Bandit 1250-tråden

UncleT

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki Bandit 1250
Fruktansvärt tyst i denna tråd... Ganska exakt 1000 mil blev det på min första säsong med min Bandit. De saker som det finns utrymme att förbättra är sadeln som är lika bekväm som en kyrkobänk och bakre dämparen som jag inte tycker riktigt håller måttet...

Nån som ska modda sin Bandit i vinter? Kan inte komma på vad som jag kan tänkas göra med min förutom ovannämnda då förra ägaren redan har satt på allt godis som jag kan komma på...

Dela gärna med dig av vad du hittar på med sadeln........
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Mekar ni något med era banditer i vinter ?
Själv blir det nytt helsystem (utan kat), PC 3 och bort plockade secondary butterflies ,KN- filter med moddad luftburk :)2014-01-14 10.30.20.jpg
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Sandy Bikes (England) Krökar och Yoshimura TRS Slip-On :)
Secondary butterflies funkar ungerfär som en vaccum förgasare det öppnar inte för än eletroniken tycker det !
Dom sitter innan dom riktiga spjällen och styrs med en el motor !
Utan dom så är det du som gasar :)
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Blir nog grymt bra helsystemet och yoshimura, skulle själv vilja ha yoshi på min.

Låter intressant med de där butterfliesen, tolkar jag det rätt att de begränsar gaspådraget?
 

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Nja dom öppnar luftflödet lite senare förmodligen, utan PC och mappning så funkar det nog inte att plocka bort dom !
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Dags att göra 1200 mils service, senast på 600 mils servicen lämnade jag in den på Din Mc i Sollentuna för den nätta lilla kostnaden 3300 kr... Kändes dyrt, nån som har tips på annan auktoriserad verkstad rimligt nära sthlm som har lite humanare prissättning?
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Dags att göra 1200 mils service, senast på 600 mils servicen lämnade jag in den på Din Mc i Sollentuna för den nätta lilla kostnaden 3300 kr... Kändes dyrt, nån som har tips på annan auktoriserad verkstad rimligt nära sthlm som har lite humanare prissättning?
Nu kanske jag är sent ute men jag gjorde min 1200:a hos MC-Proffsen i Jönköping för 2200:-
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Nån som har erfarenhet av holeshot's grejer? Är sugen på att köpa ett stage 2 kit därifrån till min gsx1250. :gnissla
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Tuningboxen 257$ + o2 bypass 15$, vad slutnotan hamnar på vet jag ej men billigare än pc. Stage 2 innebär att man ska öppna luftburken och plocka bort secondary butterflies. Instruktioner finns på holeshot.com
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Är som sagt jävligt sugen men kommer grejerna funka som dom ska? Köpte ju en o2 bypass från ebay förra sommarn. Hojen gick som en dröm i 4 mil, sen dog den pga batteritorsk :(
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Gör du som det står, så skall det väl funka. Annars får du googla lösning :yoparty

Själv har man gjort den allra första besiktningen nu, å det var två fel. De gillade inte mina modifieringar :D
Försökte göra efterkontrollen idag och fick reda på att man med MC inte bara kan åka in, måste boka tid :( Bra att veta om man bara har en månad innan körförbud och om det skulle vara högsäsong.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Är som sagt jävligt sugen men kommer grejerna funka som dom ska? Köpte ju en o2 bypass från ebay förra sommarn. Hojen gick som en dröm i 4 mil, sen dog den pga batteritorsk :(

Tror nog inte att du behöver vara orolig att grejerna inte funkar, antar att du har läst denna artikel? http://www.sportrider.com/sportbikes/project-suzuki-gsx1250fa-gsx-essive

Själv så åker jag med med PC 5, pluggad O2, KN filter, Arrow Headers, Ixil slipon, modifierad luftbox, har kört ca 1000 mil utan tillstymmelse till problem, går fantastiskt fint över hela registret!
 

pudas666

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2011
Ort
Röbäck
Hoj
Suzuki GSX1250FA-10, KTM 625SXC-04, REX Fleetmaster-53
Jodå, den artikeln har jag läst!. Jag tror jag skickar efter grejerna i slutet av månaden!
Tror nog inte att du behöver vara orolig att grejerna inte funkar, antar att du har läst denna artikel? http://www.sportrider.com/sportbikes/project-suzuki-gsx1250fa-gsx-essive

Själv så åker jag med med PC 5, pluggad O2, KN filter, Arrow Headers, Ixil slipon, modifierad luftbox, har kört ca 1000 mil utan tillstymmelse till problem, går fantastiskt fint över hela registret!
 

KentD

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2014
Ort
Hudiksvall
Hoj
Suzuki GSX 1250 -11
Jag har själv beställt ett Stage 1 kit från holeshot å funderar på å uppgradera till stage 2
Dom var kanon å ha å göra med där.:tummenupp
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top