Roliga Möten med Polisen

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Har du råkat ut för några roliga, pinsamma eller rentav dumma Möten med polisen, när du eller Polisen sagt eller gjort något riktigt roligt?

Första hand: rutin kontroll på vägen.

Men kan det tillåtas så varför inte: möten på Stan en fredag/lördag kväll. Kanske till och med i hemmet :näsblod

Tror det finns en hel del här på forumet som iaf har något att berätta om just den här saken :)
 
Last edited:

Oja

Kubbkungen
Gick med
25 May 2009
Ort
Västerås
Hoj
RÄtTANNNn
Två polare till mig gick runt med en boll nere på stan vid tvåbläcket på natten. De bollade lite med varandra, sen fick dom syn på två poliser, varpå ena polaren skickade iväg bollen och skrek "FÅNGA!". Polisen slog ner bollen i backen och stirrade surt på honom. Han gick och hämtade bollen igen och skickar iväg den mot nästa polis, polisen skriker då "Jag tar den på bagger!" varpå han passade tillbaka den med en riktig volleybollinlevelse till min något överförfriskade kamrat.

Inget hojrelaterat, men skitsamma! :yoparty
 

Smagatusk

Guest
För ungefär 10 år sedan sysslade jag med hembränning. Hade hela kitet i en lada som jag hyrt av en polare. Var dit på fredagen för att göra en leverans, när jag såg att låset var uppbrutet och ALLT var borta! Till och med gamla socker- och kolsäckar! :skrämd
Fattade ju direkt vad det var, så det var bara till vänta in att snuten skulle knacka på dörren.
Mycket riktigt, på lördagmorgon, efter en låååång kväll dess förrinnan med massa sprit, traskade de in i lägenheten (hade för vana att aldrig låsa dörren, bodde i en liten håla) och knackade på sovrumsdörren. Hunden var skitglad att det kom folk, ovetandes om att de ville åt husse.
De förklarade att jag skulle in på förhör och jag frågade hur lång tid det skulle ta. Då svarade de att de kan ta hela helgen, beroende på vad det rör sig om! :3freak Eftersom jag inte ville sitta i förhör en lördagmorgon, bakfull och desorienterad, skyllde jag på att hunden inte kunde vara själv, och föreslog att vi kanske kunde ta det på måndag? Det gick ju sådär... Men då sa jag att jag var tvungen att rasta hunden i alla fall (var ju tvungen att rensa skallen och komma med en brilliant bortförklaring på varför jag lurade staten på alkoholskatt). Jo, det gick bra, men de hade fått order om att eskortera mig till arresten, så det blev en uniformerad, poliseskorterad hundrastning i en håla där alla känner alla.

Så extremt bisarrt. Och förödmjukande.


Och likaså här, inget hojrelaterat, men jag körde MC på torsdagen innan.
 
Last edited:

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
De låter nog värre än vad det är.

Julafton 2008.

Jag min, bror och syster får för oss at gå ut. Mycket folk var de ute, många drinkar blev de och min syster blev dyngrak. Jag och bror tog vårt förnuft till fånga och tänkte gå hem med henne. Hon blev dock aggresiv som fan och började veva :va

Jag och bror tog därför tag i varsin arm över axlarna och började gå med syster hängandes mellan oss. Detta tyckte dock någon såg suspekt ut och ringde polisen. Medan jag bror knallade där på gågatan brännde polisen upp bakom oss med blåljus och sirener påslagna. De kastade sig ur bilen och uppmanade oss att släppa flickan.

De var riktigt otrevliga först innan de insåg hur de faktiskt låg till. Hehe, det hela slutade i alla fall med att alla "barnen" i familjen fick skjuts hem av farbror blå på julafton.
 

Smagatusk

Guest
Julafton 2008.

Jag min, bror och syster får för oss at gå ut. Mycket folk var de ute, många drinkar blev de och min syster blev dyngrak. Jag och bror tog vårt förnuft till fånga och tänkte gå hem med henne. Hon blev dock aggresiv som fan och började veva :va

Jag och bror tog därför tag i varsin arm över axlarna och började gå med syster hängandes mellan oss. Detta tyckte dock någon såg suspekt ut och ringde polisen. Medan jag bror knallade där på gågatan brännde polisen upp bakom oss med blåljus och sirener påslagna. De kastade sig ur bilen och uppmanade oss att släppa flickan.

De var riktigt otrevliga först innan de insåg hur de faktiskt låg till. Hehe, det hela slutade i alla fall med att alla "barnen" i familjen fick skjuts hem av farbror blå på julafton.

Syskonkärlek:D
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Några polare/bekanta var ute och spelade in roliga filmer under en tid för ca 5 år sen. Dom fick för sig att spela in en lite kort film i parken, det var inte vilken park som helst heller utan den låg bakom BANKEN
Kan nämna att dom hade ett luftgevär med sig.. För att inte väcka för mycket blickar åt sig bestämmde dom sig för att göra det tidigt på morgonen...

lite smått diskret med geväret traskade dom ner i parken, och det verkade som att en morgonpigg individ sett dom gå ner bakom banken. Dröjer inte länge fören att en polisbil i full patte kommer och tvärbromsar på vägen en bit ifrån, och ut hoppar 2 poliser och skriker: SLÄPP LUFTVAPNET!!!

Hur dom såg att det var ett luftgevär har jag ingen aning om men

Inget hände mer än att dom fick sig en utskällning.....
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har fått ett par bizarra telefonsamtal från polisen angående mina barn...

Första var när grabben glad som fan hade fått snurr på A-traktorn och skulle kunna köra till sitt extraknäck på en däckverkstad, det var precis när det blir lag på att lägga på sommardäcken, så dom hade skitmycket att göra på hans jobb, då blir han stoppad för att han har dubbdäcken på :hihi

Han hävdade ju bestämt att han var på väg till jobbet på däckverkstan och skulle skifta däck där, men polisen envisades ändå med att ringa och väcka mig (som börjar jobba senare) jag svarade morgonsur som jag är och undrade när fan det hade blivit lag på att man inte fick köra traktor med dubbdäck året om, polisen hävdade att dubbdäckslagen gällde även A-traktorer och jag bad dom surt att kolla upp det och återkomma innan dom skrev ut böter...

45 minuter senare, efter telefonkonferens med alla instanser dom kunde tänkas ringa släppte dom iväg grabben, utan att upptäcka att traktorn var ospärrad och gjorde ungefär 70...

Nästa gång dom stoppade honom (ny a-traktor, med elektronisk spärr) hade han kommit insladdandes på en parkering där dom stod och häckade i betydligt för hög hastighet, han flippade dock brytaren till spärren innan dom stannade honom och gömde knappen, så polisen provkörde runt runt på parkeringen mot varvstoppen och försökte bränna boxen, men dom fick aldrig traktorn över 33km/h, då skulle dom ge honom fortkörningsböter ändå, och han ifrågasatte vilken mätmetod dom hade använt, när traktorn bevisligen inte gick fortare än 33, då tyckte dom att han hade dålig attityd...

Slutligen ringde en kvinnlig polis hem när dom hade stoppat min då 15åriga dotter med en öl i handen på stan när Whitesnake spelade här, vi pratade en stund och jag frågade om dom hade tänkt köra hem henne eller om jag skulle hämta henne, varpå polisen säger "Konserten är ju inte slut än, men du kan väl hämta henne när den är det så slipper hon gå"
Det visade sig senare att hon hade haft ytterligare 5 öl i väskan som dom hade hällt ut...

Dom var dock inte hennes.... enligt henne...
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Körde i min ungdom förbi en civilpolis i Falkenberg. Han stod på rätt sida en refug vid ett rödljus. Jag kom vääldigt fort och bestämde mig för att köra om på fel sida refugen mot rött. (Det låter värre än vad det var för man såg rätt bra där). Upptäcker efter några kilometer att ett blåljus kommer ikapp.
Han var allt annat än glad!! En argare polis finns helt enkelt inte i detta avlånga land.
Jag körde dock lagligt då han kom ikapp mig så där gjorde jag inget fel dock.

Exempel skulle statueras! Bötesblock fram, upp med motorhuven, felaktigt luftfilter - 300, inget lock på säkringsdosan 300, bara ena skyltlampan av två fungerade 300 osv. Han plockade ihop 3-4.000SEK samtidigt som han uppnådde högre o högre höjder av ilska.
Till slut spända han ögona i mig, som kände mig rejält ynklig vid detta laget, "Dessa böterna tar du utan att tjafsa!!". Och visa dig aldrig mer här i Falkenberg.
Jag var så säker på att han skulle ta både bil, plånbok, fängsla mig, om möjligt skjuta mig, och sedan kasta mig i fängelse.. Så släpper han mig!!! Jag blev så förvirrad så jag tackade honom av heeela mitt hjärta!

Hans agerande har dock gjort att jag aldrig gjort om något så djävulusiskt dumt igen! En skön polis nu i efterhand!
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Här hittar ni ett par till :) alltid sjukt roligt att läsa polishistorier. De är ungefär som fiskarhistorier.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
det hela slutade i alla fall med att alla "barnen" i familjen fick skjuts hem av farbror blå på julafton.

Jag blev hemskjutsad av polisen en natt i tonåren då jag lätt förfriskad hade bommat sista nattbussen hem.

Jag fick ett genidrag så när dom frågade efter adressen gav jag dom grannens husnummer så att jag skulle kunna smyga över hans tomt och hem utan att föräldrarna skulle se polisbilen.

Polisen fick tyvärr samma genidrag och stannade mitt utanför vårat hus och sa "Snedda över grannens tomt så ser inte föräldrarna att du har åkt snutbil hem"

Jag började garva och sa som det var, snuten började också garva och frågade om dom skulle följa med in och förklara, men jag avböjde...
 
Last edited:

Wiklund

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2009
Ort
Blåsta
Hoj
GSXR 1000 K8
En polare stod i en gammal hederlig telefonkiosk och försökte ringa efter taxi, vi var något överförfriskade efter en helkväll.
Då han väl stod där inne och ringde så märkte jag att telekiosken gick att gunga. Vart inte bättre än att den välte...
Eftersom vi inte lyckades ringa till taxi så började vi gå i hemriktningen, dröjde inte länge innan Blåljus kom och stoppa oss.

De frågade om vi vält kiosken...
Varvid polaren tittade emot en närliggande korvkiosk:
- Har ni supit!.. Ni se väl att kiosken står upprätt!

Dagen efter står det i lokaltidningen att någon har vält telefonkiosken för att ta pengarna.
 

Viken

Hoj i delar
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Åndalsnes
Hoj
Vespa sprint bastardo 221cc 1969
Jag blev hemskjutsad av polisen en natt i tonåren då jag lätt förfriskad hade bommat sista nattbussen hem.

Jag fick ett genidrag så när dom frågade efter adressen gav jag dom grannens husnummer så att jag skulle kunna smyga över hans tomt och hem utan att föräldrarna skulle se polisbilen.

Polisen fick tyvärr samma genidrag och stannade mitt utanför vårat hus och sa "Snedda över grannens tomt så ser inte föräldrarna att du har åkt snutbil hem"

Jag började garva och sa som det var, snuten började också garva och frågade om dom skulle följa med in och förklara, men jag avböjde...

Haha, otur =)
 

Tarumbar

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Kista
Hoj
90 Kawasaki ZX10
En lördagskväll så var jag ute med några polare och festade på stan. När vi sen gick hem så fick jag syn på en bom och tänkte "Den ser kul ut" och tog den och gick. 5 min senare så kommer en polisbil upp bakom oss och frågar "vad håller du på med då?". Jag svarar "Jaså är det eran bom?" och kör in bommen genom den öppna bilrutan. Polisen slänger eller sparkar upp dörren och bommen flyger en bit och rookie-polisen säger "vill du åka in för det här?" och jag svarar "Nej" såklart. Den äldre polisen frågar "å hur mycket har du druckigt ikväll?" varpå jag svarar med en motfråga "hur mycket har DU druckigt?". "inget" svarar polisen, "då har jag druckigt mer än dig" svarar jag tillbaka. Å polisen verkar faktiskt uppskatta skämtet och lät mig gå efter att mina snälla polare satt tillbaka bommen.

Så man kan lätt påstå att man inte har alla hästar hemma när man dricker och poliser är snälla.
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
En Polis vägrade säga hej till mig en gång, han ville först veta namnet på min pappa:va Kan tilläggas att inget brott begåtts. Patetiskt.
 

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
--VTR--
För hmm... 4år sen nu tror jag, lyckades jag få 2 fortkörningsböter på 1 vecka.

Inte så jävla roligt - men! Det var samma polis som stannade mig båda gångerna, men andra gången hade han med sig en söt praktikant som skulle vara jEtTetuff och pratade som en riktigt myndighetsperson medans han som stoppat mig första gången stod bakom henne och försökte hålla sig för skratt då han kände igen mig.

Nuförtiden väntar jag bara på att bli stoppad av en gammal jobbarkompis som blivit polis. Kanske tur att man inte har hoj i år!

:banana
 

WT_Rickard@

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
gt 250 och 2st gsx-r 1100 -89
Snuten gör alltid att ja sitter lite illa på pallen, gillar inte deras närvaro pga att ja tycker om att njuta av livet lite mer än vad som är lagligt i dessa skogar,
DOCK så älskar ja de komiska situationer som poliser kan ställa till med ibland.


Det råkar vara så att grannen vid mina föräldras kåk är präst,prälle,högreligös. Kalla det vad du vill. I vilket fall som helst så pratar vi om en kille som fått massor med arv efter sina släktingar efter att han varit präst ett tag. Detta har resulterat i bla att när dottern skulle ta körkort så införskaffades en gammal corvette stingray med kompressor osv.

Men nu till det roliga med det hela; Prällen har en son också, som är ca 4-5 år äldre än mig, vilket ledde till att allt roligt här i livet har han kommit i kontakt med före mig, tex mopeder ,sprit och flickor.

När jag var ca 11 år gammal kommer grannpojken in te farsan och frågar ifall han kan ta en titt på mopeden, ingenting var fel, vad äre du undrar över frågar farsan medan ja nyfiket tittar och lyssnar. "jo , mopeden går inte lika fort som de andra grabbarnas, kan du fixa så den går lite fortare? pappa(prällen) har sagt att ja får...."

Mopeden ifråga var en gammal zündapp, och som bekant(?) så fanns det äve e 125cc motor te zündapp cyklarna som passade som en handske i moped chassiet på den tiden.

Två dagar senare kommer polisen hem med prällens pojk och mopeden på släpkärra efter, varpå prästen får poliserna att inse att detta knappst har gjorts utav hans pojk utan är ett fall av någon annan marodör som vill förstöra för hans strikta grabb, då grabben sagt att han "inte visste" att den gick så fort.

En annan kul grej som hänt i byn(har inget med två hjul att göra)
polaren blev överrumplad i sin chevelle efter ett motorbyte till en fräsh bigblock med kompressor burnandes på en parkering. En polisbil med två tillsyntes sura polismän stannar prec framför åket och kliver ur och knackar på rutan. Polarn tror det är kört men när konversationen inleds så säger polismannen som för samtalet and i qoute!;
"Så där får du inte hålla på om du inte låter oss andra prova också"

han kom undan med lite smäll på fingrarna och en provkörning:p

Finns vettigt folk där ute också verkar det som iaf:)
 

hageb

-Ristrappare-
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Hillerstorp
Hoj
Aprlilia Rs 125 -05, Ktm sx-f 250 -06
polaren och jag på väg hem från skolan med våra aprilia 125e helt identiska! han blåser om en sivilbil och en polisman står på trottoaren som precis stopat en annan bil... men vi blåser på, siksacka mellan bilarna i stan, kommer till en 70 streka och jag måste vrida å reserven och hinner komma ner i 70 när polisen kör om mig. polisen fortsätter efter den andra killen som lyckas köra ifrån dom på en 125a! Men polisen såg nrskyllten och väntade hemma ist....2400 i böter...

men det roliga är att jag blir stannad lite senare innan kompisen kommit hemoch polisen trodde jag var min kompis men icke!!dom vänder och fortsätter leta.
på kvällen ringer dom u mig och vill ge mig 1000 spen i böter för buller i tätebyggt område med motofordon. polismannen sade att min 125 lät för mycket när jag växlade ner och gasade upp vid omkörningen
Det hävde jag och sedan skickade ett a4 men text till polisen...nästa dag ringer de och säger att det har blivit ngt fel, och jag kan riva bötern ;)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top