn gick ju i flera minuter med machdiamanter o allt.
Lite tinkering så är den nog stabil som en rekry...

Spam?

Nja, det långa klippet var som sagt i slow motion, saktat ca 20 gånger. Motorn gick i ca 10 sekunder :) Men jag tror också att han reder ut det här alldeles prima!

Det gick så bra så med mig, tackar som frågar:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nja, det långa klippet var som sagt i slow motion, saktat ca 20 gånger. Motorn gick i ca 10 sekunder :) Men jag tror också att han reder ut det här alldeles prima!

Det gick så bra så med mig, tackar som frågar:hihi

Ursäkta spammet, du känns som en lillebror man kan småmobba lite:hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Sådärja, då är man åter på väg hemåt då! Har precis kommit fram till syrran i uppsala, bor över här inatt och fortsätter söderöver imorgon.

Stort tack till Johansson med familj och vänner för att de tog emot mig i sitt hem och för en mycket trevlig tur, var skitkul att träffas och att få se motorn in action! :) Stort tack även för mat och husrum, och även raketbränslet var trevligt:D :tummenupp

Tjipp!

Tack själv Anton! Det var kanonroligt att du tog dig tid att komma förbi, ingen dålig omväg från Uppsala direkt. :)

Nu är det bara att tanka upp Sierran och vända om, för till helgen ska vi provköra turbinsparken på Mosjön om vädret tillåter!:tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:banana

Jag tror dock att jag får vila upp mig lite innan nästa tur uppåt landet, fifan vad långt det var att köra...:näsblod :D Men tackar som frågar, någon gång kommer jag gärna tillbaka och inspekterar!:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top