Åmål med omnejd!

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Inte fått mat på en vecka? :rofl

Ja synd på termostaten CE, men hojen verkade ju gå fint på hemresan så du ska nog inte vara orolig. Gött att det bara var bromsljuskontakten som behövede smörjas. Tror du får ge kawan lite kärlek i vinter så den inte trilskas med dig till våren sen :tummenupp

Ja, jag får nog ge den lite kärlek:tungan. Lite ny färg också om jag nu hittar en ny lr får ihop den gamla v-kåpan:)
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
gjorde susen med uppvärmning över fjället tycker jag ;-)

:tungan Går å småler åt fjällfinalen! Va så jävla kul när du "spelade bowling" med 2 hästar rakt in i fårskocken! :Rockbanan Hästarna o fårskallarna blev livrädda efter du drog förbi och rusade som galningar in i fårskalle-carporten! Fåren föll som käglor, låg upp o ner! Vilken underbar syn! FÅR den inte ur min SKALLE!!! :skrattaåt
 

Raay

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
åmål
Hoj
Cbr 900 rr , ,2 x ns 125r2 ,
gårdagen tog styggt på slangarna.......:hojbusa läge för en brinn ut och ett byte :yoparty
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Ni känner säkert till det men första avtagsvägen på 45:an mot Sjövik och Avelsäter från Åmål är lite småtrevlig.
Fin kurvig väg, men med många luriga av/infarter.

Den visade sig vara perfekt för mig som övar svängar. :tummenupp

Finns det fler kurviga vägar i närområdet?
 
Last edited:

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
:banana Kanske skulle ta en riktig bowlingkväll off-season!? :hoppa Bollkul! Behöver jag oxå öva på, bara bowlat 2 ggr i hela mitt långa liv! :hoppskrat Mycket dikeskörning har det vatt´, men jäkligt kul i gôtt sällskap o med rätt sportdryck! :öl
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
:banana Kanske skulle ta en riktig bowlingkväll off-season!? :hoppa Bollkul! Behöver jag oxå öva på, bara bowlat 2 ggr i hela mitt långa liv! :hoppskrat Mycket dikeskörning har det vatt´, men jäkligt kul i gôtt sällskap o med rätt sportdryck! :öl

Ja det kan vara trevligt, jag kan också behöva träna lite:D Men jag tycker inte om banorna på Dalhall, de är så ojämna, å man behöver ju inte göra det svårare än vad det redan är:tungan Men jag kan ju vika mig, om flertalet vill dit:)
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Ja det kan vara trevligt, jag kan också behöva träna lite:D Men jag tycker inte om banorna på Dalhall, de är så ojämna, å man behöver ju inte göra det svårare än vad det redan är:tungan Men jag kan ju vika mig, om flertalet vill dit:)


Har aldrig varit på Dalhall, bara på Bölas Bowling i Säffle och på Karlberg! :tuttar Ja, det blir två bollar det, jag menar gånger! :yoparty Karlberg är perfekt! :fyllisar
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Har aldrig varit på Dalhall, bara på Bölas Bowling i Säffle och på Karlberg! :tuttar Ja, det blir två bollar det, jag menar gånger! :yoparty Karlberg är perfekt! :fyllisar

Bara det finns sportdryck på stället så är jag på. Som den elitbowlare jag är vägrar jag spela i undermåliga lokaler som inte kan handhålla med sportdryck av bästa kvalisort :D
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Ni känner säkert till det men första avtagsvägen på 45:an mot Sjövik och Avelsäter från Åmål är lite småtrevlig.
Fin kurvig väg, men med många luriga av/infarter.

Den visade sig vara perfekt för mig som övar svängar. :tummenupp

Finns det fler kurviga vägar i närområdet?

Ja du har ju den vägen som går mot Nysäter, sväng vänster vid berga skola å sen är det bara å köra mot Nysäter:)
 

Raay

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Ort
åmål
Hoj
Cbr 900 rr , ,2 x ns 125r2 ,
Bara det finns sportdryck på stället så är jag på. Som den elitbowlare jag är vägrar jag spela i undermåliga lokaler som inte kan handhålla med sportdryck av bästa kvalisort :D

jag är på om de finns klot me motor......:tummenupp

gärna 2 takt:yoparty
 
Last edited:

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Brr, ikväll var det riktigt kallt...

Bowling är kul... jag är på! :tummenupp
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Bara det finns sportdryck på stället så är jag på. Som den elitbowlare jag är vägrar jag spela i undermåliga lokaler som inte kan handhålla med sportdryck av bästa kvalisort :D

:hej Det blir egen medhavd "matsäck"! :dricka Vi tar med en Back å ställer i Hallen! Men ramla inte på kloten bara, det kan bli det omvända!? :Rockbanan
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
:yoparty Behöver en "motor" i gruppen! Frivillig? :rolleyes: Kanske ska samla ett lite större gäng, för då kan vi boka hela hallen i ett par timmar!? :banana

Nänänä... har du satt bollen i rullning är det bara att fullfölja mot mål.

Jag är nog ingen bra "motor" för detta, känner för lite folk i stan för att styra ihop detta tror jag :död
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
:yoparty Behöver en "motor" i gruppen! Frivillig? :rolleyes: Kanske ska samla ett lite större gäng, för då kan vi boka hela hallen i ett par timmar!? :banana

:bow Eftersom det var så populärt att vara motor, är det bäst att jag är "frivillig"! :hördu Jag kollar upp lite! :bladder Hur många är vi? 4? Vi kan bilda 2 lag, ett pojklag och ett tjejlag! :D Vill du va tjej, Raay? :tuttar
 

Nisén

Lite vass ;)
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Åmål
Hoj
FireBlade Repsol
Nänänä... har du satt bollen i rullning är det bara att fullfölja mot mål.

Jag är nog ingen bra "motor" för detta, känner för lite folk i stan för att styra ihop detta tror jag :död

:hojsmilie "Motorn" här! :yoparty Jag har preliminärbokat bowlinghallen på Karlberg fredagen den 16 oktober kl 19.00-20-00. Hela hallen kostar 500:- för 1 timme, och då kan vi bolla och rulla fram hur mycket vi vill - osedda! :hoppa Annars kostar det 120:- för en bana och 1 timme! :tummenupp

Vill ganska omgående veta hur många som hänger på!!:) Om intresset är svalt, måste jag avboka senast nästa vecka.:tungan
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top