Åmål med omnejd!

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Låter som ni hade det trevligt på turen idag:) ska försöka följa med nästa gång. Hade varit roligt å träffa lite sporthojs folk från Åmål:tummenupp
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Ja hur står det till med "brudfjället" eg, nån som har åkt där på sistone?
Ska hem till "världens näst bästa småstad" :D och hälsa på lite polare, lär nog bli en tur mot tisselskog-håverud för att pumpa lite adrenalin.
 

ce

Ny medlem
Gick med
25 May 2009
Ort
Åmål
Hoj
Kawasaki zx9r -96, Husaberg 450FE -10
Ja hur står det till med "brudfjället" eg, nån som har åkt där på sistone?
Ska hem till "världens näst bästa småstad" :D och hälsa på lite polare, lär nog bli en tur mot tisselskog-håverud för att pumpa lite adrenalin.

Åkte där i onsdags, då va brudfjället bra men vägen mellan e45 och skållerud var täckt med spraygrus (väldigt fint grått grus, så det var svårt å se först)
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Låter som ni hade det trevligt på turen idag:) ska försöka följa med nästa gång. Hade varit roligt å träffa lite sporthojs folk från Åmål:tummenupp

Sällskapet var det absolut inget fel på. Alltid roligt med nya bekantskaper. Vädret var det dock lite sämre med, men det kommer garanterat fler tillfällen!
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Vad säger ni grabbar, om solen skiner, kanske en ny runda på lördag?!?:tummenupp

Står i valet å kvalet att puttra ner till Bike för att se om man kan göra några fynd. Men det känns mer rätt att köra en runda istället för att åka till Bike och brottas med folk och med stor sannolikhet spendera mer pengar än man har råd med :näsblod

Skiner solen något alldeles väldigt så är jag lätt med på en tur :tummenupp

Skitväder = biltur till Bike.
 

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Vad säger ni grabbar, om solen skiner, kanske en ny runda på lördag?!?:tummenupp

Ahh, mig får ni tyvärr (eh...) klara er utan! Jag har mina ungar i helgen och kan därför inte ge mig ut på några större äventyr.
Hoppas dock vädret håller i sig ytterligare några veckor så man kan hinna med ett par turer till.

Nu däremot skall jag ut och öva bromsprov... :näsblod
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Vilka är ni som kommer från åmål?, vi kanske har trängts i baren på HC eller eller stått och vinglat bredvid varandra utanför Ceylan på lördagsnätterna i jakt på en pizza och vart odrägliga :D
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jag har fan inte vart på HC på 2år börjar nog bli för gammal:tungan 36år. På tal på pizza,, har inte kvaliteten sjunkit över lag i Åmål tycker inte det smakar som förr. Angående brudfjället är inte s-kurvan på mitten för jäkla go!?:tummenupp Ca 4:30 in i filmen.

Mvh Christer
 
Last edited:

TRS

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Åmål
Hoj
1985 XT-350
Vilka är ni som kommer från åmål?, vi kanske har trängts i baren på HC eller eller stått och vinglat bredvid varandra utanför Ceylan på lördagsnätterna i jakt på en pizza och vart odrägliga :D

Fredrik, 35 år. Inflyttad för 10 år sen från Jönköping via Göteborg. Håller på HV. :Bugar
(Gött förresten att hockeyn är igång igen. Blir lättare att överleva vintern då.)
Mig har du nog aldrig sett på HC heller. Möjligtvis på XO nån gång om det var bra musik. :)
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Fredrik, 35 år. Inflyttad för 10 år sen från Jönköping via Göteborg. Håller på HV. :Bugar
(Gött förresten att hockeyn är igång igen. Blir lättare att överleva vintern då.)
Mig har du nog aldrig sett på HC heller. Möjligtvis på XO nån gång om det var bra musik. :)

Jocke, också 35 år, utflyttad åmålit till Örebro för 1,5 år sedan. XO är nog det bästa stället, på sommaren iaf.

Krokodilen vet jag vem det är, Tösse skolans herre på täppan :hihi
Den s-kurvan är ungefär 2ggr av 10 då man kan hänga rejält där, brukar va totalt vilsna turister i den sektionen som är överallt utom på sin sida av vägen!
 

Helander

Lagom!
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Rivergoal
Hoj
CBR900RR - KTM 690 SM *såld* - ZZR-600 *såld*
Vilka är ni som kommer från åmål?, vi kanske har trängts i baren på HC eller eller stått och vinglat bredvid varandra utanför Ceylan på lördagsnätterna i jakt på en pizza och vart odrägliga :D

Den risken är överhängande liten då jag är rätt nyinflyttad (nov -08). Men kan väl presentera mig lite snabbt:

Danne, ungtupp på 29 höstar som inte äter godnattpizza på Ceylan. Och ja, jag har allt varit på HC ett par vändor, men tar hellre en tur på hojen än lyssnar på sönderspelad dansmusik och dricker dåligt blandade drinkar till överpris (ibland får jag höra att jag är bitter ;) )
 

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Ort
I Dalslands djupa skogar!
Hoj
XR650R & CR500AF
Jocke, också 35 år, utflyttad åmålit till Örebro för 1,5 år sedan. XO är nog det bästa stället, på sommaren iaf.

Krokodilen vet jag vem det är, Tösse skolans herre på täppan :hihi
Den s-kurvan är ungefär 2ggr av 10 då man kan hänga rejält där, brukar va totalt vilsna turister i den sektionen som är överallt utom på sin sida av vägen!

Fan,,, Byman!!! Kul!!!!:) Jag kör ju inte så mycket sporthoj men Xr´n är go på brudfjället.

Mvh Christer
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Fan,,, Byman!!! Kul!!!!:) Jag kör ju inte så mycket sporthoj men Xr´n är go på brudfjället.

Mvh Christer

Bullseye!
Med en Xr så hänger du allt av dom flesta över fjället, tillåter ekonomin så ska det bli en sån oxå. Blir lite kort användningstid med enbart skrevraket.

/Jocke
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
På tal om roliga vägar, 172 från Bengtsfors över Gustavsfors mot Årjäng, sedan över Lennartsfors och runt Lelång ner till Bengtsfors är en rolig väg.
Där finns det kurvor att bli av med posörkanterna på däcket.

Fler tips från Dalslänningarna???
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top