iPhone-tråden

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Skulle behöva ett navigeringsprogram till mobilen vilken ska man ta? Någon med erfarenhet av dessa två? Läser man omdömena i app store så är det väll 50/50 på gilla och hata. Kommer till 90% användas i sthlm för att hitta skumma adresser

TomTom 569:- eller CoPilot Live Norden 189:- ?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Skulle behöva ett navigeringsprogram till mobilen vilken ska man ta? Någon med erfarenhet av dessa två? Läser man omdömena i app store så är det väll 50/50 på gilla och hata. Kommer till 90% användas i sthlm för att hitta skumma adresser

TomTom 569:- eller CoPilot Live Norden 189:- ?

Jag har bara erfarenhet av TomTom och Navigon och av de två föredrar jag Navigon gränssnitt, men de är ungefär lika bra i övrigt skulle jag säga. Hade nog tagit TomTom av de två alternativen du tagit upp dock trots skillnaden i pris. Om du har en 3G/3GS rekommenderar jag även TomTom hållaren med GPS förstärkaren oavsett vilket navigationsprogram du slutligen köper.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag är i behov utav någon form av tjänst att kunna arbeta på samma dokument (gärna Pages eller Word, i värsta fall går Textredigerare/Wordpad också) utifrån både min dator (MacBook Pro) och min iPhone (4).

Min första tane var Dropbox, men visade sig att iPhonen bara kan läsa pages-dokument, inte redigera...

ogillar Anteckningar då skiten hamnar i Mail på datorn och att jag måste synka med kabeln hela tiden för att uppdatera "den andra enheten" samt att synkningarna kan krocka (om jag redigerat lite på båda enheterna).

Någon som har en vettig lösning?

Jag använder både Quickoffice och Noteasy mot Dropbox och pendlar mellan iPad och iPhone. Det borde väl funka även med din Mac?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Låsknappen funkar ej, några tips?
den är mer intryckt än vanligt men går att trycka på och har alltid gjort det innan, men inte längre :)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
och jag som tyckte det var klurigt att byta skärm..

det är köpt utan garanti så går tyvärr inte :)
aja blir mecka lite mobil då,

Tack för hjälpen!

Man kan lämna in den utan garanti faktiskt. Visst, det kostar, but still. Och en köpare kan inte förhandla bort garantin, det är bara om den är stulen eller för gammal som garantin inte gäller.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Man kan lämna in den utan garanti faktiskt. Visst, det kostar, but still. Och en köpare kan inte förhandla bort garantin, det är bara om den är stulen eller för gammal som garantin inte gäller.

Den är gjord av trasiga iphones kan man säga, skärmen funka inte så dne fick en ny skräm sen köpte jag den,
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Uppdatering 4.3.4 ute.

Hmmmm.. undrar om det är det som gör att min feletån laddar ur på typ en pisskvart sista veckan... blah.. :död
Verkar heeeelt ologiskt men va fan så har det varit typ varje gång innan en uppdatering... *morr
Sen verkar batteriet hålla bra igen...
:feletånenövervakadavthebigäpple

Jaja.. får väl uppdatera dårå...
 

sportbike

Guest
Hmmmm.. undrar om det är det som gör att min feletån laddar ur på typ en pisskvart sista veckan... blah.. :död
Verkar heeeelt ologiskt men va fan så har det varit typ varje gång innan en uppdatering... *morr
Sen verkar batteriet hålla bra igen...
:feletånenövervakadavthebigäpple

Jaja.. får väl uppdatera dårå...

Har du någon GPS-relaterad app som ligger i bakgrunden och suger ström?
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Har du någon GPS-relaterad app som ligger i bakgrunden och suger ström?

I don't know...
:(
Hur gör man för att se det??
:blond (egentligen inte men va fan det är ett sinnestillstånd)

Använder ju telefonen som jag alltid gör men så ca en vecka innan en uppdatering så behöver jag ladda den en gång om dagen helst två.. :(
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det ser du på den lilla pilen bredvid batteristatusen.

Nope ingen sån... :/
Enbart när jag faktiskt är inne i nån app som använder gps...
Så alltså är min telefon övervakad avthebigapple... El nått sånt...
Jaja.. problemet försvinner ju fram till nästa uppdaterin...
:blåstavapple ;)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nope ingen sån... :/
Enbart när jag faktiskt är inne i nån app som använder gps...
Så alltså är min telefon övervakad avthebigapple... El nått sånt...
Jaja.. problemet försvinner ju fram till nästa uppdaterin...
:blåstavapple ;)

Det sägs att det inte ska ha nån betydelse, men jag tycker det är bs.. dubbelklicka på hem knappen och stäng alla appar lite då och då så får du bättre batteri tid :tummenupp
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det sägs att det inte ska ha nån betydelse, men jag tycker det är bs.. dubbelklicka på hem knappen och stäng alla appar lite då och då så får du bättre batteri tid :tummenupp

Det ska jag fan börja med...
Kan inte ha en feletån vars batteri bara håller en dag.. Sådetså..
:D
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det ska jag fan börja med...
Kan inte ha en feletån vars batteri bara håller en dag.. Sådetså..
:D

mer än en dag får man sällan ur en smartphone.. Men beror ju på hur man använder den. är mellan telefoner just nu, men både de android och iphone telefoner jag haft har jag laddat varje natt.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://macworld.idg.se/2.1038/1.395...idg/FPjt+(MW:+MacWorld:+20+senaste+nyheterna)

Damn, det var fan mycket värre än vad jag trodde... Nu kanske troligen många här tillhör dessa individen, men alltså va fan!? inte kunna bjussa på ynka 7 kronor för saker/appar man gillar?

Får mig att tänka på hela den gamla piratkopierings-snacket när mp3 dök upp.
"Musik är för dyrt", numera får man oändligt med musik för 49 kr i månaden, folk tycker ändå det är för dyrt.
Numera kan man få spel, nytta-appar och allt därimellan för 7 kr upp till ca 50 kr, ändå tycker folk det är för dyrt...

Folk kommer helt enkelt aldrig vara nöjda eller kunna tänka sig bidra med pengar till skapare.
 
Last edited:

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
http://macworld.idg.se/2.1038/1.395...idg/FPjt+(MW:+MacWorld:+20+senaste+nyheterna)

Damn, det var fan mycket värre än vad jag trodde... Nu kanske troligen många här tillhör dessa individen, men alltså va fan!? inte kunna bjussa på ynka 7 kronor för saker/appar man gillar?

Får mig att tänka på hela den gamla piratkopierings-snacket när mp3 dök upp.
"Musik är för dyrt", numera får man oändligt med musik för 49 kr i månaden, folk tycker ändå det är för dyrt.
Numera kan man få spel, nytta-appar och allt därimellan för 7 kr upp till ca 50 kr, ändå tycker folk det är för dyrt...

Folk kommer helt enkelt aldrig vara nöjda eller kunna tänka sig bidra med pengar till skapare.

Det finns inga konsekvenser för att inte betala. Klart ingen betalar då..
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top